Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

U2 - October

Mooi album eigenlijk, lang geleden :)

Ik ken het album niet (het nummer October wel), maar ik moet hierbij altijd aan Sponge Bob denken! :D Sponge Bob? Tja, Kink FM had ooit een Sponge Bob-week of zoiets en toen kon je nummers aanvragen die je op de een of andere manier aan Sponge Bob deden denken. Toen kwam er iemand met het nummer October aan, omdat daarin de naam 'Octo' in zit...

squidward.gif

...hoop niet dat ik dat nummer/dit album nu voor je verziekt heb... ;)

@ miracle en stef

beide hendrix albums vandaag binnen en in de auto geluisterd.

tot nu toe geef ik miracle gelijk ;)

Ik ken het album niet (het nummer October wel), maar ik moet hierbij altijd aan Sponge Bob denken! :D Sponge Bob? Tja, Kink FM had ooit een Sponge Bob-week of zoiets en toen kon je nummers aanvragen die je op de een of andere manier aan Sponge Bob deden denken. Toen kwam er iemand met het nummer October aan, omdat daarin de naam 'Octo' in zit...

Da's wel een h

@ miracle en stef

Het is uiteraard een kwestie van smaak, maar persoonlijk spreken de nummers op Are You Experienced mij meer aan dan die op Axis: Bold as love.

Ook vind ik Are You Experienced meer een album. Axis vind ik meer een verzameling goede nummers.

@ miracle en stef

Het is uiteraard een kwestie van smaak, maar persoonlijk spreken de nummers op Are You Experienced mij meer aan dan die op Axis: Bold as love.

Ook vind ik Are You Experienced meer een album. Axis vind ik meer een verzameling goede nummers.

Mijn Axis liefde heeft waarschijnlijk t te maken met het fei dat ik de meeste nummers van Are You Experienced al behoorlijk lang en goed kende toen ik dit album kocht en Axis kende ik haast niet + is een Japanse persing bij mij waardoor mijn aandacht snel naar de nieuwe ontdekking ging. AYE is rauwer en rockier, Axis is spacier en verfijnder ... voor mij althans.

Voor mij heeft het wel lang geduurd alvorens ik begreep waarom mn Electric Ladyland zo'n meesterwerk vind, ook kwa productie tot ik deze op mn huidige draaitafel hoorde + dito element

Gr en veel luisterplezier

Stef

Da's wel een h

@ miracle en stef

Mijn Axis liefde heeft waarschijnlijk t te maken met het fei dat ik de meeste nummers van Are You Experienced al behoorlijk lang en goed kende toen ik dit album kocht en Axis kende ik haast niet + is een Japanse persing bij mij waardoor mijn aandacht snel naar de nieuwe ontdekking ging. AYE is rauwer en rockier, Axis is spacier en verfijnder ... voor mij althans.

Voor mij heeft het wel lang geduurd alvorens ik begreep waarom mn Electric Ladyland zo'n meesterwerk vind, ook kwa productie tot ik deze op mn huidige draaitafel hoorde + dito element

Gr en veel luisterplezier

Stef

kreeg al het idee dat er associaties in het spel waren.

maar beide zijn erg leuke albums en een must voor de rock liefhebber om wat meer hendrix erbij te zetten.

had alleen band of gypsys (live album) en een ander beperkte oplage live album

@Henrie

Luister eens naar de song Twilight van U2, daar voel je het potentieel vr later ... ongelooflijk mooie intro

@m44

Heb dit jaar of eind verleden jaar een heruitgave gekocht van Jimi H - live at Monterey mooi uitgave kwa hoes ook

De vibes en energie op dit album zijn wow wow wow voor mij ... opname kon beter maar daar luister je heel snel doorheen

Fameuze afsluiter met Wild Thing ... een zeer mooi Rock me baby ... zijn 2 hele knappe covers

Je zit op een Hendrix Rollercoaster, bestel deze en Electric Ladyland nog ... echt no regrets

De fijnheid van Axis wint het voor mij nog steeds van AYE :)

Gr

Stef

volgende maand weer stef

bedankt voor de tips

All my pleasure

Ben een ongelooflijk Jimi liefhebber

je hebt al het knappe band of gypsies en nu mn 2 aanraders en je hebt 5 top albums.

Ik heb mezelf voorgenomen om even geen muziek te kopen en vr luidsprekers en mn reeds aangekochte 8TC te gaan dus een maandje kan je wel wachten vr deze lp's ;):)

Gr

Stef

sambot1.jpg

Laatste cd van Mike Keneally, Scambot.

K. was gitarist bij Frank Zappa en dat is op deze prachtige cd weer goed te horen.

interessant

goan ik s efkes joetjoepen

Hee wat leuk, Jellyfish :)

Yep, met duidelijke Queen invloeden, maar die invloeden nmm duidelijk ontstijgend.

Beleefde overigens een behoorlijke flash-back met het zien van die October hoes. 't Ding stond (in die tijd) altijd pontificaal op een vaste plek in m'n kamer. Waarvan ik ineens weer hoe die er toen uit zag. :)

Eerder vandaag:

41Y4SYABF6L._SS500_.jpg

Upsetters - Super Ape.

Vanavond:

41nROd2mtNL._SS500_.jpg

Off Broadway - On

51D8BJBWWFL._SS500_.jpg

Hawks - Perfect Radio

Beiden nog net uit de glorie tijd (eind zeventig, begin tachtig) van de powerpop.