TL 200 Posted 29 januari 2020 Report Share Posted 29 januari 2020 Charlie Haden & Pat Metheny - Beyond The Missouri Sky Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 29 januari 2020 Report Share Posted 29 januari 2020 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 januari 2020 Report Share Posted 30 januari 2020 RIP Neil Part Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 januari 2020 Report Share Posted 30 januari 2020 Yes Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 31 januari 2020 Report Share Posted 31 januari 2020 Camel, Moonmadness, 1 bit 2.82 MHz DSD Japanse SHM SACD 2014 (geript naar HD). Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 31 januari 2020 Report Share Posted 31 januari 2020 Grandaddy met het album Last Place, 16/44.1 cd rip. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 31 januari 2020 Report Share Posted 31 januari 2020 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 31 januari 2020 Report Share Posted 31 januari 2020 O, dank je wel voor de tip! Meteen gekocht! Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 31 januari 2020 Report Share Posted 31 januari 2020 (edited) 26 minutes ago, Bloom said: O, dank je wel voor de tip! Meteen gekocht! Eeuuhhm, wélke tip van wíe? O, ik zie het al, die van Seed7, staat in de "gekochte" draad: Edited 31 januari 2020 by René N. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 31 januari 2020 Report Share Posted 31 januari 2020 Yep! Als ik niets citeer, gaat het om het vorige bericht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 31 januari 2020 Report Share Posted 31 januari 2020 5 hours ago, Bloom said: O, dank je wel voor de tip! Meteen gekocht! Ha, harde sequencer muziek. Ik heb indertijd alles t/m Audentity gekocht en later een paar uitgaves samen met Pete Namlook. De man heeft een gigantisch oeuvre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 31 januari 2020 Report Share Posted 31 januari 2020 Het aantal cd's dat Schulze uitbraakt is werkelijk verbijsterend. En vrijwel alles van hoge kwaliteit. Vangelis en Jean-Michel Jarre kunnen daar een voorbeeld aan nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 1 februari 2020 Report Share Posted 1 februari 2020 Als je met modulaire synths werkt denk je niet in nummers of stukken of tracks. Het is bijna een doorlopend proces, je gaat 'sochtends verder waar je 'savonds gestopt bent. De man was dan ook heel blij met de muziek dvd, geen noodzaak meer om werken van een uur of 6 in stukken te knippen. Vangelis, Jarre en ook Kitaro werken vanuit een heel andere achtergrond / opzet dan de "Berlin school". Tegenwoordig is het vooral Granular Synthesis en gaat er veel richting glitch. Een paar lables:https://www.12k.com/https://raster-media.net/https://room40.org/https://editionsmego.bandcamp.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 februari 2020 Report Share Posted 1 februari 2020 12 hours ago, Bloom said: Het aantal cd's dat Schulze uitbraakt is werkelijk verbijsterend. En vrijwel alles van hoge kwaliteit. Vangelis en Jean-Michel Jarre kunnen daar een voorbeeld aan nemen. Ja, die deden dat nog met de hand toentertijd. Schulze zal het inmiddels wel geautomatiseerd hebben. Kan makkelijk met dat soort geluid per meter Vangelis, Jarre en ook Carlos waren nog vernieuwend voor hun tijd. Kan ik van dit niet zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 1 februari 2020 Report Share Posted 1 februari 2020 Ik moet zeggen dat ik verrast werd door "The Cello" van Klaus Schulze. Zeker geen automatisatie, lijkt me. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 1 februari 2020 Report Share Posted 1 februari 2020 Ik bedoel natuurlijk aangenaam verrast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 februari 2020 Report Share Posted 1 februari 2020 Maar om daar nou zo'n stapel CD's voor aan te schaffen? Verder ieder zijn plezier natuurlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloom Posted 1 februari 2020 Report Share Posted 1 februari 2020 Ik heb ze lang niet allemaal hoor. Alles met mate, ook de heer Schulze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 1 februari 2020 Report Share Posted 1 februari 2020 (edited) 3 hours ago, Pjotr said: Vangelis, Jarre en ook Carlos waren nog vernieuwend voor hun tijd Nadat ze het truukje van Schulze, Göttsching en Tangerine Dream hadden geleerd, Wendy Carlos komt inderdaad uit een andere hoek. Ver daarvoor waren er een heleboel anderen, o.a. in Nederland op het Philips Lab ( Baltan, Badings , Dissevelt, Raaijmakers). Ook