Alco Posted 30 december 2003 Report Share Posted 30 december 2003 Heb hier weer eens een nummer van beluisterd, na jaren: (ziet er op foto's en CD hoesjes een stuk jonger uit dan in 't echt, achter de schermen Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 31 december 2003 Report Share Posted 31 december 2003 Dit is echt waanzinnig Echt van die gave cd's in het begin snap er je er helemaal geen zak van, langzaam groeit ie na vele luisterbeurten! Planet X - Moonbabies Metal fusion rock weet niet hoe ik het moet noemen, maar vind het helemaal te gek! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 31 december 2003 Report Share Posted 31 december 2003 Deze klassieker staat nu op in mijn kamer, .... op m'n werk wel te verstaan. "Where the streets have no name" van U2, van dit superalbum: Heerlijk zoveel mooie klassiekers uit de popgeschiedenis die voorbij komen tijdens de Top2000 op radio-2. (verademing vergeleken met die bagger van SKY en Gordon (Noordzee) die doorgaans "verplicht" opstaat hier ) (alleen nummer 5 uit die top-2000, hadden ze van mij mogen verbannen) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
JazzLuva Posted 2 januari 2004 Report Share Posted 2 januari 2004 Fela Kuti - Original Suffer Head Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 2 januari 2004 Report Share Posted 2 januari 2004 Niet z'n beste maar toch meer dan de moeite waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 3 januari 2004 Report Share Posted 3 januari 2004 Het lijstje van gisteren: Robert Fripp: Exposure Een prachtig tijdloos pop/rock album van deze meester gitarist en bandleader. Het is niet altijd even toegankelijk, maar is zeker niet zo freaky als z'n King Crimson werk. Het bevat een fraaie uitvoering Peter Gabriels "Here comes the flood" aan beide zijden ingeklemd tussen "Water music" een van Fripp's Frippertronic experimenten (meerdere doorgeluste bandrecorders en gitaar). .... drink up, dreamers, you're running dry .... Van Exposure naar Exposure. De Exposure op Peter Gabriel's 2e album wel te verstaan. Ik luister dus naar: (de remaster natuurlijk) Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 3 januari 2004 Report Share Posted 3 januari 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 3 januari 2004 Report Share Posted 3 januari 2004 Met dank aan dvd fiel voor het plaatje Wat een prachtig album!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
berend Posted 3 januari 2004 Report Share Posted 3 januari 2004 Op de ceedee staan veel meer nummers als op de plaat Hugh Masekela - Hope ben je van de lp af henk als van de lp af wil hou me aanbevolen Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 3 januari 2004 Report Share Posted 3 januari 2004 Luister nu op LP naar LP 2 van 10 jaar theater van Robert Long. Wat een verademing dat ik weer een platenspeler heb en deze box heb kunnen vinden. Super, en de lp's zijn als nieuw Link to comment Share on other sites More sharing options...
hifier Posted 4 januari 2004 Report Share Posted 4 januari 2004 Voor de late avond of vroege morgen deze cd maar eens aanbevelen: Lewis & Clarke - Bare Bones and Branches Anders dan de naam doet vermoeden is Lewis & Clarke geen duo, maar een trio - soms zelfs meer - rond zanger/gitarist/tekstschrijver Lou Rogai, die, naar het schijnt, in de streek waar hij vandaan komt, Delaware in Pennsylvania, vooral naam maakte in de punkscene. Dat juist muzikanten uit die scene zich plotsklaps ontpoppen tot traditionele singer/songwriters gebeurt inmiddels zo vaak dat het geen verbazing meer wekt. Heeft iets te maken met een vrije geest, als ik het wel heb, maar dondert het? Zolang de liedjes maar mooi zijn, en verdomd als het niet waar is: dat zijn ze. Rogai wordt wel vergeleken met Elliott Smith, maar als je dat verwacht bij 'Bare Bones And Branches' (Delboy/Bang), kom je bedrogen uit. Smith bedrijft zich in pop en beschikt, om de waarheid te zeggen, over een beter gevoel voor melodie. Bij Rogai is het meer Americana die de klok heit, lo fi pingeling, boomboom, yangyang om het even onomatopo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 4 januari 2004 Report Share Posted 4 januari 2004 Heb deze net na lange tijd weer eens opgezet: (mooie compilatie CD voor slechts 4,50 euro) Het nummer 'Your funeral and my trial' van de master himself Sonny Boy Williamson. (het eerste bluesnummer wat mij heeft aangezet tot 't aanschaffen van een meerdere bluesharps (mondharmonica's) en af en toe haal ik ze weer eens uit de kast en blaas effe 'n stukkie mee ) Greetings, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 4 januari 2004 Report Share Posted 4 januari 2004 De eerste van vandaag King Crimson - In the Wake of Poseidon Uitgekomen 10 jaar voor mn geboorte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 4 januari 2004 Report Share Posted 4 januari 2004 Het nummer 'Your funeral and my trial' van de master himself Sonny Boy Williamson. [...] Sonny Boy Williamson 'Rice Miller' (1899-1965) wel te verstaan, niet John Lee 'Sonny Boy' Williamson (1914-1948). Die overigens ook fantastisch harmonica speelde en er een zeer eigen stijl op na hield. Er bestond de nodige rivaliteit tussen de heren over wie nu de echte 'Sonny Boy Williamson' was. Een Linkje voor de liefhebbers en verzamelaars van het (zeer) oude werk http://document-records.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 4 januari 2004 Report Share Posted 4 januari 2004 Heb deze net na lange tijd weer eens opgezet:(mooie compilatie CD voor slechts 4,50 euro) Het nummer 'Your funeral and my trial' van de master himself Sonny Boy Williamson. (het eerste bluesnummer wat mij heeft aangezet tot 't aanschaffen van een meerdere bluesharps (mondharmonica's) en af en toe haal ik ze weer eens uit de kast en blaas effe 'n stukkie mee ) Greetings, Alco Hoi Alco dan is de volgende gewoon een MUST HAVE. Vooral het nummer: Don't Let Your Right Hand Know 1 van die zgn plus plus lp's/cd's zowel opname als muziek is top. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 4 januari 2004 Report Share Posted 4 januari 2004 Weer aan de rush Rush - Hold your Fire Vooral mission en turn the page, kippevel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 4 januari 2004 Report Share Posted 4 januari 2004 Bedankt voor de tip Siep, Ik ben trouwens meer een liefhebber van de 'blanke' blues, dan de oude 'zwarte' Chicago en/of Mississippi Delta blues. Dus meer van Texas Blues, en 't ietwat jazzy West-Coast blues. Qua bluesharp spelers zijn enkele van mijn favorieten: Lester Butler, Paul Lamb (zie foto CD-hoes), Kim Snelten (Drippin' Honey) en Kim Wilson (Fabulous Thunderbirds: Paul Lamb ( & the Kingsnakes) (ook mooie opname van een live-concert, waar naast schitterend smoelschuifwerk, ook geweldig gitaar wordt gespeeld) Maar goed, back ontopic: Had net opstaan: Lucinda Williams - 'World without tears' : (wat mij betreft het Americana album van 2003 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 4 januari 2004 Report Share Posted 4 januari 2004 Ik heb net een aantal cds geluisterd van Front 242 No Comment Official version Backcataloque Nu staat Orbital (brown) op Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 4 januari 2004 Report Share Posted 4 januari 2004 Ik blijf nog effetjes hangen in 't blues(y) genre... 1 van de (zoniet de!) meest indrukwekkende blues(y) optredens die ik tot nu live heb gezien, in de Witte Bal. (ook 't enige optreden in al die jaren, waarbij de entreeprijs opeens verdubbeld werd, en er een maximum aantal bezoekers werd aangehouden) De Amerikaanse gitarist Dave Specter heeft een herkenbaar eigen geluid qua stijl en gitaargeluid en speelt een mooie mix tussen jazz & blues. Ik heb een stuk of 6 CD's van Dave Specter, maar dit was mijn eerste kennismaking: Klik hier voor geluidsfragmenten van deze CD. (ps: Dave speelt alleen gitaar, op elke CD van hem zingt iemand anders) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 4 januari 2004 Report Share Posted 4 januari 2004 Ik wordt hier aangestoken door de blues, dus heb ik maar een elpeetje opgezet:Willie Dixon - I am the blues Hmm, heb net effe wat beluisterd van die LP/CD, Ome Henk. en ik moet zeggen, dat klinkt helemaal niet verkeerd Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 4 januari 2004 Report Share Posted 4 januari 2004 Ach ja ook nog maar wat blues uit de kast getrokken. En zoals je ziet Alco, ligt mijn voorkeur bij de oude blues. Delta , country ,piedmont, texas noem ze maar op. Overigens mijn tot nu meest indruk achterlatende concert was een geheel solo optreden van Robert Jr.Lockwood. FANTASTISCH. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 4 januari 2004 Report Share Posted 4 januari 2004 LP1 uit de box 10 jaar theater van Robert Long staat nu te draaien op mijn gisteren voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 4 januari 2004 Report Share Posted 4 januari 2004 LP1 uit de box 10 jaar theater van Robert Long staat nu te draaien op mijn gisteren voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 4 januari 2004 Report Share Posted 4 januari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 4 januari 2004 Report Share Posted 4 januari 2004 staat nu te draaien op mijn gisteren voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts