Henrie Posted 11 december 2003 Report Share Posted 11 december 2003 (edited) Vraagje: waarom moeten de analoogliefhebbers er altijd bijzetten dat het van vinyl wordt gedraaid? Of erger: van welk type, gewicht, merk, soort... Vaak staat er dan ook bij natuurlijk(?!) van huppeldepup, 200 kilo vinyl met dit en dat artikelnummer... Leuk voor mensen die het willen kopen misschien, maar verder toch niet interessant in een topic dat over muziek gaat? Ik zeg toch ook niet dat ik naar die en die mp3-rip van deze en deze digitale remaster van een album van Talk Talk zit te luisteren (mijn vorige post in dit topic)? Vind ik zo loos... Het gaat er hier om, wat voor muziek je draait, niet welke uitgave, want daarmee verandert de muziek zelf niet (lijkt mij). Hooguit de kwaliteit van de opname... Vertel liever wat over de muziek, zoals Hans vaak doet. Of anders niks... Edited 11 december 2003 by Henrie Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 11 december 2003 Report Share Posted 11 december 2003 Vraagje: waarom moeten de analoogliefhebbers er altijd bijzetten dat het van vinyl wordt gedraaid? Of erger: van welk type, gewicht, merk, soort...Vaak staat er dan ook bij natuurlijk(?!) van huppeldepup, 200 kilo vinyl met dit en dat artikelnummer... Leuk voor mensen die het willen kopen misschien, maar verder toch niet interessant in een topic dat over muziek gaat? Ik zeg toch ook niet dat ik naar die en die mp3-rip van deze en deze digitale remaster van een album van Talk Talk zit te luisteren (mijn vorige post in dit topic)? Vind ik zo loos... Het gaat er hier om, wat voor muziek je draait, niet welke uitgave, want daarmee verandert de muziek zelf niet (lijkt mij). Hooguit de kwaliteit van de opname... Vertel liever wat over de muziek, zoals Hans vaak doet. Of anders niks... Ik ben 't helemaal met je eens. Muziek is muziek. Dropveter of geen dropveter. klasse F of A Maar daar gaat het hier zelden over. Het showen met je 'audio' vermogen heeft hier altijd de boven toon. Je moet Mark hollis - mark hollis eens beluisteren. Als je 'm niet kan vinden dan mp3 ik 'm wel voor je. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 11 december 2003 Report Share Posted 11 december 2003 Koud van de mat, zo in de lade Klinkt deze cd net zo spannend als de afbeelding op de cover doet vermoeden ? Heb dan maar eens deze (LP) van hem opgezet. JOACHIM KUHN ,hip elegy, 1976 (MPS) (musicians) : Joachim K Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 11 december 2003 Report Share Posted 11 december 2003 Vers uit de envelop: Het is inderdaad lastig om deze muziek te beschrijven Seed7 Toch klinkt het ergens bekend in m'n oren, ik denk dat Jan van Putten (LP en CDshow) ooit een paar nummers heeft gedraaid Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 11 december 2003 Report Share Posted 11 december 2003 Klinkt deze cd net zo spannend als de afbeelding op de cover doet vermoeden ? Ik wordt er in eerste instantie zenuwachtig van Daar was ik al bang voor dat jij deze muziek nogal zenuwachtig vind klinken. Kuhn speeld op de meeste platen piano muziek ,die zeker niet klinkt zoals jij van de GRP cd,s gewent bent. Echter op ''Hip Elegy'' (Uit 1976) speeld hij furieus op keyboards en ook op een electrische piano. Heb deze nu net op cd besteld (November 2003 release op cd) Een meesterlijke plaat van Kuhn zoals ik hem nog nooit gehoord heb. (En de buren zeker niet ) De bezetting spreekt voor zich. Alphonse Mouzon ,Terumaso Hino, Philip Catherine, John Lee,ea. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 11 december 2003 Report Share Posted 11 december 2003 Klinkt deze cd net zo spannend als de afbeelding op de cover doet vermoeden ? Ik wordt er in eerste instantie zenuwachtig van Daar was ik al bang voor dat jij deze muziek nogal zenuwachtig vind klinken. Kuhn speeld op de meeste platen piano muziek ,die zeker niet klinkt zoals jij van de GRP cd,s gewent bent. Ach, wie niet waagt, wie niet wint Als jij bij je aankopen maar niet laat verleiden door spannende covers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 december 2003 Report Share Posted 11 december 2003 Vraagje: waarom moeten de analoogliefhebbers er altijd bijzetten dat het van vinyl wordt gedraaid? Of erger: van welk type, gewicht, merk, soort...Vaak staat er dan ook bij natuurlijk(?!) van huppeldepup, 200 kilo vinyl met dit en dat artikelnummer... Leuk voor mensen die het willen kopen misschien, maar verder toch niet interessant in een topic dat over muziek gaat? Ik zeg toch ook niet dat ik naar die en die mp3-rip van deze en deze digitale remaster van een album van Talk Talk zit te luisteren (mijn vorige post in dit topic)? Vind ik zo loos... Het gaat er hier om, wat voor muziek je draait, niet welke uitgave, want daarmee verandert de muziek zelf niet (lijkt mij). Hooguit de kwaliteit van de opname... Vertel liever wat over de muziek, zoals Hans vaak doet. Of anders niks... Ik ben 't helemaal met je eens. Muziek is muziek. Dropveter of geen dropveter. klasse F of A Maar daar gaat het hier zelden over. Het showen met je 'audio' vermogen heeft hier altijd de boven toon. Je moet Mark hollis - mark hollis eens beluisteren. Als je 'm niet kan vinden dan mp3 ik 'm wel voor je. Groeten Simon Als je dat zou willen doen, graag! Ik heb er nog niet zo lang geleden nog naar gezocht (volgens mij gelijk met dat ik Laughing Stock heb gedownload), maar hij staat iig niet op campusnet. Kazaa heb ik nog niet gekeken, maar als jij 'm toch mp3'en kan (en wil), dan is dat handiger. Dus als je wilt, graag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 11 december 2003 Report Share Posted 11 december 2003 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 11 december 2003 Report Share Posted 11 december 2003 Koud van de mat, zo in de lade Klinkt deze cd net zo spannend als de afbeelding op de cover doet vermoeden ? Ik wordt er in eerste instantie zenuwachtig van Zolang Kuehn zich tot z'n piano beoperkt gaat het over het algemeen nog wel, zodra er electronica in het spel komt houd ik het voor gezien. Verder vraag ik me wel eens af hoelang z'n piano's mee gaan. J.F. Jenny Clarck, Unison Voor contrabas fetishisten, hierop doet Kuehn ook mee .... (helaas). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 11 december 2003 Report Share Posted 11 december 2003 Het beluisterde lijstje voor vanavond is kort, Helen Grimaud, verschillende werken voor piano, 5cd's nu bij het Kruidvat. Denon opnamen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 11 december 2003 Report Share Posted 11 december 2003 Dancepieces, werk van Philip Glass. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 11 december 2003 Report Share Posted 11 december 2003 Hij is ff wennen, maar hij is zeker mooi. Deze ga ik zeker nog eens kopen. Als ik 'm een keer zie liggen tenminste, want ik ben 'm nog nooit in een winkel tegen gekomen... Volgens mij is Laughing Stock inmiddels uit produktie. Hij is via internet bij Proxis voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 11 december 2003 Report Share Posted 11 december 2003 Je moet Mark hollis - mark hollis eens beluisteren. Ik was een paar week geleden zeer verbaast dat Mark Hollis - Mark Hollis op vinyl uitkwam. Dit is dus een jaartje of 4 na de CD release en het betreft geen re Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 december 2003 Report Share Posted 11 december 2003 Hij is ff wennen, maar hij is zeker mooi. Deze ga ik zeker nog eens kopen. Als ik 'm een keer zie liggen tenminste, want ik ben 'm nog nooit in een winkel tegen gekomen... Volgens mij is Laughing Stock inmiddels uit produktie. Hij is via internet bij Proxis voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 11 december 2003 Report Share Posted 11 december 2003 Atylantos - Destin Sbandito (MP3) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 11 december 2003 Report Share Posted 11 december 2003 Heb deze net weer 'ns uit m'n CD-rek gehaald, en 't