spido Posted 3 december 2009 Report Share Posted 3 december 2009 (...) Hier draait nu: Pink Floyd - Ummagumma Ook zo'n album wat ik enkel op LP heb, en niet op CD zou willen hebben. Alleen al omdat die hoesfotomontage dan veel te klein zou worden! Negentiennegenenzestig...: veertig jaar geleden, alweer. Pink Floyd is een Engelse rockband die vroege erkenning kreeg voor zijn psychedelische rockmuziek. De groep evolueerde tot pioniers van de progressieve rock en symfonische muziek. Pink Floyd is bekend door zijn filosofische songteksten, klassieke rockcomposities, experimenten met geluid, grafisch en artistiek vernieuwende hoesontwerpen en niet in de laatste plaats door vele spectaculaire live-concerten. (...) http://nl.wikipedia.org/wiki/Pink_Floyd Jammer, toch, dat de popmuziek in de vier decennia daarna zo achteruit is gegaan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 3 december 2009 Report Share Posted 3 december 2009 Jammer, toch, dat de popmuziek in de vier decennia daarna zo achteruit is gegaan... Ook in die tijd werd er een hoop rotzooi gemaakt Spido, en ook nu word er nog steeds kwaliteitmuziek gemaakt. Zowel toen als nu was echte kwaliteitmuziek zoeken naar een speld in een hele polder vol met hooibergen. Het enige verschil was dat er toen nog aandacht was voor die soort muziek. Nu is dat verbannen naar een enkele zender die geeneens een etherfrequentie krijgt van de minister, omdat het niet vernieuwend genoeg zou zijn (neen, omdat de minister van cultuur zelf een vreselijke cultuurbarbaar is). Lees de OOR, Rocksound, RockTribune of Uncut maar eens, en luister de muziek die daarin besproken word maar eens. Dan zul je ontdekken dat de kwaliteitmuziek zoals bijvoorbeeld een Pink Floyd maakte nog steeds gemaakt word. Vooral in de UK en de Scandinavische landen is daar nog veel vraag en aandacht voor. Hier in NL is het vooral die stampzooi die veel op het geluid van een stoomgemaal lijkt erg in trek bij de jeugd, vooral doordat Radio3 ed. radiozenders dit erg veel promoten, en is de kwaliteitmuziek zoals oa. Pink Floyd dat in die tijd maakte verbannen naar het "alternatieve" circuit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 4 december 2009 Report Share Posted 4 december 2009 Zo goed als Pink FLoyd of The Beatles wordt het niet meer gemaakt. Dat is ook logisch, want zij zijn de standaard geworden. Als ik naar zo'n nieuw bandje als Moss luister, of bijvoorbeeld de alternatieve hits van de afgelopen jaren MGMT, Fleet Foxes, TV on the Radio, Vampire weekend, langer terug al Radiohead of Sigur Ros, het is niet zo goed als vroeger. Ook een band als ABBA is nooit ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 december 2009 Report Share Posted 4 december 2009 lijkt me dat deze discussie nogal onderhevig is aan persoonlijke smaak. de muziek van nu is de uiting van deze tijdsgeest. er worden briljante dingen gedaan maar de radio laat het niet horen. als je uit je hoofd 200 pop/rock bandjes kan noemen van de jaren 70 vind ik dat knap. en er zijn er wel duizenden geweest. de meest bijzondere blijven plakken bij de massa. de rest (het gros) raakt vergeten. als we dan de jaren 70 beoordelen op alleen die 200 goede bands dan idealiseren we het behoorlijk. en ABBA? abba was een concept band, bedacht door slimme jongens. nu hebben we daar take that /spice girls voor. muzikaal gezien echt niet minder vind ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 4 december 2009 Report Share Posted 4 december 2009 lijkt me dat deze discussie nogal onderhevig is aan persoonlijke smaak.de muziek van nu is de uiting van deze tijdsgeest. er worden briljante dingen gedaan maar de radio laat het niet horen. als je uit je hoofd 200 pop/rock bandjes kan noemen van de jaren 70 vind ik dat knap. en er zijn er wel duizenden geweest. de meest bijzondere blijven plakken bij de massa. de rest (het gros) raakt vergeten. als we dan de jaren 70 beoordelen op alleen die 200 goede bands dan idealiseren we het behoorlijk. en ABBA? abba was een concept band, bedacht door slimme jongens. nu hebben we daar take that /spice girls voor. muzikaal gezien echt niet minder vind ik. Mee akkoord, behalve ABBA dan ... Abba was geniaal en take that zijn afkooksels enz enz, mijn idee en gevoel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 4 december 2009 Report Share Posted 4 december 2009 Niet mee akkoord want welke bands uit de afgelopen drie decennia blijven er bij mij hangen? Radiohead, Talk Talk, Sigur Ros, The Cure, Talking Heads. Niet zo belangrijk/ invloedrijk of zelfs goed als hun voorgangers vind ik. ABBA is nog steeds de standaard in concept bands. Of wilde je zeggen dat de Spice Girls meer succes hadden? K3 is ook de standaard in kids concept bands. Durf nu al te zeggen dat niemand daar meer overheen komt. 2Unlimited in de electropop, onge Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 4 december 2009 Report Share Posted 4 december 2009 ik ben akkoord met m44 zen denkwijze ivm de 200 bands versus duizenden anderen iss abba is nog steeds de std talking heads remain in light, is dit nu zo meer wow dan de laatste radiohead ... niet vr mij en ik vind beiden super goed we onthouden bepaalde bands langer omdat we ze al 20j horen of langer, ze vele platen hebben uitgebracht ... bands van de jaren 90 zou je binnen 10j nog eens naast de nieuwe lichting van dan moeten beluisteren je somt wel heel goede bands op rbh Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 4 december 2009 Report Share Posted 4 december 2009 Sisters of Mercy: Vision Thing. Ik denk dat ik dit het beste album van de Sisters of Mercy vind. My Dying Bride:for lies of sire. Hoe vaker ik dit album luister hoe meer ik er achter kom dat dit een erg goed album, naar mijn mening beter dan het album daarvoor. Meer in de stijl van turn loose the swans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 4 december 2009 Report Share Posted 4 december 2009 Mordante kan je vertellen waarom je juist dit album het beste vindt want ik denk dat menig Sisters of Mercy, incluis me, andere albums verkiezen gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 4 december 2009 Report Share Posted 4 december 2009 Mordante kan je vertellen waarom je juist dit album het beste vindt want ik denk dat menig Sisters of Mercy, incluis me, andere albums verkiezen gr stef Inderdaad, Vision Thing vind ik hun/zijn Bon Jovi-plaat Naarmate de jaren verstreken ben ik hun vroege werk het meest gaan waarderen, First and last and always is erg goed, maar ik vind nu de allereerste singeltjes als Alice het leukst.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 4 december 2009 Report Share Posted 4 december 2009 Waar is Kraus Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 4 december 2009 Report Share Posted 4 december 2009 Als we nu allemaal een acoount met Kraus aanmaken, gewoon een lettertje verschil De groene maxi EP van Sisters ontsnapt mij maar die vind ik de max + the reptile house Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 4 december 2009 Report Share Posted 4 december 2009 Mijn top 3 van Sisters of Mercy zijn: 1) Vision Thing Misschien is het een wat meer pop album maar er staan naar mijn mening geen slechte nummers op. De CD duurt ook niet te lang. Naar mijn mening liever een wat korte CD zonder fillers dan een lange met. 2) First and last and always Zover ik weet het eerste studio album. Hier staat mijn favorite nummer op, namelijk some kind of stranger. Echter ik heb wel het gevoel alsof ze geprobeerd hebben het album naar 45 minuten te rekken. 