Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Jane's Addiction - Ritual de lo habitual

Had ik toch een vraagje over: zit er bij jullie ook zo weinig laag in die plaat? Het klinkt allemaal een beetje schel :huh:

Ik heb de LP/CD niet, maar wel een .wav rip op de PC staan. Daar zit voldoende laag in, maar het mid/hoog is ook niet bepaald mooi. Klinkt idd wat fel/schel.

Zit nu net ook nog even de samples op amazon te luisteren, en die zijn precies het zelfde. Volgens de RTA meter gaat het wel heel laag door, maar van 5000-12000Hz loopt het behoorlijk op, om daar boven weer in te storten.

Dat zal verklaren waardoor het schel klinkt.

:) waah bedankt voor het 'meten' ;)

Je metingen kloppen wel met hoe 't voor mij klinkt. De basdrum vind ik niet om aan te horen, je hoort zo'n hoge mechanische klop maar waar is de BOEM?

Klinkt als zo'n typische slechte jaren '80 mix <_<

En ik snap bijna niet dat je er qua DT nog z

Jane's Addiction - Ritual de lo habitual

Had ik toch een vraagje over: zit er bij jullie ook zo weinig laag in die plaat? Het klinkt allemaal een beetje schel :huh:

is ook geen fijne opname. neigt niet om lekker hard te zetten. moet wel zeggen dat ik die cd ooit heb gestift en in de vriezer heb gehad. dat gaf een heel kleine verbetering ( dacht ik).

maar een set die al fris van zichzelf klinkt gaat deze opname niet lekker trekken. zit wel laag in maar dat lijkt wat overstemt door een te aanwezig mid hoog.

jammer want 6 days (heet het nr dacht ik) is ge-wel-dig

ah mosterd na...michel had al gereageerd zie ik :ph34r:

led-zeppelin-houses-of-the-holy-back.JPG

loden zeppelin

When_Frorever_Comes_Crashing-Converge_480.jpg

converge - when forever comes crashing

L187913.jpg

converge - petitioning the empty sky

• Members

Vanwege een niet geplande thuis-stop en dankzij de daarna gestartte braderie-met-wielerronde kan ik de deur niet meer uit (straten afgesloten).

Daarom nu maar een phonopre'tje inspelen (oh-wat een straf). Nu dus vol gas deze...

416K433R1FL._SS500_.jpg

Metallica - And Justice For All

... hieraan vooraf gingen alle 4 de lp's van het live meesterwerkje van Kraftwerk...

515W302ZR6L._SS500_.jpg

Kraftwerk - Minimum-Maximum

... aansluitend zo dadelijk nog een stukje niet geplugd...

51i8ETQVnRL._SS500_.jpg

Alice In Chains - MTV Unplugged

... wanneer die ten einde is zal mijn lief zo ongeveer wel thuis zijn van een dag hard werken en gaan we maar eens voor een diner op die braderie kijken, want boodschappen doen, d

Leuk, tegenwoordig met drummer. Klinkt wel lekker metal dan, maar toch niet meer authentiek.

Die CD heb ik trouwens ook. Draai hem nooit vanwege de vreselijke opname. Jammer.

De CD heb ik wel vaker gehoord dat de opname niet mooi is, maar de LP klinkt hier zoals cello's horen te klinken.

Ik weet dat Apocalyptica bij hun concerten analoog opnemen, dus dat zal in de studio mss/wss ook wel zo zijn, en dan zal er bij het digitaliseren wel iets mis gaan.

Hier draait nu:

ChicagoCarnegieCover.jpg

Chicago At Carnegie Hall 4LP box, 1971

... aansluitend zo dadelijk nog een stukje niet geplugd...

51i8ETQVnRL._SS500_.jpg

Alice In Chains - MTV Unplugged

Schitterend stukje dubbel-vinyl. Een kostbaar bezit........ :rolleyes:

Ik geniet elke keer weer van deze perfecte opname.

Frank. :)

3551.jpg

mooi album. veel te lang uitgesteld om te kopen.

beetje melodramatisch met neiging naar steviger werk. zang doet me aan supertramp denken.

Aah, met no one's gonna love you, dat heeft een enorme persoonlijke betekenis voor mij :huh: Prachtig.

ik weet wel welke B)

rastaman.jpg

Heb eens een Bob Marley gedraaid deze week

Hier staat de song Johnny Was op, gecoverd dr de Ierse punkband Stiff Little Fingers

godfathers.jpg

Fantastische The Godfathers

2008-04-03-19-50412097.jpg

Ween - Quebec

Het eerste nummer is pure Motorhead guys ... yeah

En nu een bakkie koffie zouden jullie zeggen :)

Gr

Stef

Ja, hij klinkt echt vreselijk op cd... Kom nou toch man... <_< Die opname klinkt op cd ook prachtig (en vast op lp ook wel)...

Dat een opname analoog is gedaan, maakt nog niet automatisch dat ie dan beter klinkt op lp dan op cd. Maar ik weet het wel, hier gaat de voorkeur uit naar lp's en worden cd's over het algemeen als minderwaardig beschouwd. Beetje kort door de bocht allemaal...

