m44 Posted 13 juni 2009 Report Share Posted 13 juni 2009 Jaja, wrijf het er maar in.. Ach, op cd klinkt ie toch ook prima? Helaas Henrie, deze opname is analoog gedaan, en wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 13 juni 2009 Report Share Posted 13 juni 2009 Jaja, wrijf het er maar in.. Ach, op cd klinkt ie toch ook prima? Helaas Henrie, deze opname is analoog gedaan, en wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 13 juni 2009 Report Share Posted 13 juni 2009 Jaja, wrijf het er maar in.. Ach, op cd klinkt ie toch ook prima? Helaas Henrie, deze opname is analoog gedaan, en wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 13 juni 2009 Report Share Posted 13 juni 2009 Ik vraag mij wel eens af hoe die blinde verering van het vinyl tot stand komt en vooral ook in stand blijft. Voor mij geldt in ieder geval dat al die jubelverhalen over het vinyl alle andere uitspraken over hifi juist daarom maar met een korreltje zout worden genomen. Als ik het topic lees van een bekend foumlid die zojuist een enorme hoeveelheid geld heeft geinvesteerd in een nieuwe platenspeler (en ook meteen al om de oren geslagen wordt met kostbare upgrades, allemaal echt het geld waard) en de jaren frustatie met een platenspeler die er aan vooraf gingen en vervolgens vrijwel alleen maar juichend, kritiekloos commentaar van de forumleden dan kan ik het niet meer volgen maar denk wel dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 13 juni 2009 Report Share Posted 13 juni 2009 Jaja, wrijf het er maar in.. Ach, op cd klinkt ie toch ook prima? Helaas Henrie, deze opname is analoog gedaan, en wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 13 juni 2009 Report Share Posted 13 juni 2009 Ik vraag mij wel eens af hoe die blinde verering van het vinyl tot stand komt en vooral ook in stand blijft. Voor mij geldt in ieder geval dat al die jubelverhalen over het vinyl alle andere uitspraken over hifi juist daarom maar met een korreltje zout worden genomen.Als ik het topic lees van een bekend foumlid die zojuist een enorme hoeveelheid geld heeft geinvesteerd in een nieuwe platenspeler (en ook meteen al om de oren geslagen wordt met kostbare upgrades, allemaal echt het geld waard) en de jaren frustatie met een platenspeler die er aan vooraf gingen en vervolgens vrijwel alleen maar juichend, kritiekloos commentaar van de forumleden dan kan ik het niet meer volgen maar denk wel dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 13 juni 2009 Report Share Posted 13 juni 2009 Ik vraag mij wel eens af hoe die blinde verering van het vinyl tot stand komt en vooral ook in stand blijft. [...] Die vraag stel ik mij ook regelmatig, vooral gezien hoe inferieur het medium is (ook vergeleken met andere analoge media), en het enige antwoord dat ik kan bedenken is "Fin de si Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 13 juni 2009 Report Share Posted 13 juni 2009 Als iemand een keuze maakt voor vinyl of cd doet diegene zichzelf tekort wat muziekaanbod betreft. Cd kan erg fraai klinken, lp kan erg fraai klinken. Welke het fraaist klinkt hangt van meerdere factoren af, maar is nooit bij voorbaat te zeggen. Ik bezit vrij veel albums waarbij de cd mijn voorkeur heeft, vinylversievoorkeur komt iets minder maar toch ook vrij vaak voor. Het plezierige effect dat de cd de volgende keer weer netzogoed klinkt als voorheen vind ik een belangrijke factor. Al de verhalen over "tweedehands mint" aanschaffen die gedaan zijn en "perfecte" exemplaren die "alleen nog even gewassen dienen te worden" verwijs ik naar het rijk der fabelen. Of zou ik werkelijk de enige zijn die op elke plaat wel iets hoort dat niet in de muziek thuishoort? Het lijkt mij dat een muziekliefhebber geen voorkeursmedium heeft. Nu draait: Pat Mears - Hard Choices Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 13 juni 2009 Members Report Share Posted 13 juni 2009 Om dan ook maar even off-topic te gaan, tegenwoordig luister ik het grootste deel van de tijd naar muziek in de auto (noem het maar vanwege tijdsgebrek). Ik denk dat ik mij ook echt wel onder de noemer muziekliefhebber mag categoriseren, als ik nu echter thuis kom, en alle overige bezigheden achter de rug zijn, wil ik aan het eind van de dag nog graag een muziekje in alle rust kunnen draaien. Drie maal raden welke bron ik daar dan 9 van de 10 maal voor gebruik. Waarom? Geen flauw idee, heeft gewoon mijn absolute voorkeur. Om dit nog eens op een andere manier onder de aandacht te brengen, enkelen