3) Floodland Dit album heeft een paar goede tracks maar als geheel is het wat matig. Zelf vind ik Flood I een matid nummer maar 1959 en Lucratia wel goed. De "verzamel" CD's tel ik voor het gemak niet mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 4 december 2009 Report Share Posted 4 december 2009 De groene maxi EP van Sisters ontsnapt mij maar die vind ik de max + the reptile house Gr Stef Bedoel je deze, Stef? Sisters of Mercy - Temple of love Gelijk maar op de DT gegooid Gimme shelter op kant B, lekk Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 4 december 2009 Report Share Posted 4 december 2009 Yep Bart de gimme shelter cover Vanavond weer eens draaien Mijn favoriet zal altijd The Reptile house blijven Vision thing heeft vr mij niet bijster veel te maken met hoe ik de Sisters ken Mordante geeft wel een goede uitleg en beschrijving van de 3 platen Floodland valt zeker af en puur muzikaal gezien, composotie enz, snap ik waarom hij Vision Thing kiest. A Mordante Tanx vr de uitleg, doet mij zin krijgen om ze ook nog eens te draaien straks of dit WE Gr Stef PS Heb net een ongelooflijk lekkere witte wijn geopend Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 4 december 2009 Report Share Posted 4 december 2009 De cover is ondertussen verdwenen The reptile house ken ik niet, waar staat die op? (Ik nog op youtube zoeken, er is blijkbaar ook een Sisters-coverband die zo heet ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 4 december 2009 Report Share Posted 4 december 2009 De cover is ondertussen verdwenen The reptile house ken ik niet, waar staat die op? (Ik nog op youtube zoeken, er is blijkbaar ook een Sisters-coverband die zo heet ) Bart en Co, een beetje mijn fout, heb dernet tussen het koken gepost Google eens op de The Reptile house EP en Sisters of Mercy Deze 12 inch is uitgebracht in 1983 nog voor First Last and Always Als je deze 12 inch kent + Gimme Shelter dan zul je beter begrijpen waarom ik Vision uit 1990? of 1991? veel minder vind. The Reptile zijn de Sisters waar ik mee opgroeide, samen met de Temple of Love Persoonlijk vind ik Lights en Valentine knappe songs, gitzwarte Eldritch Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 4 december 2009 Report Share Posted 4 december 2009 Hier draait nu: Pink Floyd - Ummagumma Ook zo'n album wat ik enkel op LP heb, en niet op CD zou willen hebben. En je hebt nog de goede hoes gevonden ook! Ik heb beide versies, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 4 december 2009 Report Share Posted 4 december 2009 Eerder vandaag deze (deep) soulplaat ontdekt (download): Doris Duke - I'm a Loser Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 4 december 2009 Report Share Posted 4 december 2009 En je hebt nog de goede hoes gevonden ook! Ik heb beide versies, Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbh Posted 4 december 2009 Report Share Posted 4 december 2009 Hier draaien de Editors - In This Light and On This Evening Vanavond gekregen op (van) Sinterklaas. "Ik weet dat je dit nooit zou kopen maar toch is hij heel leuk" Inderdaad, dikke meevaller deze plaat. Dankjewel Sint. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 4 december 2009 Report Share Posted 4 december 2009 Hier draaien de Editors - In This Light and On This Evening Vanavond gekregen op (van) Sinterklaas. "Ik weet dat je dit nooit zou kopen maar toch is hij heel leuk" Inderdaad, dikke meevaller deze plaat. Dankjewel Sint. Mooie LP/CD. Vooral Papillon vind ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 4 december 2009 Report Share Posted 4 december 2009 En je hebt nog de goede hoes gevonden ook! Ik heb beide versies, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 En je hebt nog de goede hoes gevonden ook! Ik heb beide versies, Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 5 december 2009 Report Share Posted 5 december 2009 blanco hoes kan ook nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts