Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

4 hours ago, René N. said:

Wel grappig, een aantal meldt zich "gewoon" af als ze even wat anders te doen hebben en offline gaan.

Ja, dat komt mede omdat we vaste lezers hebben. Die weten dan dat ze voorlopig even niet hoeven te kijken.:D

46 minutes ago, TL 200 said:

Ja, dat komt mede omdat we vaste lezers hebben. Die weten dan dat ze voorlopig even niet hoeven te kijken.:D

Dat klopt. En vast schare fans van minimaal één.... 😎

12 hours ago, TL 200 said:

Philip Glass maar dan anders. Kwam ik tegen op de blog van Edwin16 http://geluidsdrager.blogspot.nl/ Jammer dat Edwin daar al een poosje niet meer heeft geschreven. Heb er mooie muziek ontdekt. Geen tijd meer voor Edwin?

Nee, niet echt. Genoeg ideeën, er ligt al veel info klaar, maar tijd om artikelen te schrijven ontbreekt op het moment vanwege o.a. een drukke nieuwe baan en studie.

Maar wie weet... je bent niet de enige die er om vraagt.

57 minutes ago, TL 200 said:

Van elk van deze 3 kanjers heb ik wel albums maar nog nooit had ik ze samen op één album gehoord. Mooi!! Met dank aan Edwin.

Volgens mij zit je naar mijn erelijst te kijken.... 😉

Tja, is ook al best een oudje in mijn platenkast. Moest een tijd zoeken, die platen dateren uit mijn schooltijd. Maar mijn geheugen doet het nog goed, via Michel Legrand (die nog wel wat meer in zijn mars had dan liedjes schrijven) vond ik Rita Reys. Die is in 2013 overleden.

En snuffelend in de platenkast kom je dan leuke dingen tegen. Zoals Amazing Grace - The Military band of the Royal Scots Dragoon Guards. Kijk ze eens trots marcheren!

Ik had Joan As Police Woman opgezet:

0003307948.jpg

maar het was de verkeerde, ik had eigenlijk deze willen draaien:

MI0001865362.jpg?partner=allrovi.com

Vanwege mijn nieuwe draaitafelmat wil ik weer wat oudere plaatjes draaien, om te proberen zeg maar. Morgen dan maar Real Life.....

40 minutes ago, mumsoft said:

Die heb ik gisteren geprobeerd, met Tidal. Het bekoorde me niet erg.

Ik draai hem/haar ook niet vaak meer, maar Real Life vind ik wel fijn, ook qua opname....

Toch weer eens opgezet. In sommige nummers hoor ik die huilebalk (ben verdorie zijn naam kwijt) meezingen. Grappig, had natuurlijk nog nooit van Joan as Police Woman gehoord. En merk je nou verschil met de nieuwe draaitafelmat?

6 minutes ago, mumsoft said:

Toch weer eens opgezet. In sommige nummers hoor ik die huilebalk (ben verdorie zijn naam kwijt) meezingen. Grappig, had natuurlijk nog nooit van Joan as Police Woman gehoord. En merk je nou verschil met de nieuwe draaitafelmat?

Antony Hegarty.... Was ooit bij DWDD of zo, heb ik toen gemist maar scheen veel indruk gemaakt te hebben. Ik heb hem verder niet gezien of zo....

De mat geeft een ontzettende rust, er komt weer veel meer door, omdat dit niet verdrongen wordt door het plateau van de Garrard 301, die echt "zingt". En dan met mijn "oude" mat erop werd het er niet beter op... Hoewel ik daar wel erg veel plezier van heb gehad. Maar ja, je weet niet hoe het kán zijn als je het niet geprobeerd hebt, of iets anders hebt geprobeerd...

Ah, ja, Antony, bedankt. Moet van hem nog ergens een uitvoering hebben met (meen ik) het metropole orkest, maar vindt die maar eens. Heet nu Anohni:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Anohni

Hier een aardig clipje (bron: https://www.nrc.nl/nieuws/2012/08/06/kijken-carice-van-houten-in-videoclip-antony-the-johnsons-a1442673)