Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Ik luister eerst weer eens naar Damnation, maar mag ik zeggen dat ik het enigszins saai vind :huh: of zou ik 'm vaker moeten beluisteren :unsure:

Tuurlijk mag jij dat zeggen. Maar ik zou 'm toch wat vaker luisteren ;) Hij is heel rustig en ingetogen, maar toch ook wel afwisselend, vind ik... Maar goed, smaken kunnen verschillen...

'T is al weer een tijdje geleden dat ik Opeth op had staan, maar uit 'm geheugen vond ik hun eerste ook hun beste...

Hun eerste (Orchid) ken ik niet. Hun tweede (Morningrise) en derde (My Arms, Your Hearse) ook nog niet. Maar ik wil die nog wel eens gaan luisteren. Alleen ben ik een klein beetje bang dat die me gaan tegenvallen. Is me wel vaker overkomen dat ik van een band een paar cd's kende (en die vond ik dan goed) en dat ik dan hun debuut of zo ging luisteren en dat me dat behoorlijk tegenviel. Maar goed, misschien is Opeth een uitzondering... :rolleyes:

Oeps, bega ik me toch een dijk van een vergissing :o

Ik dacht dat Still Life hun eerste was. Kennelijk heb ik me destijds toch niet genoeg in Opeth 'verdiept'. Shame on me <_<

Hehe... Still Life is idd niet hun eerste. Maar die is wel heel erg goed... Blackwater Park is (oneerbiedig gezegd) een beetje meer van het hetzelfde maar daarna komen dus Deliverance en Damnation. Eigenlijk zijn die twee samen een dubbel-album. Ze zijn ook tegelijk opgenomen, maar ze zijn dus als 2 losse cd's uitgebracht (zal wel aan de platenmaatschappij liggen...). Deliverance is gewoon knetterhard. Ok, er zitten zeker subtiele stukken in, die je wel zult opmerken als je 'm vaak genoeg hebt gehoord, maar over het algemeen is ie toch gewoon knetterhard. Ik vond 'm eerst niet zo geweldig, maar hij wordt eigenlijk steeds beter, als je 'm vaker luistert. Damnation is dus zo ongeveer het tegengestelde van Deliverance. Rustig, ingetogen, minder dynamisch dan eerdere albums en misschien idd wel een beetje saai...

Zeg Henrie, volgens Allmusic.com krijgt My arms, you hearse hetzelfde aantal sterren als de 3 opvolgende albums... Zou ie dan toch niet tegenvallen :unsure:

Tja, die ratings van allmusic zeggen me ook niet alles. Bij The Gathering bijvoorbeeld krijgen alle albums vanaf Nighttime Birds (1997) 4 en een halve ster (live-albums niet meegerekend). En Mandylion (1995) krijgt maar 3 sterren. Ik ben het daar zeker niet mee eens. Ik vind Mandylion eerder 4 sterren, Nighttime Bird 3 of 3,5, HTMAP krijgt van mij 4,5 of 5, If_Then_Else 4 en Souvenirs weer 4,5 of 5... Ik vind HTMAP en Souvenirs er duidelijk bovenuit komen. En Nighttime Birds vind ik de minste (sinds Anneke bij The Gathering zingt tenminste)... Dus ja, 't is een kwestie van smaak... Maar goed, ik ga die oudere albums van Opeth ook nog wel een keer luisteren. Wie weet valt het allemaal heel erg mee ;)

Hier staat dan de nieuwe opeth op, wederom bijzonder fraai

black-1123242705_i_6300_full.jpg

Oh, hebben ze een nieuwe? Moet ik maar ff naar opzoek dan. Valt ie te vergelijken met Damnation of meer met Deliverance en ander ouder werk? Of is het heel iets anders?

Ik heb 'm inmiddels gedownload en ben 'm nu aan het luisteren. Heb jij 'm al gekocht trouwens, Skiffer? Ik las namelijk op de site van Opeth dat de cd op 30 augustus pas uitkomt. Maar op mp3 is ie in ieder geval al wel te vinden...

Ik ben nu bij het 2e nummer aanbeland en tot nu toe klinkt het weer erg lekker. In de geest van Still Life en Blackwater Park. Met als grootste verandering (tot nu toe tenminste) de toevoeging van een orgeltje en synthesizer hier en daar. Piano's hadden ze al (heb ik nu nog niet gehoord), maar orgels en synths niet, voor zover ik weet. Is zeker weer gespeeld door Steve Wilson?

Ja download, maar ik heb hem al in de pre-order staan, vind het weer een geniaal album, wat ik weer mooi vind is dat ze de perfecte mix van hard en zacht weer doen, net zoals op de oude cd.

Echt een topper mijns inziens!

B00004WJCL.01._SCMZZZZZZZ_.jpg

Ook mooi :)

Ik heb deze.....ook niet verkeerd

B00005JDC9.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

Wellicht ken je deze dan ook?

Slick Fifty seven.....The Ghost of BonnieParker...lachen ;)

Nee, Hoarse ken ik niet. Das toch een live-cd? Misschien dat ik wel wat nummers ken, maar niet de hele cd...

Ik heb alleen Folklore en Secret South. En op mp3 heb ik nog een slechte versie van Low Estate. Sackloth 'n Ashes zou ik ook nog wel willen hebben, maar die kan ik nergens vinden op mp3...