Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Ik heb het dan over dingen als:

Love and Rockets, Tones on Tail, The Wake, Stockholm Monsters, Fra Lippo Lippi (de eerste dan, In Silence), Danse Society, The Fall, Felt, Joy Division, Echo and the Bunnymen, Cocteau Twins, New Model Army, Section 25, The Sound, The Cure (ja ook), etc. etc...

Alhoewel veel van deze bandjes toch iets na Bauhaus kwamen.

Groeten...

Geplaatst Vandaag, 17:23

Love and Rockets, Tones on Tail, The Wake, Stockholm Monsters, Fra Lippo Lippi (de eerste dan, In Silence), Danse Society, The Fall, Felt, Joy Division, Echo and the Bunnymen, Cocteau Twins, New Model Army, Section 25, The Sound, The Cure (ja ook), etc. etc...

Groeten...

Enkel de vette ken ik of heb ik muziek van, de anderen zijn mij totaal onbekend

zo zie je maar, een mens doet altijd ontdekkingen :)

Dernet press The Eject en Give me the Tape opgelegd ...

Gr

Stef

Love and Rockets*, Tones on Tail, The Wake, Stockholm Monsters, Fra Lippo Lippi (de eerste dan, In Silence), Danse Society, The Fall*, Felt, Joy Division*, Echo and the Bunnymen*, Cocteau Twins*, New Model Army*, Section 25, The Sound, The Cure *(ja ook), etc. etc...

Groeten...

Ik heb ook even vet aangeduid wat ik ken, en een sterretje als ik het heb. Het meeste ken ik al erg lang, van Bauhaus had ik jaren lang alleen 'Burning from the inside', het begint me nu wel meer te interesseren.

Love and rockets heb ik ooit gekocht vanwege de Bauhaus-connectie, maar niet meer naar omgekeken..

PS Stef, ik heb niet de maxi hoor, die stond op die verzamelaar, maar ik ging helemaal op in het nummer, dus vandaar..

Ik heb ook even vet aangeduid wat ik ken, en een sterretje als ik het heb. Het meeste ken ik al erg lang, van Bauhaus had ik jaren lang alleen 'Burning from the inside', het begint me nu wel meer te interesseren.

Erg grappig, zelf heb ik al de offici

Groeten...

Had in de jaren tachtig nooit van Felt gehoord, maar onlangs het zeer fraaie Forever Breathes the Lonely Word aangeschaft. En vorige week lag z'n titelloze Denim (solo) project in de bus.

51147C7EX6L._SS500_.jpg

Had in de jaren tachtig nooit van Felt gehoord, maar onlangs het zeer fraaie Forever Breathes the Lonely Word aangeschaft. En vorige week lag z'n titelloze Denim (solo) project in de bus.

51147C7EX6L._SS500_.jpg

Dat is naar mijn mening ook gelijk de beste van Felt. Als je Belle And Sebastian fan bent staat er in het boekje van Dear Catastrophy Waitress nog een stukje over de DVD van Felt. Stuart Murdoch is blijkbaar ook fan van Felt.

Hoe is dat solo album? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik wist niet dat de leden van Felt nog actief waren.

Groeten...

Dat is naar mijn mening ook gelijk de beste van Felt. Als je Belle And Sebastian fan bent staat er in het boekje van Dear Catastrophy Waitress nog een stukje over de DVD van Felt. Stuart Murdoch is blijkbaar ook fan van Felt.

Hoe is dat solo album? Daar ben ik wel benieuwd naar. Ik wist niet dat de leden van Felt nog actief waren.

Groeten...

Ben geen B&S fan (wel geprobeerd, maar zonder succes :( ), maar stuitte via RYM op deze band. B&S werd inderdaad als similar artist genoemd. Vindt het vooral een heel geslaagde opvolger van Rattlesnakes. ;)

Denim, project van de voorman/zanger is op de stem na, heel anders. De plaat (heet overigens Back in Denim, dus niet titelloos) stamt uit 1990 en refereert qua steviger melodisch gitaar en synthy geluid vooral aan de 70'er en 80'er (powerpop) jaren. Dus niet het romantische Felt geluid. De plaat werd een paar weken geleden in een Guardian 'moet je gehoord hebben' overzicht genoemd en daar is mijn smaak het helemaal mee eens. :)

GUANO_APES___Proud_like_a_god___Front.jpg

Guano Apes - Proud like a god

Gisteren geleend van mijn zus. Ik dacht dat het erg poppy en commercieel zou zijn, maar het is een goed album, heel erg vet af en toe.

(Lekker de bas erbij gepakt, hoge tonen helemaal opengedraaid en slappen maar B) )

Ik vind een paar nummers echte toppertjes, maar er staan ook v