nummer 'Record lady' gedraaid. Erg grappige texten heeft die vent vaak Zoals genoemd nummer 'record lady', waarbij Lyle nogal gecharmeerd raakt van de verkoopster in een platenwinkel. stukje songtext:"She 's the recordlady... She's got the cutest little cartridges that you've ever seen. She's a phonographic dream" Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 12 december 2003 Report Share Posted 12 december 2003 Rhayader - Camel (het valt me nu pas op hoe goed dit nummer is - een bijzondere mooie fluitpartij) Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 12 december 2003 Report Share Posted 12 december 2003 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 december 2003 Report Share Posted 12 december 2003 Pink Floyd - Wish You Were Here Via m'n (nieuwe) Sony oordoppen... Om m'n collega's niet te storen Al zijn er bij die je graag wat muzieksmaak zou willen bijbrengen. Er wordt hier de laatste tijd nogal vaak dat vreselijk irritante wijsje van Frans Bauer gefloten/geneuried... Wat mensen daar leuk aan vinden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 december 2003 Report Share Posted 12 december 2003 Ben in de Pink Floyd-mode vandaag (na een paar dagen flink veel en vaak Opeth gedraaid te hebben). Deze is al weer een tijdje afgelopen... Pink Floyd - Dark Side Of The Moon ...en nu staat deze op... Pink Floyd - The Wall Hij is wel gaaf, maar voor op het werk toch wat minder relaxt dan voorgaande 2. Straks misschien toch maar ff wat anders opzetten. Oh ja, ik heb Meddle ook bij me, dus die kan ook nog Anders maar weer iets van Opeth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 12 december 2003 Report Share Posted 12 december 2003 Er wordt hier de laatste tijd nogal vaak dat vreselijk irritante wijsje van Frans Bauer gefloten/geneuried... Yikes, ...bij jou ook al Henrie Bij mij op 't werk dus ook... 't zal wel een soort epidemie zijn ofzo. Ik had net eventjes opstaan: Met gast optredens van o.a. Ry Cooder (vind ik zelf de mooiste 2 nummers) en Mark Knopfler. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 12 december 2003 Report Share Posted 12 december 2003 Ging net weer effe lekker uut mien dakkie, bij de klanken van: The Fisherman's blues Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 december 2003 Report Share Posted 12 december 2003 Er wordt hier de laatste tijd nogal vaak dat vreselijk irritante wijsje van Frans Bauer gefloten/geneuried... Yikes, ...bij jou ook al Henrie Bij mij op 't werk dus ook... 't zal wel een soort epidemie zijn ofzo. Ja, zoiets... Maar gelukkig heb ik meestal m'n oordoppen in, als ik alleen zit te werken Gisteren zette een andere collega trouwens in de pauze ff wat klassiek op. Weet niet precies waarmee, want ik zag verder geen set staan of zo, maar hij heeft iig een betere smaak dan die andere figuren Verder zijn ze wel aardig hier trouwens Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 12 december 2003 Report Share Posted 12 december 2003 Ging net weer effe lekker uut mien dakkie, bij de klanken van: The Fisherman's blues He die Alco, Als je nog eens graag uit je dak wilt moet je eens de moeite nemen om naar het andere project van Wallinger te luisteren. Velen hebben getracht het Beatles gevoel te laten herleven,zelfs tot Sir.P aan toe, maar Wallinger doet het met zo'n stijl dat je er gewoon even naar moet luisteren. --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 12 december 2003 Report Share Posted 12 december 2003 He die Alco,Als je nog eens graag uit je dak wilt moet je eens de moeite nemen om naar het andere project van Wallinger te luisteren Hoi Hans, Uhmm, ik begrijp even niet de e.v.t link met the Waterboys. Wie is Wallinger ? Ik heb gekeken op amazon.com maar kon daar helaas geen geluidsfragmenten vinden van 't genoemde album van worldparty. Begrijp ik 't goed dat 't enigszins Beatles-achtig klinkt ? (ben namelijk niet echt een Beatles-liefhebber...) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts