Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

61wGaAZhbHL._SS500_.jpg

Iron Maiden - Edward the great

Om mijn verzameling maiden bij te werken heb ik deze, deze week op vinyl gekocht. Ik kwam er alleen helaas thuis pas achter dat het de picture-disks betrof. Dan maar gewoon de betreffende albums draaien waar de diverse nummers op staan.

jonn

Om mijn verzameling maiden bij te werken heb ik deze, deze week op vinyl gekocht. Ik kwam er alleen helaas thuis pas achter dat het de picture-disks betrof. Dan maar gewoon de betreffende albums draaien waar de diverse nummers op staan.

jonn

Ook de picturedisc van dit album is met redelijk fatsoen te draaien. E

siamese.jpg

zo mooi dit.

als je de stem van billy corgan kan hebben en een beetje van gitaar houdt kun je om dit album niet heen. voor mij HET album van de smashing pumpkins.

puur en heeft als doel de liedjes.

het latere werk werd te pretentieus

Dat is dan jouw mening. Ik vind Mellon Collie echt de beste en waarschijnlijk verrassend genoeg vind ik Adore de

Ik vind dat er veel 'filler' op Mellon Collie staat. Een aantal briljante nummers, afgewisseld met nummers die me niks doen. Ik draai 'm ook bijna nooit in z'n geheel. Sterker nog, ik draai zelfs bijna nooit 1 van de 2 cd's in z'n geheel...

Siamese Dream vind ik mooier. De andere cd's ken ik niet als geheel, alleen wat losse nummers hier en daar...

632d024128a0856877e6e010.L.jpg

Nu de originele versie uit 1971, vandaag van LuxmanL81 (via een collega van hem) gekregen.

Dit klinkt ondanks dat de LP al heel wat heeft meegemaakt, met aardig wat openhaard geknisper, al een stuk beter dan de MFSL versie.

Hier zit leven, diepte en hoogte in.

Nu ga ik dus nog wel verder zoeken naar een echt mooi exemplaar, maar hier ben ik al heel blij mee. :)

Mvg. Miracle.

Ik vind dat er veel 'filler' op Mellon Collie staat. Een aantal briljante nummers, afgewisseld met nummers die me niks doen. Ik draai 'm ook bijna nooit in z'n geheel. Sterker nog, ik draai zelfs bijna nooit 1 van de 2 cd's in z'n geheel...

Siamese Dream vind ik mooier. De andere cd's ken ik niet als geheel, alleen wat losse nummers hier en daar...

heeej Henrie we zijn het helemaal eens :);)

'Gish' vind ik hun enige goede album :P Billy had nog niet al teveel last van grootheidswaanzin :rolleyes: Gewoon een goeie rockplaat zonder bombast.

smashing-pumpkins-gish.jpg

'Gish' vind ik hun enige goede album :P Billy had nog niet al teveel last van grootheidswaanzin :rolleyes: Gewoon een goeie rockplaat zonder bombast.

smashing-pumpkins-gish.jpg

die staat bij mij zeker op nr 2 rhinoceros (geloof ik) is prachtig

c90369l6uc6.jpg

Kind of Blue van Miles Davis

Van Blade op LP geleend, om te horen hoe die klinkt. Had hem ooit wel op CD gehoord, was niet onder de indruk, en nu weer niet. Klinkt op 180 grams vinyl absoluut goed, weliswaar met wat spetters, maar toch lekker. Marcel krijgt hem gewassen terug trouwens <_<

Het is het voor mij n

"Mellan Collie and the Infinite Sadness" is ook mijn favoriet van The Smashing Pumpkins. Het meest complete werk.

De "fillers" staan op "The Aeroplane Flies High" maar zelfs daar zitten geen slechte nummers tussen.

"Siamese Dreams", "Pisces Iscariot" en "Adore" vind ik eveneens zeer de moeite waard, maar geen van deze is zo perfect als "Mellan Collie ..." dat alle facetten van Corgan zo fraai in zich heeft.

Nu draait:

51TQWSS4EDL._SL500_AA240_.jpg

Sonic Youth - Slaapkamers met slagroom

dus een rustig avondje voor jou ;)

Valt mee. Plaatje was alleen weg gevallen.

Is niet iets wat op amazon of dergelijke sites te vinden is maar had wel 4 plaatjes gevonden maar die vielen allemaal weg.

Hopen dat deze wel zichtbaar blijft.

Verder is er helemaal niet veel te vinden over deze LP/artiest. :mad2:

Weet niet waarom maar Smashinh Pumpkins konden mij nooit bekoren ...

Niet toen het uitkwam en iedereen van de vrienden laaiend enthousiast was, en als ik het nu herbeluister ook niet ...

Het pakt mij niet ... heb geen verklaring guys

Gisteren speelde Elbow

Straks is het Bosch PTK 3.6V nietjesmachientje + Makita schroefboor :D en dit de hele zaterdag

Puik geluid !! :)

Gr

Stef

Weet niet waarom maar Smashinh Pumpkins konden mij nooit bekoren ...

Niet toen het uitkwam en iedereen van de vrienden laaiend enthousiast was, en als ik het nu herbeluister ook niet ...

Het pakt mij niet ... heb geen verklaring guys

Gisteren speelde Elbow

Straks is het Bosch PTK 3.6V nietjesmachientje + Makita schroefboor :D en dit de hele zaterdag

Puik geluid !! :)

Gr

Stef

Ook mij hebben de Smaching Pumpkins nooit echt kunnen boeien, totdat ik Adore:

45b98bacd7a0d2256bbd7110.L.jpg

hoorde. Deze in mono opgenomen LP heeft toch wel iets vind ik, en staat nu ook op.

Voor straks heel veel sterkte met verbouwen Stef, en denk om je oren. ;)

Mvg. Miracle.

swervedriver.jpg

Swervedriver - Mezcal Head

het is in ieder geval geen

screwdriver. dat dacht ik eerst te zien staan B)

sommige onder jullie weten wel wat ik bedoel dan denk ik.

6186473x.jpg

PINK

Fun House

So What

Sober

I Don't Believe You

One Foot Wrong

Please Don't Leave Me

Bad Influence

Funhouse

Crystal Ball

Mean

It's All Your Fault

Ave Mary A

Glitter In The Air

na van de week een nummer what's up door haar te zien hebben vertolken is dit weer eens een collection want too have ;)

and not bad at all............ :rolleyes: