Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Is 16 Horsepower ook niet wat voor jou, Alco?

Nou,..je zou inderdaad zeggen van wel,

maar ik kan maar niet wennen aan de stem van die zanger.

(hoe heet ie ook alweer... David Eugene Edwards ?) :unsure:

2 vrienden van mij zijn er helemaal gek van, en zien ze regelmatig live,

maar bij mij is de vonk nog niet overgesprongen... :rolleyes:

Is 16 Horsepower ook niet wat voor jou, Alco?

Nou,..je zou inderdaad zeggen van wel,

maar ik kan maar niet wennen aan de stem van die zanger.

(hoe heet ie ook alweer... David Eugene Edwards ?) :unsure:

2 vrienden van mij zijn er helemaal gek van, en zien ze regelmatig live,

maar bij mij is de vonk nog niet overgesprongen... :rolleyes:

Die zanger (idd, David Eugene Edwards) heeft idd nogal een markant stemgeluid. Ik houd er wel van, al moet ik het ook niet te vaak horen. Misschien moet je eens hun laatste cd (Folklore genaamd) proberen. Daarop klinkt ie wat minder ehh... opvallend. Wat genuanceerder, mooier... (vind het moeilijk om het te beschrijven). Is ook nog eens heel mooi opgenomen. En er staan een paar juweeltjes van nummers op zoals Hutterite Mile, Blessed Persistance en Flutter. Daarnaast helaas ook een paar mindere nummers (iig niet mijn smaak) zoals Single Girl en La Robe A Parasol...

c845384sbsc.jpg

Tori Amos - Under The Pink

Vind het niet haar beste, maar hij is wel 'goed te pruimen' :)

Heb je B00005NKYQ.01._PE8_SCMZZZZZZZ_.jpg deze dan wel eens gehoord? De latere CD's vind ik te veel op elkaar gaan lijken, maar dit vind ik toch wel heel mooi. En lekker laag dat er in zit :lol::lol::lol:

Of ik Strange Little Girls wel eens heb gehoord, weet ik eigenlijk niet. Volgens mij niet, maar ik weet wel dat m'n broer 'm niet veel aan vind. En die is toch wel redelijk 'die hard' fan van Tori Amos. Hij vind From The Choirgirl Hotel geloof ik de beste, of anders Boys For Pele. Die laatste vind ik ook wel goed, maar From The Choirgirl Hotel niet echt.

Little Earthquakes is ook wel goed, maar de enige cd die ik van haar heb (tot nu toe), vind ik ook haar beste: Scarlet's Walk. Geen Tori Amos-fan die dat snapt geloof ik :D want die vinden allemaal haar oudere werk beter. Ik vind Scarlet's Walk, zeker als geheel, veel mooier. Mooiere nummers en hij boeit me van begin tot eind. Haar overige cd's doen dat veel minder. En over een 'lekker laag' gesproken: wel eens een nummer als 'I Can't See New York' op volle oorlogssterkte gedraaid? Heerlijke bass, niet alleen in dat nummer trouwens... :)

Haar nieuwste cd, The Beekeeper, moet ik nog eens wat uitgebreider gaan beluisteren. Ik heb 'm al wel een paar keer gehoord, maar er is me tot nu toe niet veel van bijgebleven...

Ik ben/was ook een behoorlijke fan, maar met Scarlet's Walk begon voor mij alles op elkaar te lijken :(:(:( . Met de genoemde oudere CD's kan ik het volledig eens zijn, maar Strange Littl Girls hoort daar voor mij zeer zeker bij.

Ik zal "I can't see New York" toch weer eens (hard :lol: ) opzetten en vooral naar het laag luisteren.

De Beekeeper heb ik nu van de Biep gelend. Ik moet zeggen, dat ik die wel weer wat afwisselender vind, maar toch nog te weinig. De songs op de vroegere CD's waren veel herkenbaarder. Vind ik ;)

Ik wel eens gezocht naar muziek van Woven Hand, maar heb (toen) niets kunnen vinden. Zal zo weer eens zoeken. Ben wel benieuwd, hoewel ik niet veel heb met 'streng religieuze' muziek. Ook niet met anti-religieuze muziek trouwens...

Ps. Heb net wat gevonden: 3 cd's, genaamd Woven Hand, Blush Music en Consider The Birds...

Staat vaak gewoon in de bakken bij 16 Horsepower....

hoewel ik niet veel heb met 'streng religieuze' muziek.

Ik ben geen tekstenluisteraar, soms springt er iets in het oor, maar voor de rest gaat het het andere oor weer uit. Bij Edwards valt het me wel op dat het woord 'sinner' vaak voorbij komt :D

Ik ga mezelf gelijk tegenspreken, want nu speelt:

album_jb_theskyisfalling.jpg

En dan luister ik w

hoewel ik niet veel heb met 'streng religieuze' muziek.

Ik ben geen tekstenluisteraar, soms springt er iets in het oor, maar voor de rest gaat het het andere oor weer uit. Bij Edwards valt het me wel op dat het woord 'sinner' vaak voorbij komt :D

Ik heb wel eens wat teksten meegelezen met de muziek. Niet alles is heel duidelijk religieus of zo, maar in veel teksten komt het wel naar voren. Vind ik opzich geen probleem of zo hoor, sterker nog er zitten ook wel 'vondsten' bij zoals in het nummer 'Straw Foot'. Dan zingt ie op een gegeven moment dit:

I need your forgiveness

Just like you need mine

Tell me how it is that

You don't want what He's given

It ain't no sin, son

To be forgiven

Vooral die laatste 2 regels vind ik toch wel mooi gevonden... :)

Maar het 'sinner' of 'sin' komt idd ook wel voor. Vooral ook in het nummer 'Sinnerman' (goh... ;) ).

o sinnerman where will you run to

sinnerman where will you run to

sinnerman where will you run to

all on that day

run to the mountain

the mountain wont hide you

run to the sea

the sea will not have you

and run to your grave

your grave will not hold you

all on that day

see sinnerman

mountains are falling

sinnerman

the sea it rages

sinnerman

the grave will not hold you

all on that day

run to the lord

lord please hide me

run to the lord

sinnerman

sinnerman

sinnerman

where you gonna run to

all on that day

run to the mountain

and run to the sea

the sea will not hold you

and run to your grave

the grave will not hide you

all on that day

sinnerman

the mountain is falling

and sinnerman

the sea it rages

and sinnerman

sinnerman

sinnerman

where will you run to

all on that day

the sea wont have you

and the grave will not hold you

all on that day

De andere 2 leden van 16 Horsepower zijn na 16 Horsepower ook verder gegaan met muziek maken (kwam ik net achter). Ze noemen zich/hun band Lilium en hebben (volgens mij) 1 cd uitgebracht, al staat er op AMG nog een 2e cd.

Ik kon echter alleen deze vinden (op mp3):

g94002cf3zd.jpg

Lilium - Short Stories

De muziek wordt dus gemaakt door 2 ex-leden van 16 Horsepower (+ een hoop gastmuzici) en er wordt door verschillende zangers en zangeressen gezongen, waaronder ook 1 nummer door David Eugene Edwards, de voormalig zanger van 16 Horsepower. Ook Tom Barman van dEUS zingt op 1 nummer...