Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

On 19-5-2018 at 5:58 PM, mumsoft said:

Zag in de Pianist (die meekwam bij Luister) dat Cecil Taylor begin april overleden was. Zocht hem op in Tidal, vond een berg. Zal hem ook wel op de streamer hebben, maar daar heeft verder niemand wat aan. O ja, wat me opviel, hij hield van mannen.

https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/cecil-taylor-1929-2018-de-freejazzpionier-die-kuilen-groef-in-de-piano~bd214bf0/

Volgens de "ingewijden" zijn zijn cd's unit structures, Conquistador en silent tongues zijn beste opnamen.

Van cecil heb ik 20 cd's en dat is nog redelijk bescheiden bv miles en peterson coltrane. komen snel op een honderd of meer beschikbare cd's.

Ik heb daarom van een aantal top 100 of 200 lijsten (bv www.newyorker.com) de titels onder elkaar gezet de dubbele eruit gehaald en die in een aparte map gezet.

Dan kom je eraan toe om van de "beste" artiestsen in ieder geval wat te selecteren. Kun je ook artiesten gaan schrappen die je niet aanspreken.

RIP Cecil

Bedankt, die ga ik eens opzoeken in Tidal. Heb toch niks van de man hier lokaal. De kwaliteit die ik uit Tidal kan persen doet mij er ook niet naar verlangen nog iets te bezitten.

On 19-5-2018 at 11:28 AM, mumsoft said:

Ging gedorie niet door! "Trein rijdt niet". Ik had er de p in, maar kon me toch ook weer verheugen in een vrije avond thuis.

Beetje hetzelfde hier, ooit.

Ik zat met een vriendin te wachten op Drs. P!  Kregen we om een uur of half elf te horen dat hij niet kwam, foutje van z'n manager. Ook de p in maar toch nog wel een leuke avond in die kroeg gehad.

On 20-5-2018 at 11:20 PM, mumsoft said:

Nina Hagen Band, heb er ineens zó'n zin in! Niet op Tidal te vinden, maar wel hier in de platenkast.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nina_Hagen_Band_(album)

Leuk album, met leuke teksten. En de Nina Hagen geluidjes natuurlijk, ze komen zó weer bij me boven..... B)

Ook een boel van te vinden op Tidal, maar op de Olive toch ook drie nummers van haar: Born To Be Blue, Peel Me A Grape (hmmm lekker) en I'm Just A Lucky So-And-So. Maar op Tidal toch veel meer. En dat klinkt, een beetje tot mijn verbazing, ook nog eens hartstikke goed.

56 minutes ago, mumsoft said:

Ook een boel van te vinden op Tidal, maar op de Olive toch ook drie nummers van haar: Born To Be Blue, Peel Me A Grape (hmmm lekker) en I'm Just A Lucky So-And-So. Maar op Tidal toch veel meer. En dat klinkt, een beetje tot mijn verbazing, ook nog eens hartstikke goed.

Ik ken geen opname/cd van Challenge jazz die niet klinkt als een klok. Mooi label met veel Nederlandse artiesten.

Die ik heb staan op The Dutch Jazz Connection 1996 CD 2. Challenge records is heel prima, maar ook wel aan de prijs i.h.a. Overigens geen idee hoeveel die Dutch Jazz Connection cd's gekost hebben.

8 hours ago, mumsoft said:

Die ik heb staan op The Dutch Jazz Connection 1996 CD 2. Challenge records is heel prima, maar ook wel aan de prijs i.h.a. Overigens geen idee hoeveel die Dutch Jazz Connection cd's gekost hebben.

Nieuw zeker aan de prijs, maar een beetje zoeken op discogs levert vaak resultaat. Twee cd's  van haar recent gekocht voor rond de 10 euro inclusief verzenden. 

Ben eigenlijk niet zo dol op die zingende dames, enkele uitgezonderd. En nu Donar op zijn donderdag van zich doet spreken, heb ik even niks opgezet.

Edited by mumsoft

51 minutes ago, mumsoft said:

Ben eigenlijk niet zo doel op die zingende dames, enkele uitgezonderd. En nu Donar op zijn donderdag van zich doet spreken, heb ik even niks opgezet.

Donar is denk ik ook een man. Vind je vast mooi dat gedonder.

Ik ben juist wel van de zingende jazz dames. Zingende jazz mannen is niet mijn ding.Bij klassiek wel.

Ja, Francien van Tuinen kan ik me herinneren als een van jouw favorieten. De regen is net opgehouden, en ik heb nu wat orgel-gedonder opgezet. Bach. Bij Alex op school was een leraar die dat heel nadrukkelijk uitsprak: B A C H, children, B A C H! Dat vonden ze zo mooi, dat ze dan vroegen: What name was it, Sir? (of zoiets, mijn Engels is niet native, en mijn herinnering kan falen)

Bezig met een doos Great Cathedral Organs, dan krijg je dat.

26 minutes ago, hansko said:

Klopt, ik denk mijn meest gedraaide cd. In ieder geval een van de referentie cd's bij beoordelen sets.

Mooi opgenomen muziek zeg :) Dat klinkt toch áltijd goed Hans?:unsure:  Spotify heeft het album ook.  Qobuz niet? :huh: