Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

• 3 weeks later...

Vorige week werd de aflevering "Gently With Class" van de Britse televisie serie Inspector George Gently herhaald op NPO1.

Een aflevering (seizoen 5, aflevering 2) die in allerlei opzichten subliem mag worden genoemd.

Een belangrijke bijdrage werd geleverd door zangeres Ebony Buckle, met ondermeer de folksong "Silver Dagger".

Het lied onderstreept één van de voornaamste thema's van het TV-drama: de egoïstische moeder die haar volwassen zoon niet kan loslaten.

De uitvoering van Joan Baez (1960) werd lange tijd als onnavolgbaar beschouwd.

Maar die van Ebony Buckle ontroerde me diep, wat natuurlijk samenhangt met het pakkende en goed gespeelde drama.

Avondje Frank Zappa via Youtube. Grand Wazoo en Roxy & Elsewhere zijn mijn favorieten en kom nu een stuk op Youtube tegen in de Roxy..... Jeugdsentiment. maar o, wat blijft dat boeiend. De gekte, de humor, de chaos, maar ook het dirigeren van Frank, en dan tussen de chaos het geweldige spel van The Mothers en Frank. Kippevel..... Zo nog maar weer even verdwalen in mooie stukken  :huh:  :)

Zie trouwens even niet hoe ik het beeld van Youtube hier in krijg, dus dan maar even de link....

Edited by Ren

Gewoon de link plakken in de post, Rene. De forumsoftware herkent een Youtube link automatisch :-)

Sommige forum sites willen wel een code zien. Maar wij zijn High End ;-)

Pffff gelukt. Ik had het via "delen" bij YT gedaan, krijg je een ander soort link dan de URL bovenin (met watch erin) die ik óók geprobeerd had, beiden in het link icoontje hier geprobeerd en volgens mij ook direct in de post. Maar nu gelukt dus  ;)

$_57.JPG

De volledige pianowerken van Richard Wagner:

Prachtige muziek!

Prima opgenomen.

Uitstekend gespeeld.

Dubbel-CD van Brilliant Classics - destijds bij Kruidvat.

Aanbevolen bij het lezen van o.m. Het Stenen Bruidsbed of Siegfried (Harry Mulisch), of De Donkere Kamer van Damocles (J.F. Hermans).

Waarschuwing: Antisemitisch! Pre-nazistisch!

$_57.JPG

De volledige pianowerken van Richard Wagner:

Prachtige muziek!

Prima opgenomen.

Uitstekend gespeeld.

Dubbel-CD van Brilliant Classics - destijds bij Kruidvat.

Aanbevolen bij het lezen van o.m. Het Stenen Bruidsbed of Siegfried (Harry Mulisch), of De Donkere Kamer van Damocles (J.F. Hermans).

Waarschuwing: Antisemitisch! Pre-nazistisch!

Kan je ook stampen tot :

Fruitschaaltjes? Lampenkappen? Feesthoedjes? etc.