stefk Posted 1 december 2009 Report Share Posted 1 december 2009 Zal ik zeker doen Henrie kMoet eens kijken of deze plaat zelfs hier niet is (van mijn madame) Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 1 december 2009 Report Share Posted 1 december 2009 U2 - October Mooi album eigenlijk, lang geleden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 december 2009 Report Share Posted 1 december 2009 U2 - OctoberMooi album eigenlijk, lang geleden Ik ken het album niet (het nummer October wel), maar ik moet hierbij altijd aan Sponge Bob denken! Sponge Bob? Tja, Kink FM had ooit een Sponge Bob-week of zoiets en toen kon je nummers aanvragen die je op de een of andere manier aan Sponge Bob deden denken. Toen kwam er iemand met het nummer October aan, omdat daarin de naam 'Octo' in zit... ...hoop niet dat ik dat nummer/dit album nu voor je verziekt heb... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 december 2009 Report Share Posted 1 december 2009 @ miracle en stef beide hendrix albums vandaag binnen en in de auto geluisterd. tot nu toe geef ik miracle gelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 1 december 2009 Report Share Posted 1 december 2009 Ik ken het album niet (het nummer October wel), maar ik moet hierbij altijd aan Sponge Bob denken! Sponge Bob? Tja, Kink FM had ooit een Sponge Bob-week of zoiets en toen kon je nummers aanvragen die je op de een of andere manier aan Sponge Bob deden denken. Toen kwam er iemand met het nummer October aan, omdat daarin de naam 'Octo' in zit... ...hoop niet dat ik dat nummer/dit album nu voor je verziekt heb... Da's wel een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 1 december 2009 Report Share Posted 1 december 2009 @ miracle en stef beide hendrix albums vandaag binnen en in de auto geluisterd. tot nu toe geef ik miracle gelijk Het is uiteraard een kwestie van smaak, maar persoonlijk spreken de nummers op Are You Experienced mij meer aan dan die op Axis: Bold as love. Ook vind ik Are You Experienced meer een album. Axis vind ik meer een verzameling goede nummers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 1 december 2009 Report Share Posted 1 december 2009 @ miracle en stef beide hendrix albums vandaag binnen en in de auto geluisterd. tot nu toe geef ik miracle gelijk Het is uiteraard een kwestie van smaak, maar persoonlijk spreken de nummers op Are You Experienced mij meer aan dan die op Axis: Bold as love. Ook vind ik Are You Experienced meer een album. Axis vind ik meer een verzameling goede nummers. Mijn Axis liefde heeft waarschijnlijk t te maken met het fei dat ik de meeste nummers van Are You Experienced al behoorlijk lang en goed kende toen ik dit album kocht en Axis kende ik haast niet + is een Japanse persing bij mij waardoor mijn aandacht snel naar de nieuwe ontdekking ging. AYE is rauwer en rockier, Axis is spacier en verfijnder ... voor mij althans. Voor mij heeft het wel lang geduurd alvorens ik begreep waarom mn Electric Ladyland zo'n meesterwerk vind, ook kwa productie tot ik deze op mn huidige draaitafel hoorde + dito element Gr en veel luisterplezier Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 december 2009 Report Share Posted 1 december 2009 Ik ken het album niet (het nummer October wel), maar ik moet hierbij altijd aan Sponge Bob denken! Sponge Bob? Tja, Kink FM had ooit een Sponge Bob-week of zoiets en toen kon je nummers aanvragen die je op de een of andere manier aan Sponge Bob deden denken. Toen kwam er iemand met het nummer October aan, omdat daarin de naam 'Octo' in zit... ...hoop niet dat ik dat nummer/dit album nu voor je verziekt heb... Da's wel een h Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 december 2009 Report Share Posted 1 december 2009 @ miracle en stef beide hendrix albums vandaag binnen en in de auto geluisterd. tot nu toe geef ik miracle gelijk Het is uiteraard een kwestie van smaak, maar persoonlijk spreken de nummers op Are You Experienced mij meer aan dan die op Axis: Bold as love. Ook vind ik Are You Experienced meer een album. Axis vind ik meer een verzameling goede nummers. Mijn Axis liefde heeft waarschijnlijk t te maken met het fei dat ik de meeste nummers van Are You Experienced al behoorlijk lang en goed kende toen ik dit album kocht en Axis kende ik haast niet + is een Japanse persing bij mij waardoor mijn aandacht snel naar de nieuwe ontdekking ging. AYE is rauwer en rockier, Axis is spacier en verfijnder ... voor mij althans. Voor mij heeft het wel lang geduurd alvorens ik begreep waarom mn Electric Ladyland zo'n meesterwerk vind, ook kwa productie tot ik deze op mn huidige draaitafel hoorde + dito element Gr en veel luisterplezier Stef kreeg al het idee dat er associaties in het spel waren. maar beide zijn erg leuke albums en een must voor de rock liefhebber om wat meer hendrix erbij te zetten. had alleen band of gypsys (live album) en een ander beperkte oplage live album Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 1 december 2009 Report Share Posted 1 december 2009 @Henrie Luister eens naar de song Twilight van U2, daar voel je het potentieel vr later ... ongelooflijk mooie intro @m44 Heb dit jaar of eind verleden jaar een heruitgave gekocht van Jimi H - live at Monterey mooi uitgave kwa hoes ook De vibes en energie op dit album zijn wow wow wow voor mij ... opname kon beter maar daar luister je heel snel doorheen Fameuze afsluiter met Wild Thing ... een zeer mooi Rock me baby ... zijn 2 hele knappe covers Je zit op een Hendrix Rollercoaster, bestel deze en Electric Ladyland nog ... echt no regrets De fijnheid van Axis wint het voor mij nog steeds van AYE Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 december 2009 Report Share Posted 1 december 2009 volgende maand weer stef bedankt voor de tips Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 1 december 2009 Report Share Posted 1 december 2009 volgende maand weer stef bedankt voor de tips All my pleasure Ben een ongelooflijk Jimi liefhebber je hebt al het knappe band of gypsies en nu mn 2 aanraders en je hebt 5 top albums. Ik heb mezelf voorgenomen om even geen muziek te kopen en vr luidsprekers en mn reeds aangekochte 8TC te gaan dus een maandje kan je wel wachten vr deze lp's Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 1 december 2009 Report Share Posted 1 december 2009 Het zullen geen LP's maar CD's worden bij M44 denk ik Stef. Live at Moterey is idd ook heel mooi, maar als je nog eens een Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 december 2009 Report Share Posted 1 december 2009 mooie tips allemaal. dank dank Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 1 december 2009 Report Share Posted 1 december 2009 Het zullen geen LP's maar CD's worden bij M44 denk ik Stef. Live at Moterey is idd ook heel mooi, maar als je nog eens een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 1 december 2009 Report Share Posted 1 december 2009 Bij Jimi denk ik automatisch aan lp door de tijdsgeest sixties Ik ook Stefke. Ik heb hier Experience Hendriks (Special Lim. 2CD), een 3CD The best of Jimi Hendriks en Astro Man (6CD box), maar luister ze haast nooit. Op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 1 december 2009 Report Share Posted 1 december 2009 Prefab Sprout - Jordan: the Comeback (edit) ... gevolgd door .... Isley Brothers - 3 + 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 1 december 2009 Report Share Posted 1 december 2009 @Henrie Luister eens naar de song Twilight van U2, daar voel je het potentieel vr later ... ongelooflijk mooie intro Ja inderdaad. Uniek bandgeluid ook, en dan vooral de bijdrage op gitaar. Geweldig, er worden weinig akkoorden gespeeld maar continu allerlei melodie Link to comment Share on other sites More sharing options...
sofa2007 Posted 2 december 2009 Report Share Posted 2 december 2009 Laatste cd van Mike Keneally, Scambot. K. was gitarist bij Frank Zappa en dat is op deze prachtige cd weer goed te horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 2 december 2009 Report Share Posted 2 december 2009 Laatste cd van Mike Keneally, Scambot. K. was gitarist bij Frank Zappa en dat is op deze prachtige cd weer goed te horen. interessant goan ik s efkes joetjoepen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 2 december 2009 Report Share Posted 2 december 2009 Lucinda Williams - Car wheels on a gravel road Jellyfish - Spilt Milk Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 3 december 2009 Report Share Posted 3 december 2009 Hee wat leuk, Jellyfish Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 3 december 2009 Report Share Posted 3 december 2009 Moss is een nogal gehypt Nederlands bandje. Maar toegeven, Never be scared / don't be a Hero is een mooie plaat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 3 december 2009 Report Share Posted 3 december 2009 Hee wat leuk, Jellyfish Yep, met duidelijke Queen invloeden, maar die invloeden nmm duidelijk ontstijgend. Beleefde overigens een behoorlijke flash-back met het zien van die October hoes. 't Ding stond (in die tijd) altijd pontificaal op een vaste plek in m'n kamer. Waarvan ik ineens weer hoe die er toen uit zag. Eerder vandaag: Upsetters - Super Ape. Vanavond: Off Broadway - On Hawks - Perfect Radio Beiden nog net uit de glorie tijd (eind zeventig, begin tachtig) van de powerpop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 3 december 2009 Report Share Posted 3 december 2009 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts