Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Twee LP's beluisterd vandaag, om ze "nog een kans te geven":

i03190ljmb9.jpg

Joanna Newsom - Ys

Staat hoog in de decennialijst van platomania, maar ik kan er maar niet aan wennen. Ga ik een liefhebber mee blijmaken voor 10 euries exclusief verzendkosten :cool2: . Wie o wie?

i50651x93nv.jpg

Lisa Gerrard - Silver Tree

Ik ben een mega fan van Dead Can Dance, maar deze van

1178972290_nirvana_unplugged_ny.jpg

Nirvana - Unplugged in New York

(MTV opname, 18 nov 1993)

Saaie, depressieve stem van Kurt Cobain. Totdat ie een octaaf hoger gaat, dan is het nog redelijk.

Maar de muziek wordt mooi gespeeld. De combinatie is de moeite waard.

Wat ik mooi vind: ik beleef dit album even helemaal opnieuw. En dat heeft alles te maken met de pure opname en hoe dat er bij mij thuis uitkomt <_<

police-album-synchronicity.jpg

The Police - Synchronicity

Prachtige opname :) Drumgeluid is geniaal, net echt B) En er zal wel van alles mankeren aan mijn nieuwe volumeregeling, maar wat klinkt dit nu mooi zeg :wub: Die bas in King of pain, je kunt hem bijna beetpakken, en die 'knor' :cool2:

dan zal dat het police album moeten worden die ik zoek.

ik hoor vaak dat albums van the police zo rot klinken maar ik vind het drum werk van stewart copland ( zo heet ie ongeveer?..of zoiets) al de moeite waard om een plaatje van te kopen. heerlijk drummen doet die gast. volgens mij enorm ondergewaardeerd. net alsof ie iets "niet westers" erdoorheen gooit. op zijn minst zeer orgineel geluid.

ik hoor vaak dat albums van the police zo rot klinken maar ik vind het drum werk van stewart copland ( zo heet ie ongeveer?..of zoiets) al de moeite waard om een plaatje van te kopen. heerlijk drummen doet die gast. volgens mij enorm ondergewaardeerd. net alsof ie iets "niet westers" erdoorheen gooit. op zijn minst zeer orgineel geluid.

Deze en Ghost in the machine klinken wel het beste ja. Zeer audiofiel. De andere kan ik niet echt goed beoordelen, want ligt het nou aan de opname of aan de mishandelde plaat?

Copeland is een geweldige drummer ja. Ook een geweldig ego naar het schijnt, maar daar hoor je niks van :D

Grappig wat je zegt over 'niet westers', ik moet er meteen aan denken dat ie als kind in Beiroet gewoond heeft (Papa zat bij de CIA), misschien heeft dat wel sporen nagelaten. Maar wat er nou zo typisch aan zijn spel is, ik kan het niet meteen zeggen, ga ik eens op letten B)

Hij is iig een wizzard op de hi-hat. Op Red rain van Peter Gabriel (So) speelt ie ook mee, all

d6503888c77.jpg

PROTEUS 7 - Cha Cha Lounge

Dorian Recordings xCd (1999)

Spectaculaire opname. Absoluut ongeschikt voor honden- en kattenoren.

Ik had onlangs drie honden "op bezoek". Toen ik deze Cd opzette keken ze elkaar

even aan en vluchtten de kamer uit, de keuken in...

Voor liefhebbers van ballroom dancing perfecte Cd

En qua opname hetzelfde:

bond.jpg

PROTEUS 7 - For Your Ears Only

Dorian Recordings xCD (1998)

Muziek uit de films van James Bond, The Pink Panter, Mission Impossible etc.

Spektakel!!

Deze en Ghost in the machine klinken wel het beste ja. Zeer audiofiel. De andere kan ik niet echt goed beoordelen, want ligt het nou aan de opname of aan de mishandelde plaat?

Copeland is een geweldige drummer ja. Ook een geweldig ego naar het schijnt, maar daar hoor je niks van :D

Grappig wat je zegt over 'niet westers', ik moet er meteen aan denken dat ie als kind in Beiroet gewoond heeft (Papa zat bij de CIA), misschien heeft dat wel sporen nagelaten. Maar wat er nou zo typisch aan zijn spel is, ik kan het niet meteen zeggen, ga ik eens op letten B)

Hij is iig een wizzard op de hi-hat. Op Red rain van Peter Gabriel (So) speelt ie ook mee, all

Het voor mij lastige hierbij is dat de Police mijn eerste grote liefde was toen ik echt serieus werd met muziek, ik kan daar moeilijk onbevangen naar luisteren, het zit zo ongeveer in mijn DNA :D

Maar het is idd absoluut geen standaard rock-drummer. Heeft misschien ook wel :rolleyes: met zijn lichaamsbouw te maken: het is een lange slungel, dat beweegt niet zo pittig.

Uiteraard heb ik het Nieuwjaarsconcert ook gevolgd. Wat me opvalt is dat het elk jaar toch weer anders is. En telkens vind ik het mooi! Hier en daar vielen me wel wat timing dingetjes op, maar de muziek klonk weer erg mooi. Die vogeltjesgeluiden deden de katten opkijken. En die champagnekurk klonk levensecht.