Voordat je nu gaat roepen: "heb je die lp dan al eens geluisterd?" Nee, dat heb ik niet. Ik heb immers geen platenspeler (en die wil ook niet). Maar ik heb het wel eens eerder meegemaakt, dat iemand probeerde te laten horen dat de lp (Dark Side Of The Moon; 2 verschillende persingen) veel beter zou klinken dan de cd. Het klonk hooguit iets anders. Dat ophemelen van lp's wordt een beetje vermoeiend allemaal...

Ben ik niet helemaal met jou eens Henrie.

De vinyl-uitv. van Alice in Chains klinkt echt veel mooier dan de cd-uitv. Nog zo'n voorbeeld is het album "Amused to Death" van Roger Waters. Ik heb de "normale" cd-uitv., de Gold-Disc uitv., maar ook de (originele) persing op vinyl uit 1992. Waar het aan ligt weet ik niet, maar ook hier vind ik de vinyl-versie het mooist klinken met (maar) op zeer korte afstand gevolgd door de Gold-disc uitvoering. Of het heeft te maken dat de opname is gemaakt in Q-sound, en dit het mooiste tot zijn recht komt op het vinyl. Ik weet het niet. :huh: En dit is niet alleen een constatering van mijzelf.

En om nog even terug te komen op het album "Dark Side Of The Moon" van Pink Floyd, hiervan heb ik de normale cd-uitvoering, de originele persing op vinyl, de MFSL-persing, maar ook de UHQR (van MFSL) persing.

Bij mij kun je dus echt heel goed de verschillen horen v.w.b. de opnamekwaliteit, met als echte uitschieter/ topper de UHQR-uitvoering op vinyl.

En ik zal zeer zeker de LP niet ophemelen. Heb zelf heel veel zeer mooi opgenomen cd's die dus ook zeer mooi klinken.

Maar bij een heleboel albums klinkt de vinyl-uitv. dus echt veel mooier.

Frank. :rolleyes:

Ja, hij klinkt echt vreselijk op cd... Kom nou toch man... <_< Die opname klinkt op cd ook prachtig (en vast op lp ook wel)...

Dat een opname analoog is gedaan, maakt nog niet automatisch dat ie dan beter klinkt op lp dan op cd. Maar ik weet het wel, hier gaat de voorkeur uit naar lp's en worden cd's over het algemeen als minderwaardig beschouwd. Beetje kort door de bocht allemaal...

Voordat je nu gaat roepen: "heb je die lp dan al eens geluisterd?" Nee, dat heb ik niet. Ik heb immers geen platenspeler (en die wil ook niet). Maar ik heb het wel eens eerder meegemaakt, dat iemand probeerde te laten horen dat de lp (Dark Side Of The Moon; 2 verschillende persingen) veel beter zou klinken dan de cd. Het klonk hooguit iets anders. Dat ophemelen van lp's wordt een beetje vermoeiend allemaal...

Ben ik niet helemaal met jou eens Henrie.

De vinyl-uitv. van Alice in Chains klinkt echt veel mooier dan de cd-uitv. Nog zo'n voorbeeld is het album "Amused to Death" van Roger Waters. Ik heb de "normale" cd-uitv., de Gold-Disc uitv., maar ook de (originele) persing op vinyl uit 1992. Waar het aan ligt weet ik niet, maar ook hier vind ik de vinyl-versie het mooist klinken met (maar) op zeer korte afstand gevolgd door de Gold-disc uitvoering. Of het heeft te maken dat de opname is gemaakt in Q-sound, en dit het mooiste tot zijn recht komt op het vinyl. Ik weet het niet. :huh: En dit is niet alleen een constatering van mijzelf.

En om nog even terug te komen op het album "Dark Side Of The Moon" van Pink Floyd, hiervan heb ik de normale cd-uitvoering, de originele persing op vinyl, de MFSL-persing, maar ook de UHQR (van MFSL) persing.

Bij mij kun je dus echt heel goed de verschillen horen v.w.b. de opnamekwaliteit, met als echte uitschieter/ topper de UHQR-uitvoering op vinyl.

En ik zal zeer zeker de LP niet ophemelen. Heb zelf heel veel zeer mooi opgenomen cd's die dus ook zeer mooi klinken.

Maar bij een heleboel albums klinkt de vinyl-uitv. dus echt veel mooier.

Frank. :rolleyes:

Ik weet niet meer welke versies van DSOTM ik heb gehoord. Ik heb zelf de sacd/cd-hybride (voor de 30e verjaardag van het album). De cd-laag daarvan schijnt beroerd te zijn en de sacd-laag juist weer goed. Het zal wel, ik hoor wel verschil, maar om de cd-laag nou beroerd te noemen... Ik draai geloof ik altijd de sacd (volgens mij heb ik m'n speler zo ingesteld dat ie in eerste instantie naar de sacd-laag zoekt)...

Nogmaals, ik heb niet gezegd dat er in dit geval (Alice In Chains) geen verschil is tussen de lp en de cd, maar ik zeg wel dat ik vind dat de verschillen altijd schromelijk worden overdreven...

Amused To Death is trouwens sowieso vermoeiend, maar dat ligt meer aan het album op zich. Veel te veel effectjes, veel te weinig muziek...;)