Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

rem-automatic_for_the_people-frontal.jpg

rem - automatic for the people

dacht toch dat dat een mooie opname was vroegah. maar hij valt nu toch wel erg door de mand.

lijkt wel gecomprimeerd....

cradle_of_filth_-_damnation__a_day_.jpg

cradle of filth - damnation and a day

niet hun beste werk. klinkt ook niet best. veel te veel mid hoog.

uiteindelijk alles maar goed gemaakt met

SmashingPumpkins_Gish_1.jpg

smashing pumpkins - gish

hehe denk je dan....muziek

Wat?! Kiss unplugged? Wat is dat voor een blasfemie!
:lol: Valt wel mee hoor. Zit een beetje op de zelfde golflengte als Nirvana unplugged.

Je zou verwachten dat het niets is, maar het klinkt erg goed. Zeker niet audiofiel verantwoord genoeg voor een VAD.

Nou, ja ik heb al die MTV unplugged concerten en uitgaves niet meer op het vizier. Die van mevrouw Lennox kende ik ook niet. Kunnen ze dat ook niet draaien op de VAD show? Vast niet, he? Nee, daar moet wat serieuzers gedraaid worden. Kunnen ze geen Happy hour doen? Tussen 16:00-17:00 uur, even wat minder audiofiel verantwoorde muziek.

Zowel Kiss als Lennox zijn niet de meest bekende MTV Unplugged uitgaves, maar wat mij betreft wel

Zou jij er voor de mensen die in braille lezen ook weer de naam bij willen zetten als je plaatjes post?

Yep, ging uit van leesbaarheid van de hoes, maar zal het om die reden uit gaan schrijven.

Dank.

Dit verzoek is natuurlijk ook aan de andere posters in dit topic gericht.

Hier draait nu:

51ouOfRtOAL._SS500_.jpg

Katatonia - Dance of December Souls

Katatonia - Gateways of bereavement (Dance of December souls)

Katatonia, ik dacht dat dat een engels indiebandje uit de '90s was, met zo'n militant feministische zangeres. Niks over te vinden iig. :huh:

Als je alleen al de naam bij google intypt kom je al snel op hun website, myspace en wikipagina.

Het is een redelijk bekende doommetalband uit Zweden, die al sinds 1991 bestaat.

Katatonia, ik dacht dat dat een engels indiebandje uit de '90s was, met zo'n militant feministische zangeres. Niks over te vinden iig. :huh:

Als je alleen al de naam bij google intypt kom je al snel op hun website, myspace en wikipagina.

Het is een redelijk bekende doommetalband uit Zweden, die al sinds 1991 bestaat.

Dat hoefde niet eens aangezien jij als eerste een link gegeven had ;)

En met dank aan Henrie zijn we er nu uit. :)

Ik heb volgens mij nog twee albums van Katatonia in mijn collectie, dat volgens mij wel een andere band is. Kan even niet op de titels komen... Ik plaats het aan gothic black, later folk. Miracle, hoe vind je het nieuwe album? En heeft iemand al de nieuwe Nile beluisterd?

Greetz,

Lestat

Ik heb volgens mij nog twee albums van Katatonia in mijn collectie, dat volgens mij wel een andere band is. Kan even niet op de titels komen... Ik plaats het aan gothic black, later folk. Miracle, hoe vind je het nieuwe album?

Greetz,

Lestat

Als jij albums van Katatonia in je collectie hebt die gotic, black, folk zijn vermoed ik dat je Catatonia bedoeld, wat Henrie al aanhaalde.

Dit is echt doommetal, en ook alle eerdere albums van hun zijn dat.

Ik heb nu 7 albums van deze band, en vind ze alle 7 erg goed. Kan me voorstellen dat het even wennen is als je de gemiddelde doommetal gewend bent, maar eenmaal gewend zul je het regelmatig luisteren.

Ik heb de band op een festival in Zweden leren kennen, en ben vanaf dat moment al verslaafd aan hun muziek.

Het laatste album, Night is the new day, is wat mi9j betreft ook weer een aanrader voor de echte doommetal liefhebber.

Het liefst luister ik naar akoestische muziek, soul en ik begin jazz ook steeds beter te begrijpen.

Maar vanavond even een cd'tje geleend van de bibliotheek.

Black Crowes, Before the Frost

eerste indruk: mooie muziek, waarbij de opname toch wel de nodige aandacht heeft gekregen.

Grijs draaien van dit CD'tje zal je niet lukken. Het is de eerste zwarte CD die ik ben tegengekomen !

Dacht eerst dat er een dummy in de hoes zat, maar nee, deze op vinyl lijkende zwarte cd doet het gewoon :D

41u4-tz5LvL._SS400_.jpg

Eagles - The Complete Greatest Hits.

Werkelijk een geweldige verzameling schitterende muziek. Wanneer ik deze CD uit de kast haal blijf ik iedere keer weer beide CD's volledig uitzitten.

Soms vraag ik me dan af waarom er tegenwoordig geen muziek meer gemaakt kan worden zoals dit, waarin niet alleen de zang iets te vertellen heeft, maar ook de instrumenten werkelijk een verhaal vertellen, en je mee slepen in dat verhaal.

Heel zelden komt er nog wel eens een stuk muziek voor wat je zo mee kan voeren in het verhaal wat de zanger en instrumenten te vertellen hebben, maar dat is tegenwoordig echt zoeken naar een speld in 10.000 hooibergen.

In de tijd waar de meeste van deze nummers zijn geschreven (1972-1982) waren er heelwat bands die dit heel goed konden.

Tegenwoordig gaat de text meestal al nergens meer over, of kan mij absoluut niet boeien, en de instrumenten worden enkel zo bespeeld als men op de muzijkschool geleerd heeft. Iig niet dat gevoel en passie meer als toen in de muziek werd gelegd.

Die speld in die 10.000 hoibergen vind ik tegenwoordig alleen nog maar in de metal of underground rock/metal-scene, maar absoluut niet meer in de populaire muziek.

Ligt het aan mij of zijn het de DJ's van tegenwoordig die geen hart meer voor muziek hebben, of is het de jeugd die alleen nog maar stampgeluiden die veel weg hebben van een stoomgemaal willen?

Ligt het aan mij of zijn het de DJ's van tegenwoordig die geen hart meer voor muziek hebben, of is het de jeugd die alleen nog maar stampgeluiden die veel weg hebben van een stoomgemaal willen?

De jeugd is helemaal niet veeleisend, als ik ze zo langs hoor fietsen met zo'n telefoontje met muziek inclusief een k-geluid, dan denk ik, wat zonde. Gemiste kans om met goede muziek op te groeien.

En in discotheken leren ze je het ook al niet.