Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

2 hours ago, TL 200 said:

The Youri Honing Trio met het album Star Tracks (1996).

Hier een clip

Erg mooie opname, hij is hier in de buurt opgenomen. In een studio in het dorp Mariaheide (zie:https://www.energystudio.nl/) . We waren daar met de audioclub op bezoek. kennelijk is deze opname toch ook nog 4 keer door de compressor gegaan... Maar wél een erg gedreven opnametechnicus.

6 hours ago, Hans van Liempd said:

kennelijk is deze opname toch ook nog 4 keer door de compressor gegaan...

Dat zal wel aan de kwaliteit van het filmpje liggen. Die kwaliteit hangt ook erg van de uploader af, soms worden de bestanden gecomprimeerd om sneller te uploaden.

Edited by TL 200

16 hours ago, TL 200 said:

Dat zal wel aan de kwaliteit van het filmpje liggen. Die kwaliteit hangt ook erg van de uploader af, soms worden de bestanden gecomprimeerd om sneller te uploaden.

Ik bedoelde de opname zoals wij die van de CD kennen. Een van de beste opnamen die ik ken, maar kennelijk toch behoorlijk gecomprimeerd.

Ik heb de cd niet Hans. Slechts een kopie daarvan (EAC FLAC uit 2010) en die heb ik nog maar net gekregen en staat nog op de pc. Dat is moeilijk beoordelen, hij moet nog naar de HD die aan de raspberry hangt. Maar; ik vind de muziek wel lekker!

Edited by TL 200

3 hours ago, TL 200 said:

Ik heb de cd niet Hans. Slechts een kopie daarvan (EAC FLAC uit 2010) en die heb ik nog maar net gekregen en staat nog op de pc. Dat is moeilijk beoordelen, hij moet nog naar de HD die aan de raspberry hangt. Maar; ik vind de muziek wel lekker!

Het nummer Walking on the moon staat ook op een Dali demo CD. Ik dacht nr. 1

Als je alles gehad hebt... begin je aan de restjes. Van een goede vriend aardig wat bijzondere muziek gekregen in de loop der tijd, die in de huiskamer bleef. Nu niet meer. Net van "The handsome family" het album Twilight geript, en van Oasis de cd (What's the story) morning glory? Hier een dingetje eruit:

On 5/20/2019 at 7:43 PM, Hans van Liempd said:

Het nummer Walking on the moon staat ook op een Dali demo CD. Ik dacht nr. 1

Klopt, daar ken ik het nummer van. Later dus het hele album gekregen. Die Dali CD's zijn wel leuk, zo ontdek je nog eens wat nieuws. Ik heb er vier.