Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Nu wel ;)

Doet me een beetje denken aan Loudon Wainwright III, wiens zoon tegenwoordig nogal aan de weg timmert.

Klopt, en een beetje James Taylor, maar ook Michael Franks.

Het leuke is dat bijna niemand Kenny Rankin kent. Van de volgers van mijn blog heb ik al redelijk wat leuke reacties op deze post gehad.

Overigens, ook zijn andere albums zijn absoluut de moeite waard. Hier in Nederland zul je ze niet vaak tegenkomen (ik heb me laten vertellen dat ze zelfs niet op cd zijn uitgekomen...), maar daar heb je o.a. Spotify voor.

Maandag naar de opera, Prins Igor van Borodin. Dat is geen kleintje, want die begint al om 18:30. In mijn eigen verzameling trof ik helaas geen beeldopname, maar toch wel de opera op cd's, uit een doosje Russische opera's, behoorlijk oude opnames, maar... wat een pracht!

MI0001154119.jpg

Enfin, geen 4 uur durend joetoebje, wees niet bang. Hier de trailer van de Nederlandse Opera:

Youtube, Ik heb wel de 3 CD/2 DVD box Geneisis Revisited: Live At Hammersmith. Er bestaan ook limited editions boxen met bd.

https://www.amazon.co.uk/Genesis-Revisited-Live-At-Hammersmith/dp/B00EYQ6GXG/ref=sr_1_11?s=music&ie=UTF8&qid=1488113612&sr=1-11&keywords=steve+hackett

Wellicht dat ik deze ook eens aanschaf (er is wel enige overlap, maar goed die heb je ook al met de studio albums)

https://www.amazon.co.uk/Genesis-Revisited-Live-At-Hammersmith/dp/B00EYQ6GXG/ref=sr_1_11?s=music&ie=UTF8&qid=1488113612&sr=1-11&keywords=steve+hackett

Ik moet zeggen de zanger (Nad Sylvan) klink akelig goed als Peter Gabriel/Phil Collins

Ok. Dat het een yoetjoepje is zie ik natuurlijk wel, zelf zou ik niet het geduld hebben om daar op de pc een paar uur naar te kijken of luisteren. Ik heb nu al heel wat DVD's geript zodat ik ze in de lui(e)(ster)stoel kan bekijken, via de set. Ben vandaag ook begonnen daar eens wat orde in te scheppen, het is tenslotte al bijna voorjaar, en hoe dan ook... carnaval.

(Zou het daarom zo stil zijn op dit bloedserieuze forum?)