Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Zo draaide ik hier net:

MI0001548944.jpg?partner=allrovi.com

Jan Akkerman & Kaz Lux - Eli

Die klinkt hier nogal hard en dacht hetzelfde  :huh:  :D

Nu:

MI0003767877.jpg?partner=allrovi.com

Fink - Hard Believer

Zóóó lekker... Geen enkele vorm van hardheid te bespeuren en klinkt heerlijk dynamisch  :wub:

Dat klinkt dan vast wel mooier dan via de cloud neem ik aan. :)

Ook de 16bit 44.1 kHz versie vind ik al prachtig klinken Marc. :) 

Maar omdat ik een Sublime abonnement  bij Qobuz heb, kan ik hem voor dezelfde lage prijs als de CD-versie van €9.99 in 24bit 96Khz downloaden.

Af en toe laat ik me verleiden om muziek te downloaden. Meestal bij Presto Classical, en daar is een cd vaak ook een stuk duurder (nog afgezien van de verzendkosten). Nadeel vind ik dat je vaak vergeet dat je die aankoop hebt gedaan. Zo heb ik gisteren strijkkwartetten van Alex Roth gekocht, en als ik die niet gauw op de Olive zet, vergeet ik dat zó weer.

Maar zo kwam ik er weer achter dat ik vorig jaar de cd "Shostakovich under Stalin's Shadow" had gekocht, en dat die allang zat te wachten op een speelbeurtje" Bij deze!

51nrKZrV%2BXL._SY355_.jpg

Edited by mumsoft

Daarstarks heb ik zitten luisteren naar Norah Jones , het is normaliter niet zo mijn genre maar het is wel erg goed opgenomen en nu met de speler van Tentlabs klinkt het uitstekend .

Bijzonder hoe anders , en soms ook slecht , cd's kunnen klinken op een andere speler .

Paulus .

Ja, ik weet niet of je nu blij wordt van zo'n ontdekkingsreis door je collectie. Mmm, dat is het grootste nadeel van hoogkwalitatieve hifi.

Recent gedraaid: DJ Tiesto - mooie 2000s productie - en The Prodigy - goede muziek maar vroege 1990s productie. Dat hoor je toch. Maar wat een energie en vrolijke melodie lijnen in het vroege Prodigy dance geluid.

Ja, daar kun je van huiveren. Mijn grootste probleem nu is leuke nieuwe albums en artiesten vinden. Zonder te denken: dat geluid heb ik eerder gehoord maar beter. Tja, wil je er geld voor neertellen, dan wil je verrast worden.

• 3 weeks later...