luxmanL81 Posted 5 augustus 2005 Report Share Posted 5 augustus 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emperor Posted 6 augustus 2005 Report Share Posted 6 augustus 2005 Nu: Opeth - Damnation Mooi! Lekker ingetogen, heel wat anders dan de rest van hun, maar wel een van hun beste vind ik... Inderdaad. Ik ontdekte dit album toen ik een cd-winkel binnenliep en aan een verkoopster vroeg wat voor mooie muziek er op dat moment werd gedraaid. Ik moet me nog 'verdiepen' in het overige - 'zwaardere' - werk van Opeth. Nu cd nr 1 van: Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 6 augustus 2005 Report Share Posted 6 augustus 2005 Ouwe meuk zal der wel weer geroepen worden...maar zulke ouwe meuk mogen ze van mij wel meer maken..... Ook deze zat dus in het pakket vanuit Holland.... --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 augustus 2005 Report Share Posted 6 augustus 2005 Nu: Opeth - Damnation Mooi! Lekker ingetogen, heel wat anders dan de rest van hun, maar wel een van hun beste vind ik... Inderdaad. Ik ontdekte dit album toen ik een cd-winkel binnenliep en aan een verkoopster vroeg wat voor mooie muziek er op dat moment werd gedraaid. Ik moet me nog 'verdiepen' in het overige - 'zwaardere' - werk van Opeth. Dat zwaardere werk zal je ook wel bevallen denk ik. Als je van een mix van black metal en prog metal houdt tenminste, want zo zou je Opeth wel een beetje kunnen omschrijven. Ik ken nog 3 andere albums van hun, Still Life, Blackwater Park en Deliverance. Die laatste is de hardste, maar is af en toe ook heel subtiel. Die andere 2 zijn iets minder ruig en wat melodieuzer. Maar ze zijn allemaal goed. Ligt er maar net aan wat je persoonlijk beter bevalt. Of wat voor stemming je hebt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopus Posted 6 augustus 2005 Report Share Posted 6 augustus 2005 venom Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Classic FM Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emperor Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Nu: Opeth - Damnation Mooi! Lekker ingetogen, heel wat anders dan de rest van hun, maar wel een van hun beste vind ik... Inderdaad. Ik ontdekte dit album toen ik een cd-winkel binnenliep en aan een verkoopster vroeg wat voor mooie muziek er op dat moment werd gedraaid. Ik moet me nog 'verdiepen' in het overige - 'zwaardere' - werk van Opeth. Dat zwaardere werk zal je ook wel bevallen denk ik. Als je van een mix van black metal en prog metal houdt tenminste, want zo zou je Opeth wel een beetje kunnen omschrijven. Ik ken nog 3 andere albums van hun, Still Life, Blackwater Park en Deliverance. Die laatste is de hardste, maar is af en toe ook heel subtiel. Die andere 2 zijn iets minder ruig en wat melodieuzer. Maar ze zijn allemaal goed. Ligt er maar net aan wat je persoonlijk beter bevalt. Of wat voor stemming je hebt... Ik ben geen uitgesproken liefhebber van metal, maar sommige albums van Iron Maiden (Powerslave), Savatage (Gutter Ballet) en Dream Theater (Images and words) kunnen mij best bekoren. Zojuist heb ik nog een nummer van Opeth van het internet geplukt (The Drapery Falls) en ik zal dit de komende tijd eens op me in laten werken. Nu iets heel anders, schitterende muziek uit IJsland: Sigur R Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Nu: Opeth - Damnation Mooi! Lekker ingetogen, heel wat anders dan de rest van hun, maar wel een van hun beste vind ik... Inderdaad. Ik ontdekte dit album toen ik een cd-winkel binnenliep en aan een verkoopster vroeg wat voor mooie muziek er op dat moment werd gedraaid. Ik moet me nog 'verdiepen' in het overige - 'zwaardere' - werk van Opeth. Dat zwaardere werk zal je ook wel bevallen denk ik. Als je van een mix van black metal en prog metal houdt tenminste, want zo zou je Opeth wel een beetje kunnen omschrijven. Ik ken nog 3 andere albums van hun, Still Life, Blackwater Park en Deliverance. Die laatste is de hardste, maar is af en toe ook heel subtiel. Die andere 2 zijn iets minder ruig en wat melodieuzer. Maar ze zijn allemaal goed. Ligt er maar net aan wat je persoonlijk beter bevalt. Of wat voor stemming je hebt... Even op Amazon geluisterd. Hoewel ik niet helemaal zo val op de zwaardere metalen klinkt dit prachtig. Zal em eerst eens bij de Biep lenen. Groeten, Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Hier staat dan de nieuwe opeth op, wederom bijzonder fraai Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Hier staat dan de nieuwe opeth op, wederom bijzonder fraai Oh, hebben ze een nieuwe? Moet ik maar ff naar opzoek dan. Valt ie te vergelijken met Damnation of meer met Deliverance en ander ouder werk? Of is het heel iets anders? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emperor Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Ook hier wordt volop van muziek genoten en wel van: De muziek wordt vaak omschreven als een mix van Porcupine Tree en Radiohead, en ik vind dat deze vlag de lading goed dekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Gisteren bij toeval ontdekt: Op dit moment speelt een live videoclip van deze dame via deze site Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 MTV Mignight Live: Audioslave. Goeie band met een topzanger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bedrock Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 MTV Mignight Live: Audioslave. Goeie band met een topzanger Yep , ook aan het kijken , zanger komt van Soundgarden en de gitarist van Rage Against The Machine Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 MTV Mignight Live: Audioslave. Goeie band met een topzanger Yep , ook aan het kijken , zanger komt van Soundgarden en de gitarist van Rage Against The Machine Niet alleen de gitarist, maar ook de bassist en drummer van RATM (toch?)... Van RATM ben ik nooit zo'n fan geweest, maar Superunknown van Soundgarden staat toch nog heel regelmatig op hier. Wat een wereldplaat is dat... En Chris Cornell heeft gewoon een fantastische strot. Ik moet de nieuwe van Audioslave nog een keer gaan beluisteren. De eerste vond ik redelijk. Iets te veel RATM. Hopelijk is de nieuwe iets meer Soundgarden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 augustus 2005 Report Share Posted 7 augustus 2005 Hier staat dan de nieuwe opeth op, wederom bijzonder fraai Oh, hebben ze een nieuwe? Moet ik maar ff naar opzoek dan. Valt ie te vergelijken met Damnation of meer met Deliverance en ander ouder werk? Of is het heel iets anders? Ik heb 'm inmiddels gedownload en ben 'm nu aan het luisteren. Heb jij 'm al gekocht trouwens, Skiffer? Ik las namelijk op de site van Opeth dat de cd op 30 augustus pas uitkomt. Maar op mp3 is ie in ieder geval al wel te vinden... Ik ben nu bij het 2e nummer aanbeland en tot nu toe klinkt het weer erg lekker. In de geest van Still Life en Blackwater Park. Met als grootste verandering (tot nu toe tenminste) de toevoeging van een orgeltje en synthesizer hier en daar. Piano's hadden ze al (heb ik nu nog niet gehoord), maar orgels en synths niet, voor zover ik weet. Is zeker weer gespeeld door Steve Wilson? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 Lekker blues(y)/Jazzy album van de gitarist die me voor 't eerst liet kennis maken met de blues. (toen ik midden jaren '80 een LP van 'm uit de bieb meenam) Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 maar Superunknown van Soundgarden staat toch nog heel regelmatig op hier. Wat een wereldplaat is dat... Blackhole sun is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 maar Superunknown van Soundgarden staat toch nog heel regelmatig op hier. Wat een wereldplaat is dat... Blackhole sun is Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 Vanuit Zweden plofte deze CD op de mat. En ook nog eens de orginele CD release, dus helemaal.... JONAS HELLBORG, SHAWN LANE, APT Q- 258 ,temporal analogues of paradise, 1996 (Day eight) Er is ook een geremasterde heruitgeve met een andere cover, en die ziet er zo uit...Plaatje is klikbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 Mmmm, ik ben ook benieuwd Jij wordt nog eens een echte Opeth freak. Zolang je de fusion maar niet uit het oog verliest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 Hier staat dan de nieuwe opeth op, wederom bijzonder fraai Oh, hebben ze een nieuwe? Moet ik maar ff naar opzoek dan. Valt ie te vergelijken met Damnation of meer met Deliverance en ander ouder werk? Of is het heel iets anders? Ik heb 'm inmiddels gedownload en ben 'm nu aan het luisteren. Heb jij 'm al gekocht trouwens, Skiffer? Ik las namelijk op de site van Opeth dat de cd op 30 augustus pas uitkomt. Maar op mp3 is ie in ieder geval al wel te vinden... Ik ben nu bij het 2e nummer aanbeland en tot nu toe klinkt het weer erg lekker. In de geest van Still Life en Blackwater Park. Met als grootste verandering (tot nu toe tenminste) de toevoeging van een orgeltje en synthesizer hier en daar. Piano's hadden ze al (heb ik nu nog niet gehoord), maar orgels en synths niet, voor zover ik weet. Is zeker weer gespeeld door Steve Wilson? Mmmm, ik ben ook benieuwd Sterkte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 augustus 2005 Report Share Posted 8 augustus 2005 Mmmm, ik ben ook benieuwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts