Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

denk niet dat er veel drummers sneller zijn. hooguit op bassdrum roffel. maar die hoor ik hem niet vaak maken.

Antrax, Waking the cadaver, Slayer, Strapping Young Lad, Annihilator of Cryptopsy nog nooit gehoord zeker....

jawel en het lijkt me ook wel dat je dat weet ;)

dave lombardo en gene hoglan zijn de enige goede drummers uit je rijtje en tevens in mijn top 10.

joey jordison en mick harris staan daar ook in.

denk niet dat er veel drummers sneller zijn. hooguit op bassdrum roffel. maar die hoor ik hem niet vaak maken.

Antrax, Waking the cadaver, Slayer, Strapping Young Lad, Annihilator of Cryptopsy nog nooit gehoord zeker....

dave lombardo en gene hoglan zijn de enige goede drummers uit je rijtje en tevens in mijn top 10.

Uiteraard weet ik dat je al de groepen en dus drummers uit het rijtje wat ik zo even snel uit het hoofd oprakelde kent, en ook ik vind ze niet allemaal even goed, maar postte het enkel als voorbeelden die toch wel wat sneller drummen als die gast van Converge.

Mick Harris van Painkiller is ook een heel goede drummer, maar die zal de snelheid van die gast van Converge volgens mij niet bij kunnen houden.

Joey Jordison van Slipknot zeker wel, en die kan er nog wel overheen gaan ook.

Uiteraard weet ik dat je al de groepen en dus drummers uit het rijtje wat ik zo even snel uit het hoofd oprakelde kent, en ook ik vind ze niet allemaal even goed, maar postte het enkel als voorbeelden die toch wel wat sneller drummen als die gast van Converge.

Mick Harris van Painkiller is ook een heel goede drummer, maar die zal de snelheid van die gast van Converge volgens mij niet bij kunnen houden.

Joey Jordison van Slipknot zeker wel, en die kan er nog wel overheen gaan ook.

die laatste 2 mag je van mij omdraaien. ;)

jordison is hooguit sneller op de bassdrum. maar ik verdenk hem van dubbele pedalen.

meeste mensen kennen mick harris van napalm death btw

jordison is hooguit sneller op de bassdrum. maar ik verdenk hem van dubbele pedalen.

Jordison heb ik nog nooit met dubbele pedalen zien drummen, en ik heb achter en op het podium gewerkt bij Slipknot.

Harris is idd bekender met Napalm Death, maar kon even niet op de naam komen (ondanks dat ik ze 12 juli nog live heb gezien in het Leidse hout).

Niet alleen op de double bass:

Vind zijn muziek maar niks overigens... En snelheid is ook niet alles. Ik hoor liever deze: Martin Lopez. Jammer dat ie niet meer bij Opeth speelt...

msurevhowwells_232076t.jpg

Omdat ik vanmiddag in de tuin een graf moest delven voor Karel, die vijftien jaar lang onze trouwe, lieve huisgenoot en vriend was. Als er ooit iemand was die aantoonde dat een kerel zowel stoer als schattig kan zijn, dan was dat wel Karel!

(...) Karel is onze kater

Sterk als een leeuw, en zo vlug als water (...)

uit: de Karelcantate

Vind zijn muziek maar niks overigens... En snelheid is ook niet alles. Ik hoor liever deze: Martin Lopez. Jammer dat ie niet meer bij Opeth speelt...

vooral een leuk voorbeeld omdat ben koller genoemd word in de analyse van hedendaags extreme drumwerk. :lol:

martin lopez zal ik ook niks naars over willen zeggen ;)

vooral een leuk voorbeeld omdat ben koller genoemd word in de analyse van hedendaags extreme drumwerk. :lol:

martin lopez zal ik ook niks naars over willen zeggen ;)

Ik ken Ben Koller niet. Zal eens wat van 'm opzoeken...

Jordison heb ik nog nooit met dubbele pedalen zien drummen, en ik heb achter en op het podium gewerkt bij Slipknot.

Harris is idd bekender met Napalm Death, maar kon even niet op de naam komen (ondanks dat ik ze 12 juli nog live heb gezien in het Leidse hout).

maar dan zonder mick :lol:

maar dan zonder mick :lol:

Joh, die werd in 1991 al vervangen door Danny Herrera. :P

eigenlijk wel een bijzonder idee dat ik de drum techniek van ben koller aan het verdedigen ben tov een groep mensen die Terry bozzio niet kennen :lol:

das zoiets als "ik heb verstand van klassieke muziek maar Bach?...................nooit van gehoord" :P;)

eigenlijk wel een bijzonder idee dat ik de drum techniek van ben koller aan het verdedigen ben tov een groep mensen die Terry bozzio niet kennen :lol:

das zoiets als "ik heb verstand van klassieke muziek maar Bach?...................nooit van gehoord" :P;)

Moet iedereen maar weten hoe de drummer van Zappa heet dan? Ik interesseer me ook volledig niet voor Zappa, en wist daardoor ook niet over wie je het had.

maar beste miracle. als je iets van drummen weet, dan ken je bozzio :rolleyes:

leave it, ik plaag maar wat ;)

hier

Eric%20Bibb%20-%20Get%20on%20Board.jpg

60128.jpg

converge_axe_to_fall.jpg

Axe to Fall feature some of the most accessible Converge tracks ever while also serving up layered and complex tracks that will take multiple listens to fully digest. It

Dan hoef ik mij kennelijk niet aangesproken te voelen... :rolleyes:

Ik kan je opmerking "vooral een leuk voorbeeld omdat ben koller genoemd word in de analyse van hedendaags extreme drumwerk" niet plaatsen trouwens...

Omdat ik vanmiddag in de tuin een graf moest delven voor Karel, die vijftien jaar lang onze trouwe, lieve huisgenoot en vriend was. Als er ooit iemand was die aantoonde dat een kerel zowel stoer als schattig kan zijn, dan was dat wel Karel!

Onze?? In ieder geval heel veel sterkte! Ik moet er niet aan denken om mijn trouwe viervoeter te moeten verliezen.....

Dan hoef ik mij kennelijk niet aangesproken te voelen... :rolleyes:

Ik kan je opmerking "vooral een leuk voorbeeld omdat ben koller genoemd word in de analyse van hedendaags extreme drumwerk" niet plaatsen trouwens...

op die dvd staat een stuk over hededaags drumwerk in extreme muziek.

iemand op een amerikaans muziekforum ( waar ik ook zit) vertelde mij dat ben koller daarop voorbij komt.

en niet voor niks.

laten we het niet groter maken dan het is.

ik ben een drum freak en focus bij het luisteren naar muziek erg op drums. alle grote drummers weet ik op waarde te schatten van bonham tot neil peart

van chris pennie tot stewart copland.

en ik durf te zeggen dat ben koller op dit album iets laat horen dat zeer veel respect gaat afdingen in de drum wereld.

zelden was ik zo onder de indruk.

alleen gene hoglan kreeg dat bij mij voor elkaar ;)