Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Nu ben ik aan het relaxen op Electro boogie - Dave Clarke (mp3)

Analoog rules.

De lps zijn geweldig te manipuleren.

Net heb ik op een party "moments in love" gehoord!!

Je weet wel van Art of noise. Tussen hele vette electro :blink:

Het klopte als een bus. Dat lukt dus echt niet met een cd.

Hoe beroerd het ook altijd mag klinken op een party.

Die beleving is dus echt niet te reproduceren.

Wel wat commercieel getint, maar desalnietemin zeker niet slecht :rolleyes:

c42296pl0wo.jpg

Goh ,heb deze nou toevallig ook opstaan. grin.gif Alleen vind ik ,m nogal ''smooty'' klinken (Audiopaul opletten !! icon13.gif) .Stijl klinkt als Fourplay, Rippingtons en Russ Freeman ;)

Ja dat heb ik ook hoor !! :D:P

[Alleen vind ik ,m nogal ''smooty'' klinken (Audiopaul opletten !! icon13.gif) .Stijl klinkt als Fourplay, Rippingtons en Russ Freeman  ;)

Ja dat heb ik ook hoor !!  :D  :P

Ik let op, maar hier draait nu even wat anders....

f10477k0dkv.jpg

Jing Chi - Jing Chi (Tonecenter 2001)

Lekkere fusion van Jimmy Haslip, Vinnie Calaiuta en Robben Ford! :D Hoe vaker je 'm draait, hoe beter 'ie wordt! Ook de livecd is de moeite waard! ;)

Ik let op, maar hier draait nu even wat anders....

f10477k0dkv.jpg

Jing Chi - Jing Chi (Tonecenter 2001)

Lekkere fusion van Jimmy Haslip, Vinnie Calaiuta en Robben Ford!  :D Hoe vaker je 'm draait, hoe beter 'ie wordt! Ook de livecd is de moeite waard!  ;)

Daar zal jou toekomstige echtgenoot zeker niet blij mee zijn ,met dit stevige werk. :o Tenzij jij haar gaat bekeren. :D:P

c460612tqfg.jpg

T_Bone Walker: The complete Capitol/Black&White recordings

Een fraai vormgegeven 3-cd van de man die de electrische gitaar z'n status als lead-instrument heeft gegeven. Dit is een zeer elegante blues, z'n band bestaat over het algemeen uit jazz-muzikanten, behalve de pianist. 'sMans stem is ook al even soepel als z'n gitaarwerk. Het boekwerkje bij de cd geeft een mooi overzicht van z'n carriere. Van banjo speler, danser, zanger tot bluesgitarist.

e31042nfmrt.jpg

The Gourds: Bolsa de Agua

'americana' bij uitstek, een mix van alle mogelijke stijlen van amerikaanse plattelands muziek. Gebracht met de nodige humor en een nonchalanche en "joie de vivre" dat echte topmuzikanten kenmerkt.

550.jpg

De volledige hoesafbeelding: http://home.online.no/~schoenen/grob.jpg

Grobschnitt: Rockpommel's Land

Een duitse symphonische rock groep, hier met het sprookje over Ernie. Hoe hij door een grote vogel wordt meegenomen maar mythische en magische plaatsen. Invloeden van Yes en Genesis zijn hoorbaar maar niet overheersend.

d2923582f5j.jpg

Najma: Qareeb

Een in Engeland geboren Indiaase zangeres die "Ghazals" zingt. Perzische liefdes liederen. De setting is een mix van traditionele instrumenten plus viool en jazzy sax. Verfrissend anders.

e95867z0108.jpg

Steve Earle, Townes Van Zandt, Guy Clark: Together at the Bluebird

Singersongwriter gewenst? Hier heb je er drie, maar geen samenzang.

d12569c5iqc.jpg

UK: U.K.

Prog-rock avant la lettre. Helaas dat, als zovaak, de zang weer beneden de maat is.

Ik ben begonnen met Michael de Jong....Park Bench Serenade,

en dat is natuurlijk gewoon een super begin.!

Daarna gaat dit andere super-album erin.

B000002KK2.01.LZZZZZZZ.jpg

Weer zo'n ijzersterk debuut-album,en noem het de Nora Jones van mijn tijd :)

En aan dit album zitten voor mij veel mooie plaatjes van gebeurtenissen tijdens het draaien destijds.....

Volgens mij is er daarna niet meer zo'n sterk album van haar uitgekomen.

Maar ik kan het mis hebben natuurlijk,dus hoor ik het wel ;)

--Hans.

Ik ben begonnen met Michael de Jong....Park Bench Serenade,

en dat is natuurlijk gewoon een super begin.!

Daarna gaat dit andere super-album erin.

B000002KK2.01.LZZZZZZZ.jpg

Weer zo'n ijzersterk debuut-album,en noem het de Nora Jones van mijn tijd :)

En aan dit album zitten voor mij veel mooie plaatjes van gebeurtenissen tijdens het draaien destijds.....

Volgens mij is er daarna niet meer zo'n sterk album van haar uitgekomen.

Maar ik kan het mis hebben natuurlijk,dus hoor ik het wel ;)

--Hans.

