Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

39 minutes ago, TL 200 said:

Ik houd daar wel van. Heb zelf deze box: https://en.wikipedia.org/wiki/Mahavishnu_Orchestra:_The_Complete_Columbia_Albums_Collection.

Zonder Ponty maar met Jerry Goodman. Ik vind de muziek helemaal niet zenuwachtig maar dat kan ik er wel van worden als de omstandigheden niet okee zijn.:D

Ja mooi. Ik heb een paar albums van hem maar vind niet álles mooi. Ik heb er zelfs eentje weer verkocht.....😎 Maar Visions vind ik wel zijn mooiste.

11 hours ago, René N. said:

Vooruit, nog eentje dan:

0001661548.jpg

Mahavishnu - Visions of the Emerald Beyond

Een prachtig jazz-rock album van de geweldige akkoorden neerleggende John McLaughlin. En met Jean-Luc Ponty op elektrische viool. Niet iedereen zal het kunnen waarderen, maar als je tegen een beetje zenuwachtige muziek kunt is dit een aanrader 😎

O O O o o o  wat is dat toch mooi. Menig uurtje op liggen trippen in mijn jeugdjaren. Mijn overleden vrouw was er helemaal gek van. De hond van destijds ook, want die heeft de lp eens te pakken gehad en de hoes was een lekker maaltje. De zwarte schijf was daarna aan de beurt geweest, getuige van de bijtbeschadigingen:o:D 

Vond die hond het wel echt mooi of zou hij gedacht hebben "als ik hem nou opvreet hoor ik het nooit weer"? :biggrin:

Onze hond was niet zo kritisch maar de katten vluchtten wel eens de kamer uit als het er hard aan toe ging. Respectloze cultuurbarbaren waren dat.:angry:

Zo, jullie zijn lekker bezig! Heb eerst maar eens Mahavishnu - Visions of the Emerald Beyond opgezocht, in Tidal. Dat speelt nu. Dacht iets als The Super Clean Dream Machine te zullen horen, maar het is toch wat anders. Straks maar eens zoeken op Jethro Tull. Heb alleen Thick as a brick, met die prachtige hoes.

8 hours ago, TL 200 said:

Bedankt voor de tip. Deze kende ik nog niet. Heb Aqualung, Thick as a Brick, Stand Up, Songs from the Woods, a Passion Play en Stormwatch.

Probeer dan zéker Living in the Past. Een dubbelaar, met maar één slecht nummer: Dharma for one 😎, ik ben geen fan van dat nummer. Net zoals Thick as a Brick een mooie hoes met veel foto's, er staan echt juweeltjes op. Het is wel een compilatie-album en de meeste nummers (allemaal?) zijn dan versnipperd op eerdere albums terug te vinden. Maar het "rijmt" hier op één of andere manier heel erg mooi....

En ja Mumsoft, de hoes van Thick as a Brick is wel een heel mooie 😍

1 hour ago, René N. said:

Probeer dan zéker Living in the Past. Een dubbelaar, met maar één slecht nummer: Dharma for one 😎, ik ben geen fan van dat nummer. Net zoals Thick as a Brick een mooie hoes met veel foto's, er staan echt juweeltjes op. Het is wel een compilatie-album en de meeste nummers (allemaal?) zijn dan versnipperd op eerdere albums terug te vinden. Maar het "rijmt" hier op één of andere manier heel erg mooi....

En ja Mumsoft, de hoes van Thick as a Brick is wel een heel mooie 😍

Ja hè. En Living in the Past heb ik nu ook gevonden bij Tidal.

De Geluidsdrager draait weer!

Na een afwezigheid van bijna twee jaar heb ik de draad weer opgepakt. Er liggen weer een heel aantal posts klaar, dus de komende maanden zit het wel goed. Ik probeer 1x per week iets plaatsen op dit forum.

Als eerste eentje die eigenlijk al twee jaar geleden geschreven, maar nooit geplaatst. Veel leesplezier!

picture.jpg

De geluidsdrager draait: Margo Guryan