Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Dat ligt er denk ik maar net aan, welke muziek je luistert...

Het leuke van de Beatles is dat ze na Rubber Soul niet meer "een stijl" per plaat hebben gebruikt.

Het is herkenbaar, vooral door de zangstemmen, maar elke plaat is nogal afwisselend qua muziek. Sommigen houden daar niet zo van, het is immers wat inspannender om te beluisteren dan voorspelbare muziek.

Maar vooral The Beatles (ook wel The White Album genoemd) is zo'n experimenteel "van alles wat" album geworden. Op hun laatste album Abbey Road is al hun experimenteerdrift uitgekristalliseerd in fraaie melodie

Al heel lang niet meer gedraaid:

B00004VBFN.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

Niet verkeerd Alco....ik kom der nog wel eens tegen in het " dorp " hier ;)

Je begrijpt niet dat er uit zo'n klein vrouwtje zulke klanken kunnen komen....want ze is echt niet groot... ;) ..zij heeft de mooiste stem,althans volgens mij dan,in Israel...alleen moet ze qua populariteit opboksen tegen de israelische " frogers en Jan[tje] Smits "....

--Hans.

Al heel lang niet meer gedraaid:

B00004RKK6.03.MZZZZZZZ.jpg

Da's bij mij ook al lang geleden, mijn favoriet van haar is Calling.

B00005NGSE.03.MZZZZZZZ.jpg

Op dit moment draait deze zwarte schijf.

Kant vier en drie zijn mijn favorieten van deze.

En daarna volgt deze nog. (op vinyl)

B00009Z570.03.MZZZZZZZ.jpg

Van deze vind ik juist de geremasterde cd-versie wat lekkerder klinken.

dit zwarte goud weer eens aan het draaien

3090%20332_thumb.jpg

Heel mooie uitvoeringen. Mijn favoriet van het Boulevard-gezelschap. En ik wist niet dat deze ook nog op lp verschenen was.

Bij mij draait nu mijn allereerste kerstplaat:

B000006EBG.01.MZZZZZZZ.gif

Met kerst gekregen, ooit (a long time ago in a galaxy far, far away).

dit zwarte goud weer eens aan het draaien

3090%20332_thumb.jpg

Heel mooie uitvoeringen. Mijn favoriet van het Boulevard-gezelschap. En ik wist niet dat deze ook nog op lp verschenen was.

gelukkig wel, deze kwam ik toevallig tegen bij de tweedehands zaak, daarvoor kende ik ze niet.

ze zijn dan alledrie wel op viny uitgebrachtl, ik heb nl. ook "dancing with tears in my eyes" op vinyl van het Boulevard-gezelschap, ook tweedehands.

Lonely avenue zal dan ook wel "ergens" te krijgen zijn.

nu hier, Anouk - Hotel New York

Hotal_New_York.jpg

*kuch* het is een soort van traditie....

en aangezien mijn pa vroeger werd dood gegooid met deze LP... (jawel ook echt dit exemplaar)

moet ik hem van mijzelf iedere kerst minstens

B000065CHD.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

"This album features a style and expertise I'd have to best classify as "impossible". He explores blues, jazz, free-form, ballads...and it ALL works.

This is not just brilliant work, but marvelously entertaining and thrilling to the ears. The song selection is delightful, and the inclusion of the guest vocalists (particularly James Taylor on the mournful "The Suit") is an added treat. What's really going to make your ears perk up are the incredible sonics. Rarely have acoustic instruments been recorded this well. The guitars are like chimes, the bass tight and warm. Whatever playback system you use will sound all the better for it."

Exciting music op de eerste kerstdag. :)

MASABUMI KIKUCHI ,susto,

95_1_b.JPG

Een mix tussen Miles Davis en Gong (dat keyboardwerk alleen al ) :rolleyes: