Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Ben op zoek... naar een youtubeje dat hier ooit opgang deed, van een een paar jongens en meisjes die om een gitaar (?) stonden, daar aan plukten en ondertussen een prachtig nummertje zongen. Ik geloof dat Spido daar mee kwam, maar pin me er niet op vast.

Ik heb nu een aantal video's van die onaangedane jappanners van Seed gedownload (Niss... Mimm.. Nissenenmonday), en dat is wel andere koek.

Hebben jullie Captain Ska met het nummer Liar, Liar al op you tube gehoord en gezien?  Echt de moeite waard.

Edited by carl

Alle zou ik zeggen Jack, de een wat minder dan de ander. Persoonlijk vind ik trouwens Theresa een mini Thatcher terwijl ze graag een tweede Angela Merkel wil zijn.

Wat vind je trouwens van het leid en filmpje. Ik vind het vrolijk en erg goed in elkaar zitten.

Filmpje zit goed in elkaar. Vrolijk word ik er niet van :(.  Je zou zo een nieuw filmpje kunnen maken van Nederlandse politici. Zowel van links als rechts. 

Maar laten het bij muziek houden :) en ruzies   verschillen van inzicht, politiek etc lekker waar het thuis hoort,  in de 1e en 2e kamer  ;)

Gisteren kwam de nieuwe Jazz Bulletin in de bus. Het is een uitgave van het Nederlands Jazz Archief, en het komt 4 maal per jaar uit. Dit is nummer 103, juni 2017.

Speciale aandacht gaat erin uit naar het overlijden, begin dit jaar, van Misha Mengelberg. Artikelen van Kevin Whitehead, Louis Andriessen, Guus Janssen, Han Bennink (uiteraard, was 40 jaar zijn sparring partner), Theo Loevendie, etc.

Aanleiding om de platen weer eens uit de kast te trekken, dwz de cd's weer eens te laten trillen in huize hiero. Ik kan daar best een paar dagen mee zoet zijn, want Misha Mengelberg is oprichter van de Instant Composers Pool, waar ik jaren geleden pas lucht van kreeg. Er werd toen een hele doos met ICP-opnames door Challenge Classics uitgebracht en gepresenteerd in het Muziekgebouw aan het IJ, waar ik op had ingetekend en dus heen ging.

Ik was op het verkeerde been gezet door die titel, met "Composers" erin, net als de subsidiegever van de instellingen en overheid.

Wat de ICP brengt is experimentele jazz tout court. Gekke muziek, zeg maar. Knotsgek. Maar boeiend van begin tot eind (zei de gek).

(Deze plaat zit dus toevallig niet in de 52-cd box van de ICP)

Pfffff, wat een jeugdsentiment..... Een dubbel LP van Radio Veronica, die ik een tijdje geleden gekregen heb, met allemaal jingles die ik zó erg kan drómen.... Geweldig, om ze nu zoveel beter te kunnen horen dan vroeger, met die middengolf-ruis er overheen.... Hoewel dat natuurlijk ook wel wat had: transistortje naast het kussen, eerst op 192 en later 538, of op Radio Caroline of Radio Luxemburg. En dan maar wegdromen van Billy Paul's "Your Song", zóveel beter dan die slappen uitvoering van Elton John. Nu heb ik een aversie voor Elton John en misschien verklaart dat die voorkeur voor Billy Paul.... :P