Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

10 hours ago, mumsoft said:

Heb echt de pé in dit snertweer.I

k zou morgen naar Dublin gaan. gelukig is de vlucht gecancelled. 3 dagen rond lopen door de sneeuw lijkt me geen pretje

(ms daarom bovenstaande keuze)

Edited by Duck-Twacy

Aber im Sommer da is' lustig (Volkslied)

400134.png&f=1

Nou ja, niet echt, heb gewoon de radio aanstaan. Maar ben bezig met van die afschuwelijk ingewikkelde (laatste) cd's, nu eentje met 38 tracks van Das Philharmonia Hornquartett Wien, en daar staat dit zomernummertje op.

Na alle moderne strijkkwartetten weer terug naar de echte grootmeester. De latere strijkkwartetten van Beethoven gespeeld door het Takacs quartet op Decca. Ik heb diverse uitvoeringen zowel op lp als cd. Dit is de mooiste ook qua opname.

Met Guarneri, Vermeer, Alban Berg, en Amadeus, Italiano plus Hugarian (historisch) ben ik toch al aardig voorzien. Niet àl die kwartetformaties voor alle late strijkkwarten, maar toch, keuze zat.

Het Takacs quartet zal ik vanavond eens beluisteren.

Gevolgd door Strijkkwartet Nr.2 A-Moll Sz 67 (Op.17) (Hagen Quartet) van dezelfde componist

Kan geen video ervan vinden (dwz: deze video is niet beschikbaar), dan maar deze met Ravel:

ook mooi, toch?

Songs van Purcell: het is een en al stream hier;) Ik hoop de analoge set op zolder  binnen twee weken weer aan het werk te kunnen zetten.

Chopin Noctures Pollini. Doet me aan een oude liefde denken die dat in de ochtend speelde als ze een kater had.

Edited by carl