Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Een beetje herfstig voor nu. Vanochtend het Calefax rietkwintet in het echie. En daar een cd van hullie gescoord met rare titels. Nog niet gedraaid overigens.

Yip, hoewel ik After the Goldrush nog iets beter vind.

Sommige mensen ergeren zich groen en geel aan de wat valse stem van Neil, maar ik heb daar nooit last van gehad. Het geeft het juist dat extra gevoelige

Soms herontdek je weer een song (lang leve joetoep)

Edited by Duck-Twacy

:D Niks mis mee! Ik heb een maandje gratis Qobuz. Daar kwam ik Bad Company tegen. Best leuk dat Qobuz maar ik denk niet dat ik het verleng...

Yep

Dit soort dont give a f*ck fidelity muziek maakt me altijd de behoefte los aan een setje ATC monitoren ofzo aangesloten op youtube (en een vrijstaand huis)

ATC-SCM150ASL-Pro.png

Edited by Duck-Twacy

Jij bent ook al aardig op leeftijd zo te zien aan je muzieksmaak (uit het verleden)  :blink:  :D. Tegen sommige bands had ik een behoorlijke aversie, zoals The Who :unsure:, maar Tubular Bells was wel zo'n dingetje, die insloeg als een bom. Alles op de plaat gezet door één persoon, ik vond het toen heel bijzonder. Net als School van Supertramp, wat ook veel indruk maakte.....

De muziek die je in je adolescentie luistert blijft denk altijd een speciale plek innemen. Er is natuurlijk veel goede muziek uit latere tijd (en eerdere), maar de muziek uit die periode is mij het dierbaarst (voor mij is dat 70-75).

Ik kan met nog herinneren luisteren naar Tubelar Bells bij een school vriendje op zijn zelfgebouwde versterker en speakers (Philips units meen ik). In mijn herinnering gingen die speakers oneindig diep (was natuurlijk niet zo, maar wist ik veel).

De muziek die je in je adolescentie luistert blijft denk altijd een speciale plek innemen. Er is natuurlijk veel goede muziek uit latere tijd (en eerdere), maar de muziek uit die periode is mij het dierbaarst (voor mij is dat 70-75).

Ik kan met nog herinneren luisteren naar Tubelar Bells bij een school vriendje op zijn zelfgebouwde versterker en speakers (Philips units meen ik). In mijn herinnering gingen die speakers oneindig diep (was natuurlijk niet zo, maar wist ik veel).

Ja, ik kan ook nog enorm genieten van Genesis, Yes, Zappa, natuurlijk Jethro Tull (die vanwege de dierbare herinneringen heel speciaal blijft) en vele andere bands uit mijn jeugd. Ik draai dat nog regelmatig, maar ben ook erg blij dat ik door de jaren heen ook weer vele nieuwe pareltjes heb ontdekt. Ik heb een (helaas? ik denk het niet ^_^) hele smalle bandbreedte qua smaak en draai daardoor de albums ook "grijs".

198F1BB408DD6F859F7B6413F5BBDCCE-39D2981

Ståle Kleiberg, Mezzotints

Plaatje leek me wel toepasselijk voor deze druilerige zondag. maar de muziek spat hier de kamer in! MQA en zo... Van die dingen, ja!

Edited by mumsoft

Denk het niet. Wat wel? Daarvoor heb je een ADC nodig met MQA, Mytek is daar wel mee bezig. De grote uitdaging is natuurlijk die enorme berg aan oudere opnames te corrigeren. Bij deze lijkt het goed gelukt.

Laatst weer het Calefax rietkwintet gehoord op een zondagochtend, en uit de meegebrachte cd's een gek exemplaar gekozen, "De Muziekfabriek". Het bevat muziek van zeer verschillende componisten (een crime om te rubriceren dus! :huh: ), die gebruikt is bij de gelijknamige voorstelling. Die heb ik nooit gezien overigens.

De-muziekfabriek.jpg

https://www.muziekweb.nl/Link/CJX8356/De-muziekfabriek