Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

12 hours ago, René N. said:

Hmmm leuk, ik zal "haar" ook nog eens draaien. Ik heb Temptation van haar:

Een andere hoes overigens, en op 200 grams.... B)

Die heb ik ook, met dit plaatje erbij. Wat ie weegt weet ik niet, ik heb een dsd64 versie op de HD:D.

51YTDOZ7q8L._SY355_.jpg

48 minutes ago, Hans van Liempd said:

Holly Cole is een van m'n favorieten, Temptation bestaat uit covers van Tom Waits. Ik heb een aantal CD's van haar en een heleboel op m'n NAS. Met Tidal kan ik nog meer beluisteren. De meeste nummers zijn ook nog eens mooi opgenomen.

Ondanks dat Temptation een mooi opgenomen album is, hoor ik toch veel liever de originele versies van Tom Waits. Holly Cole heeft de o zo belangrijke Tom Waits sfeer niet in haar versies kunnen plaatsen. Wat ik met name in dit album mis, is sfeer en emotie en valt wat mij betreft dit album in de categorie "audiofiele tingel tangel" muziek. Holly Cole heeft veel meer albums gemaakt die ik vele malen mooier vind.

De muziek van Tom Waits is zo uniek, deze is naar mijn mening nauwelijks te coveren is. Ik heb tenminste nog nooit een artiest gehoord die dit behoorlijk kon.

Maar goed, dat is mijn mening, jullie mogen daar uiteraard anders over denken.

4 hours ago, edwin16 said:

Holly Cole heeft veel meer albums gemaakt die ik vele malen mooier vind.

Ben ik met je eens, ik ken er een paar en deze, Temptation, vind ik ook de minste.

4 hours ago, edwin16 said:

De muziek van Tom Waits is zo uniek, deze is naar mijn mening nauwelijks te coveren is.

Klopt ook. Niet alleen de muziek maar ook die stem hè. Zie ik zo gauw geen zangeres doen.;)

Edited by TL 200

Tom Waits... ik heb er een paar CD's van. Ik heb er nog nooit langer dan 2 nummers achter elkaar naar kunnen luisteren. Bij Holly Cole lukt me dat wel.

Holly Cole heeft inderdaad betere albums. Ik vind "Shade" en "Holly Cole" een paar voorbeelden hiervan.

Maar ja... smalen verschillen.

Hmmm, dan toch maar eens wat andere albums van haar gaan beluisteren dan. Tom Waits vind ik geweldig trouwens. Lang niet alles, maar er zitten een paar juweeltjes tussen, zoals....

MI0001752888.jpg?partner=allrovi.com

Tom Waits - Swordfishtrombones

11 hours ago, TL 200 said:

Die heb ik ook, met dit plaatje erbij. Wat ie weegt weet ik niet, ik heb een dsd64 versie op de HD:D.

51YTDOZ7q8L._SY355_.jpg

Ben hem/haar nu aan het draaien. En als je even Tom Waits vergeet issie best oké :D B)

16 hours ago, Hans van Liempd said:

Tom Waits... ik heb er een paar CD's van. Ik heb er nog nooit langer dan 2 nummers achter elkaar naar kunnen luisteren. Bij Holly Cole lukt me dat wel.

Holly Cole heeft inderdaad betere albums. Ik vind "Shade" en "Holly Cole" een paar voorbeelden hiervan.

Maar ja... smalen verschillen.

Gelukkig wel Hans.

Ik ken meer mensen die aan twee nummers TW genoeg hebben... en dat zelfs al niet halen ;-)  Het is vrij uitgesproken en extreme muziek, je houdt er heel erg van, of helemaal niet.

Het oudere werk is meestal nog wel te doen (redelijk normale blues/jazz), maar platen zoals The Black Rider (mijn persoonlijke favoriet!) en Mule Variations zijn toch wel vrij extreem. Maar eigenlijk moet je TW live horen. Het live album Glitter & Doom is wat mij betreft een perfecte aanrader voor het latere werk.

Wat Holly Cole betreft, ik zag bij Spotify dat ze dit jaar nog een nieuw album ("Holly") heeft uitgebracht. Meteen maar even geluisterd. Absoluut niet niet verkeerd, mooi album. En "Holly Cole" is zeker ook een mooie!

Edited by edwin16