Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Jim Croce - Photographs and Memories. De man leeft niet meer, maar op NPO Start zag ik een mooi stukje waarin zijn zoon een van die prachtige nummers zingt. Weet me altijd weer te raken.

Hoorde op de radio dat NPO Radio 5 deze week extra aandacht schenkt aan The Beatles en The Stones, in een jaren 60-show. Leek me leuk, maar dat station heb ik nog niet bij mijn 'favorieten', dat werd dus zoeken. Ben toch een beetje de weg kwijt, als NPO Radio 4 en BBC Radio 3 liefhebber.  NPO, NTR, NOS, Hilversum...

Nou ja, niet zeuren, wat kunnen we vinden? Ah, Radio538, is dat um? Niet echt lekkere muziek voor mij. En in de gids, (de papieren!), staat Radio 5 vermeld, niet 538. Maar ook Radio 3FM, en was dat niet ooit Radio 3 tout court? Of liever gezegd: Hilversum 3. Van Herman van Veen: "Hilversum 3 bestond nog niet". Verwarring.

En inderdaad, NPO Radio 5 is niet Radio 538. In de 'Radio' addin onder Kodi zijn beide wel te vinden, maar om Radio 5 dan ook in je eigen lijstje favorieten op te nemen heb je het beeldscherm nodig en de Kodi afstandsbediening. Alternatief vind ik die gemakkelijk terug in Retrospect, maar dat heeft niet iedereen, geloof ik. 😎 

Dus, wat staat er nu op? Juist ja.

IK heb net een van zn solo albums binnen (The Empyrian). Tis niet allemaal even briliant of toegangkelijk, maar je hoort wel een echte musicus die sch^^t heeft aan de commerie.  IEmand die ook aan de rand geleeft heeft kwad drugs (helaas, maar volgens mij is ie daar nu gelukkig vanaf ). Hij doet me een beetje denken aan Peter Green (kwa persoon, niet kwa stijl). Ook een beetje aan Buckethead (kwa muziek, maar dan ook met zang erbij)

Edited by Duck-Twacy

Afgewassen, schoongemaakt, afgestoft, van die dingen, ja! Onderwijl naar Buddha-nogwat radio geluisterd, en dat bracht me gek genoeg op het idee om Atom Heart Mother weer eens op te zetten. U weet wel van The Pink Floyd. Moet je eigenlijk een jointje bij roken, maar daar begin ik niet meer aan. Beetje wierook, nou, vooruit. Dalijk Alan's psychedelic breakfast. Wat stonden we vroeger laat op!

Een plaat met een hoesontwerp als deze laat je al gauw staan (ik tenminste wel...), maar gelukkig had ik me enige tijd geleden ingelezen in de geschiedenis van de helaas veel te vroeg overleden Duncan Brown. (bekend van de hit Wild Places). Voordat hij die ene grote hit had, die overigens op een prachtige progressive rock plaat staat, speelde hij in de Britse band Metro. Ook deze plaat valt te omschrijven als melodieuze progressive rock. Mocht je hiervan houden, ga deze plaat maar eens luisteren.

Edited by edwin16

Jep, dwz moest terugbladeren. Maar ik heb eerst het Bob James Trio van TL200 opgezocht in Tidal, en kon dat ook niet meteen vinden. Pas met de naam van het album (Espresso) kwam ik er, zelfs in MQA-kwaliteit. 't Is me wat.