Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Beetje hap-snap door oude afleveringen van Jazz Bulletin aan het grasduinen. Vanaf pag. 14 van juni 2019 schrijft Eric Ineke een mooi verhaal over zijn ervaringen van het samenspelen met de gitaristen Doug en Jimmy Raney, inmiddels beiden overleden. Mijn kennis van de jazz-geschiedenis is zeer beperkt, al is de belangstelling er wel. En als ik zo'n verhaal lees over mij onbekende grootheden als de heren Raney, dan zoek ik die op in Tidal, en laat de muziek spreken. Two Original Albums. Mooie muziek voor een regenachtige, donkere decemberdag.

Nu draait de Top 2000 op de achtergrond. Gisteravond, na een heel drukke week, lekker ontspannen met Amazing Grace en daarna het Delicate Sound of Thunder concert van de Pink Floyd. Ben helemaal niet zo'n gospel fan maar zoals Aretha het zingt......

Het Floyd concert heb ik op video, is bij mijn weten nooit op DVD uitgebracht maar wel op Laserdisc. Gelukkig heb ik daar een kopie van. Die videoband is niet best meer na al die jaren.

51y2Jy2hT1L.jpg(<klik!)
Dit is dirigent Günter Wand (ondertussen overleden) met het Nord-Deutsche Rundfunkorchester en de 6de symfonie van Anton Bruckner.
Als je een goeie versie hiervan zoekt, dit is een van de beste.
https://www.youtube.com/watch?v=kYiK1lJ4sQI

On 12/27/2019 at 10:23 PM, mumsoft said:

Neil Young - Harvest Moon

Gedraaid op 6-1-2018 in de aula van de begraafplaats, maar dat komt net langs in de Top 2000.

Ik lees deze post net. Een half uur nadat ik je een PM stuurde. Maf.

Edited by TL 200