Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Mooi opgenomen zegt m.i. niks over de weergave. Zet maar eens een transitorradiootje naast je net gepimpte tuner, hè. Van mevrouw Van Tuinen op Tidal (heb niks anders) twee albums, Muzyka en Countrified. Die maar eens 'opgezet'.

1 hour ago, Tubejack said:

Mooi opgenomen muziek zeg :) Dat klinkt toch áltijd goed Hans?

Ik zoek altijd naar mooi opgenomen muziek de me ook raakt. Alleen mooi opgenomen is niet voldoende en naar muziek die me raakt en belabberd uit de speakers komt kan ik nog wel luisteren. Maar dat is niet mijn uitgangspunt bij het verzamelen.Maar soms ontkom je er niet aan. Sorry Marc, weer een vrouwenstem.

Eigenlijk niet slecht opgenomen, maar gewoon een oude mono opname.

Edited by hansko

2 hours ago, Duck-Twacy said:

Vaak gecoverd, zelden geevenaard

Blijft gaaf Duck. Ik draai niet zoveel "oud" meer maar kan door zoiets wel steeds weer helemaal terug in de tijd gaan..... Prachtige versie.

Ah, Antony... Was eens danig onder de indruk van die man, gezien indertijd op TV. En ik kocht meteen een zootje cd's van hem. Maar nu vind ik het eigenlijk meer een kwijlebabbel. -_-

On 5/31/2018 at 5:34 PM, hansko said:

Ik zoek altijd naar mooi opgenomen muziek de me ook raakt. Alleen mooi opgenomen is niet voldoende en naar muziek die me raakt en belabberd uit de speakers komt kan ik nog wel luisteren. Maar dat is niet mijn uitgangspunt bij het verzamelen.Maar soms ontkom je er niet aan. Sorry Marc, weer een vrouwenstem.

Eigenlijk niet slecht opgenomen, maar gewoon een oude mono opname.

Inderdaad erg mooi. Ik ken voornamelijk Aafje, dit is iets hoger (sopraan) maar net zo fraaii

MI0001754871.jpg?partner=allrovi.com

Camel - Moonmadness

(Heee, wie was hier ook alweer fan van??? :rolleyes:)

Ik heb in mijn "zolderdoos" lopen snuffelen en er twee LP's uit gehaald die ik weer eens wilde draaien. Ik ben hiermee niet verder gekomen dan kant 1.... Ik ga hem niet weg doen, maar blijkbaar is deze aardig ver van mijn huidige smaak vandaan geraakt.... 

19 hours ago, Duck-Twacy said:

Inderdaad erg mooi. Ik ken voornamelijk Aafje, dit is iets hoger (sopraan) maar net zo fraaii

De vier letzte lieder van Richard Strauss zijn geschreven voor sopraan en dit is de eerste opname die van dit meesterwerk is gemaakt. Opname uit 1953.