Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

On 5/2/2019 at 12:27 PM, mumsoft said:

Fisher-Z The Worker

Kwam daarnet tegen elven voorbij op OM radio toen ik onder de douche stond. Lekker vrij.

The hated journey on the train,
Always been the same,
Looking out windows,
Second class and second best,
What a waste of time,
Sleep for five stops in a row,
Prepare yourself to go,
Waterloo station,
Bought a '69 Capri,
failed the M.O.T.,
What a waste of time,
The Worker, the worker,
The worker, the worker.
Always kiss the wife goodbye,
Often wonder why,
At seven in the morning?
Think it's time we had a change,
Wouldn't that be strange,
What a waste of time.
The worker, the worker,
The worker, the worker.

Geinig (doet me ook een beetje denken aan gruppo sportivo)

Edited by Duck-Twacy

4 hours ago, mumsoft said:

Ja, hebben we ook wat platen van. Met Ernst Jansz. Later in, eh...

Jah, die figureerde na CCC ook nog een tijdje in de Foels Bent. de huisband van het festival of Fools in A'dam (1978). Eigenlijk de voorloper van Doe Maar: https://www.volkskrant.nl/cultuur-media/de-brabantse-hippiejaren-van-doe-maar~b23a53c2/

Omdat de Foels Bent veel leuker was kreeg het daaruit ontstane Doe Maar in A'dam als snel de bijnaam "Doe Maar Niet". Zeker toen Vrienten zich er mee ging bemoeien en er een soort van puberband van maakte die qua insteek eigenlijk haaks op de Foels Bent stond.

Edited by Pjotr

Vreemd. Dit moet de juiste link zijn: [url=https://www.youtube.com/watch?v=YJ9W2pZwvlY]Video Rick Wakeman: Journey to the Center of the Earth[/url]

Om een of andere reden vervangt het forum mijn url door die van het forum zelf. Je zult de tekst moeten kopiëren en niet de link zelf en die dan in een browser plakken.

En bb-code intikken is kennelijk ook niet meer toegestaan?

Edited by Bloom

Dat had ik dus gedaan. Met het door mumsoft beschreven gevolg. Ik baal er ook van dat bij een repliek een WYSIWYG-editor verschijnt en je kunt NIET omschakelen naar de bb-codes om te zien hoe een en ander ineen steekt en desnoods correcties aan te brengen.

Klopt, deze software werkt niet met bb-codes. Je kunt allerlei opmaakopties, zoals Bold, Underline etc. rechtstreeks gebruiken met onmiddellijk zichtbaar resultaat. Het is geen Wordperfect met onderwaterscherm. Maar met dat symbooltje helemaal rechts (naast Size) kun je wel bekijken hoe het er op een tablet of telefoontje gaat uitzien.
Voor het plaatsen van youtubes is het voldoende om de link in je bericht te plakken zonder een of andere functie uit de menubalk te gebruiken. Echt simpel copy and paste.

Ik heb die link gebruikt en nu staat Wakeman te spelen op de rasp. Er is jammer genoeg geen beeld bij, anders dan dat eerste plaatje.

Jammer genoeg heb ik niet zoveel met deze muziek. Snel iets anders opgezet. Tape Hiss, Big Wednesday (en het is maandag, klopt weer eens geen reet van)

8bd3733a-4a35-4c33-826a-a9a16cb3f5b1.jpg

Mijn blik viel beneden op een cd met de weidse titel: "The more that's said the less the better". Van Craobh Rua, u weet wel. Niet? Nou ja, Tidal ook niet. Maar de band heeft wel al een stuk of 6 cd's uitgebracht, waarvan dit een van de vroegste is.

We waren op vakantie op de Isle of Skye, in Schotland, en hadden een dagje fietsen gehuurd om een stuk van het eiland te verkennen. We vertrokken met redelijk mooi weer, maar Schotland is Schotland, en onderweg begon het toch flink te regenen. Een beetje verregend konden we schuilen in een pub, met uitzicht op een druilerig landschap. Bij een pub denk ik altijd aan grote glazen bier, maar als je aan het fietsen bent moet dat een verleiding blijven, want bier zakt in de benen. Toen het weer wat opgeknapt was, vertrokken we weer. We maakten een aardig rondje, aten wat in een andere pub mèt bier, want we waren al op de weg terug naar Portree. Maar op het laatste stukje begon het toch wéér te regenen, en tot overmaat van ramp liep Alex' zijn ketting eraf. Gvd... Prutsen aan zo'n smerige ketting terwijl de weergoden je allerminst gunstig gezind zijn! Toch, het lukte, en enigszins verlaat en nat kwamen we aan bij de fietsenverhuur, die nu gesloten was. Er vlakbij was een schuur waar wat mensen omheen dromden, en we zagen dat er binnen muziek werd gespeeld. We wurmden ons naarbinnen en vielen in een heerlijk warm bad met de muziek van Craobh Rua

On 5/4/2019 at 10:34 AM, mumsoft said:

Wacht, dat klopt niet. Ernst zit er niet bij. En ik heb maar 1 plaat: 10 Mistakes. 🤔

Die heb ik her ook nog ergens. Vroegah von ik dat heel leuk. Nu denk ik, mwah...

Tja, resultaten uit het verleden... Maar ik ben van duitstalige Ierse muziek daarnet toch weer teruggegaan naar Old Men's Radio. Wel aardig wat herhalingen daar, maar het is 'gewende' muziek.