onder jullie hebben onlangs mijn nieuwe liefde in het leven ontmoet, dan hebben jullie dus ook een idee van haar leeftijd. Niets geen vooroordeel dus wat bronnen of muziekdragers betreft, iemand van de I-pod generatie. Wat heeft nu haar absolute voorkeur? Heel duidelijk vinyl. Volgens haar vanwege de rust en de complete afwezigheid van stress in het geluid. Ik mag ook aannemen dat haar gehoor gewoon beter is als het mijne, wie ben ik om ook haar tegen te spreken? Ik doe gewoon vrolijk mee. Wat er trouwens nu op staat? Een film... Kinder/slaap-feestje he, Dinosaur van Disney (voor de zoveelste keer). Straks maar eens zien 8 van die pubers in spe het bed in te krijgen, dan hebben wij misschien weer even rust... Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkes Posted 13 juni 2009 Report Share Posted 13 juni 2009 mooi album. veel te lang uitgesteld om te kopen. beetje melodramatisch met neiging naar steviger werk. zang doet me aan supertramp denken. dat is een mooi album, band of horses, nog meer van dat mooi,s.m44 gr.henkes Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 13 juni 2009 Report Share Posted 13 juni 2009 h Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 14 juni 2009 Report Share Posted 14 juni 2009 onze Grace ook lekker vroeg in de morgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 14 juni 2009 Report Share Posted 14 juni 2009 onze Grace ook lekker vroeg in de morgen. Die kan ik straks ook wel weer eens uit de kast trekken. Heb ik lang niet meer gedraait. Hier nu: Herman Brood - Wait a minute... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 14 juni 2009 Members Report Share Posted 14 juni 2009 onze Grace ook lekker vroeg in de morgen. Idd een fantastische plaat! Vooral het titelnummer. Was ook het openingsnummer tijdens het laatste concert. Die nieuwe (Hurricane) moet je ook eens beluisteren, alsof ze nooit is weggeweest... Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 14 juni 2009 Report Share Posted 14 juni 2009 geen cabrio uitlaat weer dus maar ff genieten van E.C en S.W Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 14 juni 2009 Report Share Posted 14 juni 2009 Daarnet beluisterd: en nu staat deze klaar: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 14 juni 2009 Members Report Share Posted 14 juni 2009 geen cabrio uitlaat weer dus maar ff genieten van E.C en S.W Lekker stukkie muziek. In deze kan ik je ook een ander samenwerkingsverband van de heren aanraden (plus nog een paar andere toppers)... Howlin' Wolf - The London Howlin' Wolf Sessions Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 14 juni 2009 Report Share Posted 14 juni 2009 en arden the howling wolf sesssions heb ik gelukkig ook daarom is het uiteindelijk ook zo mooi dat die ouwe pikken weer ees samen wat doen want kwalitiet hebben ze zat nog little wing doen ze ook lkkr ....................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 14 juni 2009 Report Share Posted 14 juni 2009 Daarnet beluisterd: en nu staat deze klaar: Twee nineties-krakers, beiden nog altijd fier overeind. Doe er nog een bij: Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 14 juni 2009 Report Share Posted 14 juni 2009 onze Grace ook lekker vroeg in de morgen. Idd een fantastische plaat! Vooral het titelnummer. Was ook het openingsnummer tijdens het laatste concert. Die nieuwe (Hurricane) moet je ook eens beluisteren, alsof ze nooit is weggeweest... Na die tip van Hurricane (wat ik een geweldig album vind) ben ik ook haar oude albums weer aan het beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 15 juni 2009 Report Share Posted 15 juni 2009 de oogst van gisteravond eigenlijk enige goede album van deze band. de akoestische cd die erbij zit is ook de moeite waard. werkelijk een van de beste albums aller tijden. onbewoond eiland je mag 10 platen meenemen, deze zit er zeker bij vet en zwaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 15 juni 2009 Report Share Posted 15 juni 2009 h Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 15 juni 2009 Report Share Posted 15 juni 2009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 15 juni 2009 Report Share Posted 15 juni 2009 Radio Veronica's top 1000 allertijden. Editie 2009. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 15 juni 2009 Report Share Posted 15 juni 2009 Urge Overkill's versie is overtuigend, maar het origineel mag/moet ook gehoord worden: Laatst gedraaide schijven: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts