TL 200 Posted 20 januari 2019 Report Share Posted 20 januari 2019 Ook lekker rustig hier: Eden Atwood. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 20 januari 2019 Report Share Posted 20 januari 2019 (edited) Hier tussen het verven door aan de koffie, streamen met Radio Paradise Edited 20 januari 2019 by René N. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 21 januari 2019 Report Share Posted 21 januari 2019 (edited) Het album Night van Holly Cole. Een heel mooi klinkende DSD64 Meer op de site:http://mqs.link/holly-cole-night-2012-prostudiomasters-dsf-dsd642-82mhz-flac-24bit882khz/ Edited 21 januari 2019 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 januari 2019 Report Share Posted 22 januari 2019 Holly Cole? Nooit van gehoord. Toch maar eens opgezocht in Tidal, dat overgewaardeerde stuk streamingdienst. Hm, iets met Baby, It's cold outside, hoe toepasselijk. Maar het is wel een kerstplaat geloof ik. Hier het origineel(?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 22 januari 2019 Report Share Posted 22 januari 2019 3 hours ago, mumsoft said: Holly Cole? Nooit van gehoord. Afgelopen zaterdag nog gedraaid... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 januari 2019 Report Share Posted 22 januari 2019 Aha, dus toch gehoord, maar niet van gehoord. Vond zaterdag toch al niet zo duidelijk wat er opstond, via wat en waarvanaf werd gedraaid. En van een USB-stick, daar kan je niks van draaien, ook niet van een sd-kaartje in zo'n raspberry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 22 januari 2019 Report Share Posted 22 januari 2019 (edited) 7 hours ago, mumsoft said: Holly Cole? Nooit van gehoord. Nou, pas nog uitgebreid aan de orde geweest hier. Maar goed, dat hoorde je natuurlijk niet, tenzij je de clip afspeelde. Er van gelezen heb je i.i.g. wel. Edited 22 januari 2019 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 januari 2019 Report Share Posted 22 januari 2019 Ok, ben toch een nitwit op dit gebied. Luister vaak naar OMRadio, daar komen de hits uit de jaren 60 en 70 uitgebreid aan de orde. Lekker natuurlijk , allemaal muziek die ik al ken. Bij Holly Cole ligt dat anders, en ook bv bij Tom Waits (die hier ook al eens is langsgekomen, dank) In Tidal maar eens opgezocht. Swordfishtrombones opgezet. Zal wel ergens draaien, maar hier komt de muziek eruit. Ik vind het een crime (kriem) om met Tidal de volgorde van de cd aan te houden, overigens. Prettig rauwe, ongepolijste muziek. Met dank aan RenéN Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 22 januari 2019 Report Share Posted 22 januari 2019 33 minutes ago, mumsoft said: Ok, ben toch een nitwit op dit gebied. Luister vaak naar OMRadio, daar komen de hits uit de jaren 60 en 70 uitgebreid aan de orde. Lekker natuurlijk , allemaal muziek die ik al ken. Bij Holly Cole ligt dat anders, en ook bv bij Tom Waits (die hier ook al eens is langsgekomen, dank) In Tidal maar eens opgezocht. Swordfishtrombones opgezet. Zal wel ergens draaien, maar hier komt de muziek eruit. Ik vind het een crime (kriem) om met Tidal de volgorde van de cd aan te houden, overigens. Prettig rauwe, ongepolijste muziek. Met dank aan RenéN Eén van zijn mooiste, maar er zijn er nog een paar. Ik wordt hier altijd zó blij van, die lekker rauwe muziek, die zo lekker live klinkt. Ook al is het studiowerk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 januari 2019 Report Share Posted 22 januari 2019 Ja ja, Tidal heeft er een hoop. Noem eens wat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 22 januari 2019 Report Share Posted 22 januari 2019 31 minutes ago, mumsoft said: Ok, ben toch een nitwit op dit gebied Dat ben ik ook. En niet alleen qua jazz maar ook alle andere genres. Als ik muziek mooi vind luister ik er naar maar ergens echt in verdiepen heb ik eigenlijk nooit gedaan. Ik kocht ooit een cd van Arthur Rubinstein met een pianoconcert van Beethoven. Dit vertelde ik aan iemand die veel van klassieke muziek weet. Zegt ie tegen mij: "Tja, als je van Rubinstein houdt.......". Ik heb geen vergelijkingsmateriaal dus ik blijf deze gewoon leuk vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 22 januari 2019 Report Share Posted 22 januari 2019 Smal Change vind ik een mooi album van Tom Waits. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 22 januari 2019 Report Share Posted 22 januari 2019 Met o.a. dit nummer Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 22 januari 2019 Report Share Posted 22 januari 2019 58 minutes ago, mumsoft said: Ja ja, Tidal heeft er een hoop. Noem eens wat? Heartattack and Vine, Blood Money, héél iets minder is Blue Valentine en Nighthawks at the Diner Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 januari 2019 Report Share Posted 22 januari 2019 Ok, thanks. Zal ze eens opzoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 23 januari 2019 Report Share Posted 23 januari 2019 Een damesorkest, niet van Herman Pieter de Boer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 23 januari 2019 Report Share Posted 23 januari 2019 Holland Baroque Society en Eric Vloeimans met het album Old New & Blue. hier een voorbeeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 23 januari 2019 Report Share Posted 23 januari 2019 (edited) 9 minutes ago, TL 200 said: Holland Baroque Society en Eric Vloeimans met het album Old New & Blue. hier een voorbeeld. Mooi! 'k Heb ze meerdere malen live gezien. Is altijd weer een belevenis. Hier nu een mooie VPRO/Vrije Geluiden sessie van Oi Va Voi https://www.youtube.com/watch?v=hWQOCa5qgRw (geen idee waarom er nu opeens alleen een link te zien is en geen beeld...) Edited 23 januari 2019 by edwin16 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 23 januari 2019 Report Share Posted 23 januari 2019 Just now, edwin16 said: Mooi! 'k Heb ze meerdere malen live gezien. Is altijd weer een belevenis. Ik kende Vloeimans eigenlijk alleen van z'n werk met Kyteman, nou ja kennen, wat ik zo af en toe op TV zag. Vond hem wel direct een bijzondere trompettist en deze combinatie is idd. prachtig. Vinnik mooier dan met de vliegermeneer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 24 januari 2019 Report Share Posted 24 januari 2019 Het album Out of the Blues van Bozz Scaggs, 2018 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 januari 2019 Report Share Posted 25 januari 2019 The Cure - Faith Gisteren sloeg Tidal op hol, en spuugde toen een hoop pop-muziek de kamer in, waar ik niet om gevraagd had. Ik liet het maar zo, had nog meer te doen, en tussen het tinnef meende ik The Cure te ontwaren. Dat is oude liefde (en die roest niet, weten wij), dus toen ik er genoeg van had heb ik The Cure uit de platenkast getrokken. Eerst Seventeen Seconds, toen nog een kant van Faith, en nu dus de tweede kant. Moet straks weg, het wordt misschien glad, en een beetje faith kan helpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 25 januari 2019 Report Share Posted 25 januari 2019 1 hour ago, mumsoft said: Moet straks weg, het wordt misschien glad, en een beetje faith kan helpen. Ik zal voor je duimen en wens je "Hals- und Beinbruch". En mocht je, God verhoede, toch iets breken is er vast wel een cure. Ik ga zo met de WMO taxi en m'n pa op pad. Tot later. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 25 januari 2019 Report Share Posted 25 januari 2019 Wel grappig, een aantal meldt zich "gewoon" af als ze even wat anders te doen hebben en offline gaan. Nou, ik aan de koffie, na wat niet-audiofiele muziek (Nederlandsche Schlagers) per ongeluk op een draagbare radio langs hoorde komen, want aan het schilderen. Wist bij god niet wat voorn zender het was maar heb snel omgeschakeld..... Goed, nu weer verder dus ben er effe niet PS Heb vandaag een nieuwe platenmat binnengekregen en moest die natuurlijk eerst proberen. Dus vanmorgen een anderhalf uur niet geschilderd dus achterstanden.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 januari 2019 Report Share Posted 25 januari 2019 1 hour ago, TL 200 said: Ik zal voor je duimen en wens je "Hals- und Beinbruch". En mocht je, God verhoede, toch iets breken is er vast wel een cure. Ik ga zo met de WMO taxi en m'n pa op pad. Tot later. Dank, kwam heelhuids over. Station is hier wel lastig befietsbaar tegenwoordig. Zag in de trein een reclame voor het grootste huiskamerfestival van Nederland, op 12 feb. a.s. Open huis geloof ik. Iets als de high-end bijeenkomst laatst, maar dan met live muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 25 januari 2019 Report Share Posted 25 januari 2019 Gluren bij de buren, is dat. In 23 steden op 10 februari. Had er al iets van gelezen. https://www.glurenbijdeburen.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts