Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Nog geen plaatje van, maar ik heb deze nu opstaan:

The Gathering - Sleepy Buildings

Dit is het semi-akoestische album wat ze in 2 dagen live hebben opgenomen in Nijmegen (waar ik 1 van de 2 dagen bij aanwezig was :) ). Mooi album geworden, zo na 1 keer luisteren. Met name het laatste nummer is van een lelijk eendje in een mooie zwaan veranderd! Het origineel van dit nummer (Like Fountains) staat op het geflopte album Almost A Dance. Toen hadden ze nog een (niet zo beste) zanger, i.p.v. een (goeie) zangeres. Deze nieuwe versie is echt zo mooi! Ook heel apart is dat de elektrische basgitaar is gebruikt als een soort cello.

Ik ga 'm (als ie uitkomt, eind deze maand) zeker kopen. Heb 'm dus nu alleen nog maar op mp3. Oh ja, voor de analoog-liefhebbers: hij komt waarschijnlijk ook op vinyl uit. Net als Souvenirs inmiddels al uit is op vinyl (heb je 'm al, Sodejuu?).

Wordt jij daar wel eens verkouden :confused:

Wordt ik wel eens verkouden?

Nou Henk,hier heb ik de meest vreemde virussen gehad die je je maar kunt bedenken :blink:

Nu,na zo'n 2 maanden,nog steeds herstellende van een long-ontsteking,en het einde is nog niet in zicht.

En dat allemaal bij een buiten-temp. van zo'n 20 graden en een strak blauwe hemel :confused:

--Hans.

Anneke schalt weer eens even door m'n PC speakertjes... :rolleyes:

thegathering005.jpg

(oftewel The Gathering - 'You learn about it')

Je moet die nieuwe cd (die nog niet uit is) ook maar eens proberen, Alco :) Daar staan voornamelijk rustige nummers (lees: rustige versies van nummers) op. Misschien dat je het wel leuk vind :)

Je moet die nieuwe cd (die nog niet uit is) ook maar eens proberen, Alco  Daar staan voornamelijk rustige nummers (lees: rustige versies van nummers) op. Misschien dat je het wel leuk vind

Ja, ik las dat 't een semi-akoestische CD is geworden ?

Hmm, ik denk da'k dat dan maar even ga beluisteren :rolleyes:

(ze heeft tenslotte wel een erg mooie stem vind ik) :)

e46589jmu9o.jpg

Wat een fantastisch samenspel met Steve Lukather. Steve, naar mijn idee een ondergewaardeerde gitarist. Deze gooi ik er zo direct in.

e6278034cv8.jpg

Heb de smaak te pakken gekregen

Guest Hubertinus

rh.gif

Bang on a can Allstars - Renegade Heaven

Dit is nu wat ik eigenlijk onder moderne muziek versta. Elementen uit de zogenaamde moderne klassieke hoek met electrische gitaren die op Sonic Youth niveau liggen.

P.S. Waarom kan ik hier niet gewoon een gekopieerde afbeelding in plaatsen? En hoe moet het dan wel?

Hubertinus

P.S. Waarom kan ik hier niet gewoon een gekopieerde afbeelding in plaatsen? En hoe moet het dan wel?

Hubertinus

Je kan alleen maar verwijzen naar JPG en GIF op het web. Plaatjes van je HDD krijg je op bijna geen enkel forum geplaatst.

Heb je het plaatje op het web gevonden, kopieer dan de url en klik in het antwoordvenster op de button "IMG" en plak daar de url van het plaatje in. Druk "ENTER" of klik "OK" en klaar ik Hubertinus :D;)

Guest Hubertinus

Nee, Geerdie dat klopt! Wat een gekunstelde rotzooi brengt dat genootschap ten gehore! Ongewild krijg ik die bij het zappen soms voorgeschoteld of op die k*t radio op het werk. En coveren kunnen ze ook al niet.

Hubertinus

Nee, Geerdie dat klopt! Wat een gekunstelde rotzooi brengt dat genootschap ten gehore! Ongewild krijg ik die bij het zappen soms voorgeschoteld of op die k*t radio op het werk. En coveren kunnen ze ook al niet.

Hubertinus

378.gif

Hubertinus

Is dat niet wat overdreven? Vind het best een goed album. Al was de eerste (en de EP daarna) beter. Overigens vind ik dit helemaal niet hard of zo. Zou niet weten waarom dit niet voor tere oortjes is. Misschien niet voor audiofiele oortjes...