Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Was net de 1e CD aan het luisteren van:  De Standaards van Spits.

standaards.jpg

Naast het boek met korte verhalen over de muziek en zanger of groep bevat de Standaards van Spits bevat 4 cd's, met 80 liedjes.

De meeste kende ik en hoewel bekent, viel op hoe wonderlijk mooi sommige nummers zijn opgenomen en wat een prachtige teksten soms.

Neem b.v.  de Pastorale een duet tussen Ramses Shaffy en Liesbeth List uit 1968.  Of Zondagmiddag Buitenveldert van Frans Halsema.

Meneer de President van Boudewijn de Groot etc etc 

Nog 3 CD' s te gaan  :)

Dat ziet er bijzonder uit. Percussie met een orgel? De trompet, harp, zang, fluit, ja - maar percussie met een orgel? Wat een vreemde combinatie. Maar wel een gave vondst Marc! :)

Geen vondst, maar een gave, eh, gift. Kreeg hem van de opnametechnicus, die wist dat ik wel van moderne 'klassieke' muziek houd. 'Percussie' moet je ruim nemen, er wordt ook gebruik gemaakt van tape. Hij staat bij mij in een playlist, en ik wilde die nog eens beluisteren met de Jitterbug erbij; dus nu maar eens het hele album gedraaid, met diverse componisten.

En hoe klinkt dat, leuker dan 16 bits of de LP? Of gewoon anders?

De LP is verreweg superieur, daar kan bij dit album bij mij niets tegenop. 

Ik heb de Sony PS-6750 weer staan met de Lyra Delos nu aangesloten aan een mooie FET voorversterker  

Met te veel laag?

Het laag is volgens de spectrumanalyser ongeveer gelijk.  Maar het midden en hoog van de LP vind ik veel beter in ballans en sluit mooi aan.  

Daarom lijkt het misschien veel laag.  Dat trouwens  niet zo heel laag zo rond de 50...60 hertz bij mij,

Nog steeds in het kader van "Hoor de Verschillen met de Leak Stereo 70" de laatste dagen de volgende CD (boxen) flink laten klinken:

- "Alchemy", het live concert van Dire Straits in 1984, met Mark Knopfler's verschrikkelijk slechte articulatie (zeg maar: gemompel & gestamel) en fabuleuze fingerpicking op elektrische gitaar. Veel dynamiek en ambiance.

- "Queen: The Platinum Collection(2011 Remaster)". In mijn jongere jaren weigerde ik veelal naar "die aanstellerige nichtenpop" te luisteren. Maar vooral sinds ik hormoontherapie onderga en al mijn testosteron wordt afgevangen, sta ik meer open voor hun vakmanschap en voor de genialiteit van hun muziek & tekst. Wat een muzikale & dichterlijke veelzijdigheid!

- "Berlin", het live concert van Ellen ten Damme op 9 mei 2014 in het Concertgebouw. Een vleugje van Gods Genade raakte de aarde op die avond: prachtig oud & nieuw Duits materiaal (Andersen, Kneff, Dietrich, Mey, Brecht, Lindenberg, Holländer, Mulisch e.a.) in heel persoonlijke, schitterende vertolkingen. Deze CD werd in korte tijd één van de pronkjuwelen in mijn verzameling.

Het was genieten!

(En - o ja - de Stereo 70 was weer superieur aan al die moderne rommel!)

Dire_Straits_-_Alchemy_Dire_Straits_Live71lfIy0%2Bu1L._SL1094_.jpg  CD_Berlin_Cover_foto1400.jpg

Nog steeds in het kader van "Hoor de Verschillen met de Leak Stereo 70" de laatste dagen de volgende CD (boxen) flink laten klinken:

- "Alchemy", het live concert van Dire Straits in 1984, met Mark Knopfler's verschrikkelijk slechte articulatie (zeg maar: gemompel & gestamel) en fabuleuze fingerpicking op elektrische gitaar. Veel dynamiek en ambiance.

- "Queen: The Platinum Collection(2011 Remaster)". In mijn jongere jaren weigerde ik veelal naar "die aanstellerige nichtenpop" te luisteren. Maar vooral sinds ik hormoontherapie onderga en al mijn testosteron wordt afgevangen, sta ik meer open voor hun vakmanschap en voor de genialiteit van hun muziek & tekst. Wat een muzikale & dichterlijke veelzijdigheid!

- "Berlin", het live concert van Ellen ten Damme op 9 mei 2014 in het Concertgebouw. Een vleugje van Gods Genade raakte de aarde op die avond: prachtig oud & nieuw Duits materiaal (Andersen, Kneff, Dietrich, Mey, Brecht, Lindenberg, Holländer, Mulisch e.a.) in heel persoonlijke, schitterende vertolkingen. Deze CD werd in korte tijd één van de pronkjuwelen in mijn verzameling.

Het was genieten!

(En - o ja - de Stereo 70 was weer superieur aan al die moderne rommel!)

Goed bezig Spido  :D. Hoewel in een stukje van het bovenstaande natuurlijk geen fijne boodschap is te lezen......  :(.