Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

9 hours ago, edwin16 said:

Esbjörn Svensson Trio - Live in London

Wat mij betreft een van de mooiste releases van 2018.

Ga ik me nog in verdiepen. Ik heb afgelopen week dit trio ontdekt, Lynne Arialle, met het album Give us these days  opgenomen met een nederlandse drummer en een nederlandse bassist.In onderstaande clip overigens een andere bezetting.

21 hours ago, edwin16 said:

Esbjörn Svensson Trio - Live in London

Wat mij betreft een van de mooiste releases van 2018.

super! Ook in vinyl verkrijgbaar. Een van mijn favoriete jazz  trio's. Helaas is Esbjörn Svensson overleden.

11 hours ago, TL 200 said:

Ga ik me nog in verdiepen. Ik heb afgelopen week dit trio ontdekt, Lynne Arialle, met het album Give us these days  opgenomen met een nederlandse drummer en een nederlandse bassist.In onderstaande clip overigens een andere bezetting.

Heb ik ook net aangeschaft. Mooie opname, zoals bijna altijd met Challenge Records. Black Friday?

Ik zit nu naar het nieuwjaarsconcert te luisteren en kijken. Jammer. Zo plat als een dubbeltje. Geen emotie en geen beleving. Gek genoeg was het pauzefilmpje wel goed. Daar wel beleving en een vol geluid. Of de opnameleiding is slecht of de dirigent slaat de boel plat. De man straalt ook geen vrolijkheid uit, moet ik zeggen.

groet,

Leobus

p.s.

Het applaus uit de zaal klinkt ook niet, dus zal wel opnameprobleem zijn.

Ik vind het alleszins meevallen hoor. De keuze van de muziekstukken is op z'n minst verrassend, eens een keer wat anders dan de voorgaande jaren.

Mmm, ik realiseer me nu dat ik al op de ZDF zat te kijken...🤔

Edited by edwin16

Ik stond op met een nummer in mijn hoofd, pijnigde dat om de titel en groep uit te persen, en kwam op Fischer-Z, Going deaf for a living.

In Tidal gezocht, maar ik spelde eerst Fisher-Z, en toen kwam er iets anders. Alleen, deze bedoelde ik. En later een heuse plaat van hen opgezet, Red Skies over Paradise. Maar genoeg van al die pop, ska, rock, balads en punk van de afgelopen dagen, klassiek is en blijft de spil van mijn muziekliefhebberij.

On 12/31/2018 at 1:28 PM, mumsoft said:

Mooi! Ga die uitzending van de week bekijken op NPO Cultura. Goed voornemen voor het nieuwe jaar.

Die pianist (die niet kan zingen maar het toch doet) heeft er een eigen van versie gemaakt. Ik vind de originele versie, gespeeld door een strijkkwartet, mooier.

17 hours ago, mumsoft said:

O, je bedoelt Mike Bodé? Ik heb nu alle gemiste uitzendingen gezien, en kon maar een klein stukje Ades vinden.

Ja die. Het gespeelde stuk was O Albion, een deel uit een strijkkwartet. Mike had er een ode aan Engeland van gemaakt om aan te geven dat een Brexit zijn liefde voor dat land niet zou doen afnemen. Begeleid door zijn gezang en pianospel en ik meen me te herinneren ook met een  violist en celliste. Zijn insteek heeft vast jouw instemming. 

Edited by hansko

3 hours ago, mumsoft said:

Ah ja, van wat ik me weet te herinneren kon ik me er wel in vinden. Maar ik ga Ades nog opzoeken, heb er wat van op de Olive, en Tidal zal ook wel iets hebben. 

Er is een mooie uitgave van het Doelenkwartet op Cybele

https://www.cybele.de/thomas-ades-streichquartette-klavierquintett

Juist, die. Heb die natuurlijk al. De laatste twee jaar bij het Doelenkwartet een cursus moderne muziek gevolgd, en uiteraard kwamen hun opnamen ook aan bod. Dit seizoen is het laatste, jammer genoeg.

Dus...

41rTW6Da4DL-400x360.jpg&f=1

Arcadiana Op.12 van Thomas Adès. Bij Podium Witteman van 2 weken geleden speelde Mike Bodé, de man die wel piano kan spelen maar niet kan zingen, daaruit deel 6: O Albion. In Tidal ook een boel van Adès, maar krijg het maar eens in de goede volgorde voorgeschoteld. Eigen muziek eerst. 😍

On 1/8/2019 at 4:59 PM, mumsoft said:

Dus...

41rTW6Da4DL-400x360.jpg&f=1

Arcadiana Op.12 van Thomas Adès. Bij Podium Witteman van 2 weken geleden speelde Mike Bodé, de man die wel piano kan spelen maar niet kan zingen, daaruit deel 6: O Albion. In Tidal ook een boel van Adès, maar krijg het maar eens in de goede volgorde voorgeschoteld. Eigen muziek eerst. 😍

Ja die dus. Heb deze nog niet, maar wel beluisterd op diverse sites. Wil deze cd zeker aanschaffen.

21 hours ago, mumsoft said:

Wat een uitslover he, die Lang Lang. 😎

Ik houd meer van musicanten die wat stoïcijncer spelen. Al die grote gebaren dat leidt maar af. Ik heb ook grote moeite met de manier waarop Janine Jansen viool speelt.