opvallend veel dames in het genre en voorlopers, Beatriz Ferreyra, Eliane Radigue, Suzanne Ciani, Lauri Spiegel, Delia Derbyshire, Daphne Oram e.v.a Komponisten als Xenakis, Truax en Stockhausen waren er ook intensief mee bezig, zowel praktisch als in muziektheorie. Natuurlijk Messiaen met de Ondes Martinot. Dennis Gabor schreef in 1947 al in “Acoustic quanta and the theory of hearing” over wat later granulaire synthese genoemd zou worden. Alleen hadden zijn niet de middelen van nu. Vangelis en Jarre zijn "van het grote publiek" en niet bepaald vernieuwend. Het hele 'electronica' gebeuren is al een heel oude niche (b.v Evgeny Murzin's ANS), met af en toe een eruptie. Wel iets dat in heel veel andere genres gebruikt wordt, de hele dance scene hangt er van aan elkaar. Ook mechanisatie van het spelen van muziek is niet nieuw, speeldoos en co. T.a.v. vernieuwing, daar is overal opvallend weinig van. Neem de hele groten in de beeldende kunst, die zijn maar een keer vernieuwend geweest, mooi voorbeeld Picasso. Opvallend in de muziek dat "de hele groten" eigenlijk helemaal niet vernieuwend zijn/waren. Beatles? Bach? Niet bepaald. Wel zijn het 'punten' in de tijdlijn waar heel veel dingen samenkomen, maar vernieuwers? Neen. Mozart, ja en heel erg lang miskend. Edited 1 februari 2020 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 februari 2020 Report Share Posted 1 februari 2020 48 minutes ago, Seed7 said: Nadat ze het truukje van Schulze, Göttsching en Tangerine Dream hadden geleerd, Wendy Carlos komt inderdaad uit een andere hoek. Ver daarvoor waren er een heleboel anderen, o.a. in Nederland op het Philips Lab ( Baltan, Badings , Dissevelt, Raaijmakers). Ook opvallend veel dames in het genre en voorlopers, Beatriz Ferreyra, Eliane Radigue, Suzanne Ciani, Lauri Spiegel, Delia Derbyshire, Daphne Oram e.v.a Komponisten als Xenakis, Truax en Stockhausen waren er ook intensief mee bezig, zowel praktisch als in muziektheorie. Natuurlijk Messiaen met de Ondes Martinot. Dennis Gabor schreef in 1947 al in “Acoustic quanta and the theory of hearing” over wat later granulaire synthese genoemd zou worden. Alleen hadden zijn niet de middelen van nu. Vangelis en Jarre zijn "van het grote publiek" en niet bepaald vernieuwend. Het hele 'electronica' gebeuren is al een heel oude niche (b.v Evgeny Murzin's ANS), met af en toe een eruptie. Wel iets dat in heel veel andere genres gebruikt wordt, de hele dance scene hangt er van aan elkaar. Ook mechanisatie van het spelen van muziek is niet nieuw, speeldoos en co. T.a.v. vernieuwing, daar is overal opvallend weinig van. Neem de hele groten in de beeldende kunst, die zijn maar een keer vernieuwend geweest, mooi voorbeeld Picasso. Opvallend in de muziek dat "de hele groten" eigenlijk helemaal niet vernieuwend zijn/waren. Beatles? Bach? Niet bepaald. Wel zijn het 'punten' in de tijdlijn waar heel veel dingen samenkomen, maar vernieuwers? Neen. Mozart, ja en heel erg lang miskend. Ja zeg zo kun je alle kanten op En dat gaat die "muziek" ook, of eigenlijk gaat het helemaal geen kant op. Zo redenerend is er na de Theremin niets vernieuwends meer gebeurd. Had het er met Onno nog over op de AVMN n.a.v. een paar moppies Jarre en Vangelis, het is eigenlijk meer geluid om in te leunen dan muziek. Met een modulaire synthesizer kun je natuurlijk oeverloos door blijven variëren, al dan niet automatisch, 24 uur per dag. Maar is dat ook muziek? Jarre en Vangelis waren i.i.g. in staat een groter publiek er mee te boeien. Kun je van Schulze niet zeggen ondanks die stapel CD's. En toch en toch........... waarom kan ik de naam van Stockhausen maar niet onthouden en die van Boulez wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 1 februari 2020 Report Share Posted 1 februari 2020 2 hours ago, Pjotr said: .... waarom kan ik de naam van Stockhausen maar niet onthouden en die van Boulez wel. misschien omdat Jarre bij Stockhausen gestudeerd heeft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 2 februari 2020 Report Share Posted 2 februari 2020 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 2 februari 2020 Report Share Posted 2 februari 2020 (edited) Heb er nog geen mening over (komt uit in maart) Edited 2 februari 2020 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 3 februari 2020 Report Share Posted 3 februari 2020 (edited) Edited 3 februari 2020 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 4 februari 2020 Report Share Posted 4 februari 2020 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now