Girl at her volcano en Flying cowboys komen mischien in de buurt van haar debut lp maar dat is denk ik ook alles.

Mischien is Dr.John In a sentimental mood ook wel wat voor je.

o.a. 1 duet met RLJ makin' whoopee

Volgens allmusic.com

On Dr. John's first major-label effort, and first vocal studio album in ten years, he performs a set of pop standards including Cole Porter's "Love for Sale" and Johnny Mercer's "Accentuate the Positive." After starting out with a wild stage act and unusual costumes, Dr. John has evolved into a vocal stylist and piano virtuoso, which makes the idea of doing this sort of material appealing. And he does it well, turning out a leisurely duet with Rickie Lee Jones on "Makin' Whoopee" that won a Grammy (Best Jazz Vocal Performance, Duo or Group), and giving sad feeling to "My Buddy." Maybe he has changed since the Gris Gris days, but even a mellowed Dr. John is a tasty one.

Het lijstje van gisteren:

c38049mx3a4.jpg

Kazumi Watanabe: Spice of Life 2 (mijn cd heeft een compleet andere cover, blauw met het silouet van een paar plantenstengels)

Fusion met een japanse gitarist. Veel drive van de ritme sectie (Bruford, Berlin), gitaar spel dat soms wat Fripp-achtig is en vaak nogal fragmentarisch. Ongelofelijk lullige en melige keyboard sounds. Vrijwel alle nummers worden weg gefade, alsof de heren er weer 'ns geen end aan konden breien.

f60226y35wt.jpg

Joni Mitechell: Blue

Minimalistischer geinstrumenteerd dan haar werk over het algemeen is. Daardoor mogelijk ook droevigen en intenser. Mijn favoriete Mitchell album.

g04697k65ma.jpg

Ricky Lee Jones: Evening of My Best Day

Haar meest recente, maar ik weet nog niet wat ik er van moet vinden na een keer beluisteren. Het begon pas na track 6 interessant te worden....

188523.jpg

Son House: Delta Blues and Spirituals

Een live opname van een van de grootheden van de delta blues, opgenomen in engeleand 1970. Son House is dan 68 jaar oud.

De man komt uit een religeus gezin en is zich pas zo rond z'n 25e met de blues gaan bezighouden. Voordien was hij onderandere predikant. Z'n hele werk staat in het teken van de keus tussen de fles of God, zaterdag nacht of zondag ochtend, de duivel of God. Hij was de inspirator en leraar voor Robert Johnson, die "het pact met de duivel sloot" en Muddy Waters. Natuurlijk is iedere meester ook leerling geweest, Son's inspirator wat Blind Lemmon Jefferson. Een van de belangrijkste blues artiesten uit die tijd die in een korte periode zo'n 90 opnamen heeft gemaakt.

f42121ch3u3.jpg

La Musica Della Mafia: Il Canto di Malavita

HEt hoort zich aan als de gebruikelijke volksmuziek uit Calabrie, het zuidelijke deel van Italie. Dezelfde muziek die je daar op de oogst en volksfeesten hoort. Tot je de, gelukkig ook in het engels vertaalde, teksten gaat lezen. Het zijn liederen die de gedragscodes binnen de maffia beschrijven. Het zijn liederen van bloed, eer en discretie.

De Cd is in Italie verboden

....

Terwijl het afgezaagde jachtgeweer zingt

De verrader schreeuwt en sterft

Deze harde en bittere wet

Splijt het hart van de verrader

Niemand zag of wist iets

Wie zich tot God wend eert de heiligen

Schuldig of niet

Niemand sprak een woord

Ometra, Omerta

Dit is de wet van onze samenleving

Wetten die hen niet vergeten

Die hun stilzwijgen verbreken

....

EVM01_front.jpg

Eric Vaarzon Morel: Sol Y Sombra

Flamencogitaarist uit ons koude kikkerlandje.

http://www.vaarzonmorel.com/

http://www.peermusic.com/artistpage/Eric_Vaarzon_Morel.html voor wat fragmenten (realplayer :( )

d83994ko743.jpg

Miles Davis: A Tribute to Jack Johnson

Wat mij betreft het hoogtepunt uit het middendeel van 'smans carriere. Vergeet 'Bitches Brew', 'In a Silent Way' of 'Filles de Kilimanjaro' maar. Hier wordt in twee lange nummers de essentie van de jazz rock neer gezet.

f35057vh5g6.jpg

Robert Fripp: Exposure

Een prachtig tijdloos pop/rock album van deze meester gitarist en bandleader. Het is niet altijd even toegankelijk, maar is zeker niet zo freaky als z'n King Crimson werk. Het bevat een fraaie uitvoering Peter Gabriels "Here comes the flood" aan beide zijden ingeklemd tussen "Water music" een van Fripp's Frippertronic experimenten (meerdere doorgeluste bandrecorders en gitaar).

.... drink up, dreamers, you're running dry ....

Girl at her volcano en Flying cowboys komen mischien in de buurt van haar debut lp maar dat is denk ik ook alles.

Pop Pop. Met name omdat het relatief anders is dan de rest van haar werk en het dan ook niet direkt vergeleken kan worden met haar debuut.