Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

We doen maar weer eens een klassieker. Dire Straits met Sultans of Swing. LP. Kwam vanochtend langs op Old Men's Radio. Lang niet gehoord. Er is heel wat van op youtube te vinden, maar ik zag niet zo snel Mark Knopfler met een originele uitvoering.

18 hours ago, mumsoft said:

Joh, da's gewoon alternatieve, moderne jazz. Uit 1971, toen ik eindexamen deed. Klinkt heel bijzonder.

Klopt, zo omschrijf ik het ook. Maar hier in huis woont iemand die andere omschrijvingen hanteert....

^_^ Over smaak valt niet te twisten. Ik heb niks van Soft Machine, maar Tidal gelukkig een hoop. Nu Soft Machine Legacy, weet niet of dat een bestaand werk (cd/lp) is, maar Tidal noemt het zo.

Best een ontdekking.

29 minutes ago, mumsoft said:

^_^ Over smaak valt niet te twisten. Ik heb niks van Soft Machine, maar Tidal gelukkig een hoop. Nu Soft Machine Legacy, weet niet of dat een bestaand werk (cd/lp) is, maar Tidal noemt het zo.

Best een ontdekking.

Soft Machine Legacy is ook al weer verleden tijd. De band heet nu weer gewoon Soft Machine. En is zeker de moeite waard. Legacy overigens ook.

Soft Machine heeft onlangs nog een nieuw album uitgebracht (Hidden Details). Zeer de moeite waard!

image.jpg?c=ZD_Hey6KNspsOQXR5K0FdypQg_7i

Talk Talk - Spirit of Eden

Goed, deze dan maar weer eens uit de kast, door de droeve gebeurtenis van zijn overlijden.... Scheurende mondharmonica, fragiele stem, minimal music, prachtig.....

10 hours ago, René N. said:

Talk Talk - Spirit of Eden

Mooi hoor, ik ben weer CD's aan het draaien o.a. deze bekende 

Brothers_in_arms.jpg

Ik heb de CD en LP  vast meer als 100x gedraaid.  De hoeveel details met een echt goed CD-loopwerk als de Cambridge CXC is bizar.  B.v. in het nummer "money for nothing"  vult iemand anders de zang van Mark Knopfler aan.  Dat gaat alleen al qua timing, niet helemaal goed :D Mijn CD's gaan dus niet weg. ;)

image.jpg?c=85VapPzIxa9hqVR468TNn4Af7E_1

Jethro Tull - This was

Effe behoefte aan lekkere ouwe lullenmuziek. De band waar ik in mijn schooltijd fan van werd. Tot aan het dertiende album of zo, toen had ik er genoeg van, werd het te elektronisch of zo.

En nog eentje, van wat later:

MI0000021315.jpg?partner=allrovi.com

Joe Jackson - Night and Day

Vond hem vroeger eerst geweldig, daarna kreeg ik een beetje genoeg van het schreeuwerige zingen. Maar zo héél af en toe is het wel oké 😎. Op een lekker vintage setje klinkt het als vanouds. Nee, véél en véél beter 🤣

Vooruit, nog eentje dan:

0001661548.jpg

Mahavishnu - Visions of the Emerald Beyond

Een prachtig jazz-rock album van de geweldige akkoorden neerleggende John McLaughlin. En met Jean-Luc Ponty op elektrische viool. Niet iedereen zal het kunnen waarderen, maar als je tegen een beetje zenuwachtige muziek kunt is dit een aanrader 😎