goodtube Posted 9 mei 2015 Report Share Posted 9 mei 2015 Goodtube inderdaad. Ik ben kennelijk ook al helemaal in de war van dat onding... Dan hebben we dat gemeen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 10 mei 2015 Report Share Posted 10 mei 2015 De Geluidsdrager draait: Anna Phoebe >>link<< Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Bakker Posted 10 mei 2015 Report Share Posted 10 mei 2015 (edited) Beste Edwin, ik heb je stuk gelezen, een pittige dame, ook heb ik je youtupe stuk geluisterd. Ik moet zeggen dat ondanks dat het goed was ik er niet echt door geraakt werd. Mag ik je kennis laten maken met echt viool werk in Metal dat (mijn in iedergeval) ook emotioneel raakt? Maak eens kennis met The Sins of Thy Beloved: Edit: wat mij betreft het beste goth-metal album ooit gemaakt. Edited 10 mei 2015 by Jeroen Bakker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 mei 2015 Report Share Posted 10 mei 2015 Edit: wat mij betreft het beste goth-metal album ooit gemaakt. Ieder zijn mening natuurlijk, maar naar mijn mening zijn er toch wel wat betere gothic albums gemaakt dan deze kitsch... En voor echte violen in metal ben je ook niet beperkt tot deze band. My Dying Bride heeft ook een violist (hebben ook een tijdje zonder gezeten trouwens)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Bakker Posted 10 mei 2015 Report Share Posted 10 mei 2015 Ieder zijn mening natuurlijk, maar naar mijn mening zijn er toch wel wat betere gothic albums gemaakt dan deze kitsch... En voor echte violen in metal ben je ook niet beperkt tot deze band. My Dying Bride heeft ook een violist (hebben ook een tijdje zonder gezeten trouwens)... Natuurlijk zijn er andere violen in gothic te vinden, maar om dan met My Dying Bride aan te komen zetten? Dan denk ik toch echt eerder aan Therion met hun top album Vovin: http://youtu.be/uqLYjRn--GI Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 mei 2015 Report Share Posted 10 mei 2015 Natuurlijk zijn er andere violen in gothic te vinden, maar om dan met My Dying Bride aan te komen zetten? Het was maar een voorbeeld... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Bakker Posted 10 mei 2015 Report Share Posted 10 mei 2015 Het was maar een voorbeeld... Dat begrijp ik, maar misschien is mijn beleving van My Dying Bride ook niet helemaal objectief, ik heb (slechts) twee albums: Like Gods of the Sun (re-isue) (1996/2003) en The Light at the End of the World (1999). Daarna ben ik mijn interesse in de groep eigenlijk verloren en heb geen idee van wat ze verder zijn gaan doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Bakker Posted 10 mei 2015 Report Share Posted 10 mei 2015 Ieder zijn mening natuurlijk, maar naar mijn mening zijn er toch wel wat betere gothic albums gemaakt dan deze kitsch... Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat voor gothic albums dat dan zijn. Ik ben zelf een liefhebber van het Gothic/Metal/Opera genre maar sta ook open voor andere dingen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 mei 2015 Report Share Posted 10 mei 2015 My Dying Bride heeft in de beginjaren een violist gehad. Toen een tijdje niet, en nu al een tijdje weer wel. Ze hebben geen officiële drummer, maar wel violist. Dat zegt toch wel iets... Over betere gothic: ik vind gothic al snel nogal kitsch. Ik ben dus geen liefhebber van het genre, maar dat album van The Sins Of Thy Beloved zet ik na 1 of 2 nummers meestal wel weer uit. En dan heb ik er ook al een paar geskipt. Ik vind het tamelijk aanstellerig, over-the-top en het klinkt ook nog eens compleet dichtgemetseld met allerlei instrumenten en effecten, waardoor je (met name) de zangeres totaal niet kan verstaan. En de zanger kun je sowieso niet verstaan Als ik iets moet noemen in het genre waar ik beter naar kan luisteren, dan is dat bijvoorbeeld Dechiper van After Forever of The Divine Conspiracy van Epica. Zelfs Velvet Darkness They Fear, van Theatre Of Tragedy vind ik beter te pruimen en dat heeft toch ook al een behoorlijk hoog kitsch-gehalte als je het mij vraagt. Kortom, ik luister liever naar andere (metal) muziek... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Bakker Posted 10 mei 2015 Report Share Posted 10 mei 2015 (edited) My Dying Bride heeft in de beginjaren een violist gehad. Toen een tijdje niet, en nu al een tijdje weer wel. Ze hebben geen officiële drummer, maar wel violist. Dat zegt toch wel iets... Over betere gothic: ik vind gothic al snel nogal kitsch. Ik ben dus geen liefhebber van het genre, maar dat album van The Sins Of Thy Beloved zet ik na 1 of 2 nummers meestal wel weer uit. En dan heb ik er ook al een paar geskipt. Ik vind het tamelijk aanstellerig, over-the-top en het klinkt ook nog eens compleet dichtgemetseld met allerlei instrumenten en effecten, waardoor je (met name) de zangeres totaal niet kan verstaan. En de zanger kun je sowieso niet verstaan Als ik iets moet noemen in het genre waar ik beter naar kan luisteren, dan is dat bijvoorbeeld Dechiper van After Forever of The Divine Conspiracy van Epica. Zelfs Velvet Darkness They Fear, van Theatre Of Tragedy vind ik beter te pruimen en dat heeft toch ook al een behoorlijk hoog kitsch-gehalte als je het mij vraagt. Kortom, ik luister liever naar andere (metal) muziek... Gothic is van nature dramatisch en over de top. Wat After Forever betreft, ik heb een aantal albums maar ben uiteindelijk kompleet afgehaakt nadat bij diverse gelegenheden bleek dat mevrouw Jansen on stage niet kan wat ze in de studio doet, in tegenstelling tot haar zuster. Bij Epica kom ik niet verder dan het debuut plus the score. Al hun andere werk vind ik ongeïnspireerd. (Wel veel betere zangeres en band dan After Forever ondanks dat de halve band ook daarin zat). The Velvet Darkness They Fear is een top album, het enigste dat ik van Theatre of Tragedy heb. En nu we het toch hierover hebben is een kleine sprong zo gemaakt. Aan dit album heeft Tilo zwolff van Lacrimosa mee gewerkt en als ik twee albums van hem mag aanraden dan is het wel 'Angst' zijn debuut en 'Fasade' uit 2001. (Over band ontwikkeling gesproken). Edit: Angst: http://youtu.be/T8_1wU_-Rew Fasade: http://youtu.be/cXt-reXgG88 Edited 10 mei 2015 by Jeroen Bakker Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 13 mei 2015 Report Share Posted 13 mei 2015 De Geluidsdrager draait: Cam Penner >>link<< Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 mei 2015 Report Share Posted 14 mei 2015 In de auto. Lange rit. Lekker meezingen! Pas op: oorwurmen! Sommige liedjes raak je na dagen nog niet kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 16 mei 2015 Report Share Posted 16 mei 2015 De Geluidsdrager draait: Avishai Cohen >>link<< Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 16 mei 2015 Report Share Posted 16 mei 2015 dIRE sTRAITS. money for nothing. lp Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 17 mei 2015 Report Share Posted 17 mei 2015 De Geluidsdrager draait: Karsu Dönmez >>link<< Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 18 mei 2015 Report Share Posted 18 mei 2015 Boulevard of broken dreams. It's the talk of the town and other sad songs. lp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 20 mei 2015 Report Share Posted 20 mei 2015 De Geluidsdrager draait: Kangaroo Moon >>link<< Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 mei 2015 Report Share Posted 22 mei 2015 suduaya & by the rain - silent awareness Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 23 mei 2015 Report Share Posted 23 mei 2015 De Geluidsdrager draait: The Motors >>link<< Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 24 mei 2015 Report Share Posted 24 mei 2015 De Geluidsdrager draait: Fink >>link<< Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 24 mei 2015 Report Share Posted 24 mei 2015 De Geluidsdrager draait: Fink >>link<< Deze is zooooo mooi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plaatjesdraaier Posted 24 mei 2015 Report Share Posted 24 mei 2015 Alboran Trio - Melteni En +1 voor Fink Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 25 mei 2015 Report Share Posted 25 mei 2015 Canadian Brass - Best of... Schalt hier door de kamer. Heerlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 27 mei 2015 Report Share Posted 27 mei 2015 Paul Simon. Graceland. lp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 28 mei 2015 Report Share Posted 28 mei 2015 Een kleine mijlpaal, de 250ste post op mijn weblog 'De Geluidsdrager'.De Geluidsdrager draait: Daevid Allen's University of Errors >>link<< Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts