stefk Posted 19 april 2010 Report Share Posted 19 april 2010 Swell Maps - Trip To Marineville uit 1979 Ben eigenlijk benieuwd of Buizenbart en Erikatn of anderen deze Lp kennen en wat ze der van vinden ... Ja Robin, jij mag ook ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 19 april 2010 Report Share Posted 19 april 2010 Swell Maps - Trip To Marineville uit 1979 Ben eigenlijk benieuwd of Buizenbart en Erikatn of anderen deze Lp kennen en wat ze der van vinden ... Ja Robin, jij mag ook ... Zal ik dan maar even voor mijn beurt typen.,?! Redelijke post-punk plaat met wat Ramones invloeden, maar dan wat Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 april 2010 Report Share Posted 19 april 2010 Swell Maps - Trip To Marineville uit 1979 Ben eigenlijk benieuwd of Buizenbart en Erikatn of anderen deze Lp kennen en wat ze der van vinden ... Ja Robin, jij mag ook ... Nee Stef, verder dan de naam Swell Maps gaat mijn kennis niet.. Net even razendsnel op youtube mijn kennis bijgespijkerd, en ben niet h Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 20 april 2010 Report Share Posted 20 april 2010 Swell Maps - Trip To Marineville uit 1979 Ben eigenlijk benieuwd of Buizenbart en Erikatn of anderen deze Lp kennen en wat ze der van vinden ... Ja Robin, jij mag ook ... Nee Stef, verder dan de naam Swell Maps gaat mijn kennis niet.. Net even razendsnel op youtube mijn kennis bijgespijkerd, en ben niet h Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 20 april 2010 Report Share Posted 20 april 2010 Ik vermoedde wel dat je ze niet wow ging vinden Bart Ik hou wel van hun manier van muziek maken ... no nonsense aanpak ... niemand kan deftig spelen, laat staan zingen ... Typische (post)punk en lofi zoals miracle schreef maar met ramones invloeden ga ik niet akkoord Plaat is uit 1979 maar de meeste songs zijn geschreven in 1977 ik hou wel van zo'n platen, DIY Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 20 april 2010 Report Share Posted 20 april 2010 Mark Knopfler - Get Lucky. Vandaag deze mooie box binnen gekregen. Wat ziet dat er weer mooi uit . Vanavond maar eens rustig voor gaan zitten. Ik zag 'm naar ik meen bij Acoustic Sounds in de V.S. aangeboden voor $ 199,99 Ik kan dan voor een evt. liefhebber Bol.com aanraden. Daar zijn ze veruit het "goedkoopst". Hier score je deze mooie box voor "slechts" Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 20 april 2010 Report Share Posted 20 april 2010 Ik vermoedde wel dat je ze niet wow ging vinden Bart Ik hou wel van hun manier van muziek maken ... no nonsense aanpak ... niemand kan deftig spelen, laat staan zingen ... Typische (post)punk en lofi zoals miracle schreef maar met ramones invloeden ga ik niet akkoord Plaat is uit 1979 maar de meeste songs zijn geschreven in 1977 ik hou wel van zo'n platen, DIY Mezelf maar eens quoten Probeer het album toch eens integraal te beluisteren Bart, merk je beter waarom ze oa een inspiratie waren voor Sonic Youth, Einsturzende ... hun 2e album, dat ik niet heb, is ook zeer de moeite ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 21 april 2010 Report Share Posted 21 april 2010 maurice durufle Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 21 april 2010 Report Share Posted 21 april 2010 Swell Maps - Trip To Marineville uit 1979 Ben eigenlijk benieuwd of Buizenbart en Erikatn of anderen deze Lp kennen en wat ze der van vinden ... Ja Robin, jij mag ook ... Nee Stef, maar vroeger wel eens wat van deze band gehoord inderdaad. Wordt in hun genre dacht ik wel als een uitschieter gezien. In mijn collectie denk ik bij post-punk en lo-fi meer aan deze schijf: Television Personalities - And don't the kids just love it Maar neigt dan meer naar new wave. In ieder geval van harte aanbevolen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 22 april 2010 Report Share Posted 22 april 2010 Voil Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 22 april 2010 Report Share Posted 22 april 2010 Weer even tijd voor dit Mother Hold ON I Found Out Working Class Hero Isolation Remember Love Well Well Well Look At Me God My Mummy's Dead Power To The People - (bonus track) Do The Oz - (bonus track) Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 april 2010 Report Share Posted 23 april 2010 Mooie liedjes! En... niet zo héél mooie liedjes. "De mooiste Nederlandstalige liedjes"? De àllermooiste? O, heel wat van die werkjes hebben fraaie melodieën, dichterlijke teksten, worden goed, mooi, vakkundig en/of indrukwekkend uitgevoerd. Maar er zijn er óók bij... (Neem nou bijvoorbeeld "Terug naar de kust" van Maggie McNeal / Sjoukje Spijker. Van die tekst glij je slaplachend, schokkend, naar adem snakkend onder de tafel... Luister dus NIET naar die tekst!) En vlak nadat Liesbeth List haar dramatische "Laat Me Niet Alleen!" heeft gezongen - het lied van Jacques Brel ("Ne Me Quitte Pas") in de prachtige vertaling van Ernst van Altena - horen we Rita Hovink met haar melo-dramatische "Laat Me Alleen!". Wèl alleen laten, of juist niét? "Was WILL das Weib?", vroeg Siegmund Freud zich reeds vertwijfeld af... Een aantal van de mooiste Nederlandstalige liedjes staan er niét op, helaas. "Je bent als een wilde orchidee", bijvoorbeeld. En "Je hebt me geleerd van jou te gaan houden", "Had je niet die mooie blauwe ogen.". "O mooie Westertoren" ("Nou, tabé dan") en "Leeg, zonder jou." "Mijn eerste meisje van de zangvereniging", "Ketelbinkie". Liederen die wij in vervlogen dagen en nog meer vervlogen nachten, veelstemmig - toegegeven: soms tè veelstemmig - op familiefeesten aanhieven, met een glaasje in de hand, een traan in het oog, een brok in de keel... en, inderdaad, een stuk in de kraag. Oud en nieuw, van alles wat, zit er in die twee 5-CD boxen. Sommige liedjes bleken jatwerk te zijn (géén credits voor de oorspronkelijke makers!). Gewoon gepikt en min of meer vertaald, eigen naam eronder gezet... klaar. (Ter controle werd direct vergeleken met oude LP's van ondermeer Dylan, Lightfoot en Belafonte: een leuke aanleiding om het oude spul ook weer eens op te zetten!) Bij Free Record Shop - en wellicht ook wel elders - kost dit alles slechts 15 eurocent per liedje! Want beide 5-CD boxen met elk 100 liedjes kosten maar € 15,- Dan is het toch niet zo erg, wanneer er een paar mindere tussen zitten? Ik maakte door deze verzameldozen kennis met heel wat "nieuwe" Nederlandstalige artiesten. In sommige gevallen was dat winst. En het aardige van zulke verzameldozen is dat je een heel arsenaal van "losse" liedjes tot je beschikking krijgt, die in bepaalde situaties van pas kunnen komen, en waarvoor je nooit de originele LP's of CD's zou kopen waar die nummers op staan. Kortom, ik ben best tevreden met deze verzameldozen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 april 2010 Report Share Posted 23 april 2010 Maar er zijn er Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 april 2010 Report Share Posted 23 april 2010 Maar er zijn er óók bij... (Neem nou bijvoorbeeld "Terug naar de kust" van Maggie McNeal / Sjoukje Spijker. Van die tekst glij je slaplachend, schokkend, naar adem snakkend onder de tafel... Luister dus NIET naar die tekst!) Die vond en vind ik juist wel mooi Spido, waarschijnlijk een ongelukkige ziel in een Vinex wijk Wiens droom niet uitgekomen is.... en verlangt naar haar jeugd. Hoewel het woord Vinex,toen waarschijnlijk nog niet bestond Beste Tubejack, Alleen al de zin "Bijna niet bewust van de dreiging dat daar mijn jeugd voorbijging" geeft me de slappe lach... Wat is een dreiging waarvan jij je niet bewust bent? En wat voor dreiging heeft betrekking op het verleden? Dreiging is per definitie een gevoel waarvan jij je bewust bent, en dat betrekking heeft op de toekomst. De hele tekst bestaat uit flarden: uit sentimenteel geladen - of overladen - woorden en zinsdelen die allemaal wel een bepaalde gevoelsassociatie kunnen oproepen (het desolate, eenzame, ongerichte, onbestemd-ongelukkige), maar die in een volstrekt onlogisch verband zijn geplaatst. Net als de maaltijd van een dronken topkok, die zomaar onderdelen van diverse goede gerechten op een bord heeft gelepeld. Theun de Winter is een erkend schrijver. Maar dit had hij beter moeten doen. Maggie Macnealterug naar de kust Ik weet niet wat het is maar er is iets mis Hoe zou dat komen 't Liefst loop ik alleen, niemand om me heen In mezelf te dromen 'k Wil terug naar de kust Heel ongerust zoek ik de weg naar de kust Bijna niet bewust van de dreiging dat daar m'n jeugd voorbijging 'k Voel me hier niet goed waar ik wonen moet Tussen al die mensen Laat me nu maar gaan achter de meeuwen aan En mijn vage wensen 'k Wil terug naar de kust Heel ongerust zoek ik de weg naar de kust Bijna niet bewust van de dreiging dat daar m'n jeugd voorbijging Oh, hoe kom ik hier vandaan Was ik maar niet weggegaan 'k Hoor de branding in m'n hoofd Had ik eerder maar geloofd Wat die stem toen heeft voorspeld Dat geluk verdwijnt voor geld Mist en regen, westenwind Zeg mij of ik 't ooit weer vind Ik wil terug naar de kust Heel ongerust Zoek ik de weg naar de kust Bijna niet bewust van de dreiging dat daar m'n jeugd voorbij ging Oh, hoe kom ik hier vandaan Was ik maar niet weggegaan 'k Hoor de branding in m'n hoofd Had ik eerder maar geloofd Wat die stem toen heeft voorspeld Dat geluk verdwijnt voor geld Mist en regen, westenwind Zeg mij of ik 't ooit weer vind Mist en regen, westenwind Zeg mij of ik 't ooit weer vind Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 april 2010 Report Share Posted 23 april 2010 Maar er zijn er Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 april 2010 Report Share Posted 23 april 2010 yess!! eindelijk hebik hem. de Unseen terror cd de combi shane embury ( napalm death) en mitch dickinson ( heresy) was ik al lang naar op zoek. productie lijkt helaas wat matig maar ik moet er nog even goed voor zitten om dat echt te beoordelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 23 april 2010 Report Share Posted 23 april 2010 (...) er staat bijna niet bewust. mooie zin, klopt ook helemaal. als je je een beetje in anderen kan verplaatsen en zelf ook wat ongelukkiger tijden hebt gekend dan snap je direct wat er bedoeld word. Bijna niet bewust van een dreiging die alleen betrekking heeft op een ontwikkeling in het verleden? Wáánzin! Een dreiging die je niet of nauwelijks voelt, ìs er dan ook niet of nauwelijks. En een dreiging kan alleen betrekking hebben op de toekomst. Vanuit welk tijdsperspectief dan ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 april 2010 Report Share Posted 23 april 2010 (...) er staat bijna niet bewust. mooie zin, klopt ook helemaal. als je je een beetje in anderen kan verplaatsen en zelf ook wat ongelukkiger tijden hebt gekend dan snap je direct wat er bedoeld word. Bijna niet bewust van een dreiging die alleen betrekking heeft op een ontwikkeling in het verleden? W Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 april 2010 Report Share Posted 24 april 2010 (...) bla bla je snapt er gewoon helemaal niks van mogelijk omdat je qua empathie eea tekort komt ga je zo'n zin technisch ontleden. dan kun je wel ophouden met naar teksten luisteren zeker bij die jaren 50/60 muziek Beste m44, O ja hoor, ik snap er best wel wat van! En met mijn emphatische vermogens is niets mis. Juist daardoor weet ik haarfijn het verschil te leggen tussen pathetiek en melodramatiek enerzijds, en doorleefde dichterlijkheid en originaliteit anderzijds. "Zo hoog in de hemel" van Cees Nooteboom , gezongen door zijn toenmalige geliefde Liesbeth List, behoort bijvoorbeeld tot de laatstgenoemde categorie. Die poëzie reikt zelfs naar "Zij is Vogels..." Sublieme symbolistiek! Vijftigers forever! En zo zijn er nog wel méér te noemen, in deze boksjes. Ik neig er zelfs toe zowel Lennaert als Astrid Nijgh drie sterren toe te kennen... Net als bijvoorbeeld Jacques van Tol, Annie M.G. Schmidt, Willem Wilmink en Jules de Corte - hoe verschillend ook. Want links of rechts, vanuit het gevoel of het verstand, kwaliteit zal altijd triomferen. Maar "Terug Naar de Kust" is niets meer dan een flauwe flapdrol, qua "dichtkunst". Alleen maar pose, leegheid, haagse bluf, plattitude, banaliteit. Stoplappen en Tante-Betjes. Holle retoriek. Platgereden paden. Sjablonen. Afgezaagde gemeenplaatsen. Eigenlijk zou "Terug Naar de Kust" gewoon verbóden moeten worden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 24 april 2010 Report Share Posted 24 april 2010 TEN YEARS AFTER Recorded Live Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 24 april 2010 Report Share Posted 24 april 2010 @ lux die kom ik graag een keer bij je luisteren.. hiero plasticman diversen Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 24 april 2010 Report Share Posted 24 april 2010 David Bowie - Station to station Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 24 april 2010 Report Share Posted 24 april 2010 En vlak nadat Liesbeth List haar dramatische "Laat Me Niet Alleen!" heeft gezongen - het lied van Jacques Brel ("Ne Me Quitte Pas") in de prachtige vertaling van Ernst van Altena ... "Laat me niet alleen Ik bedenk voor jou Woorden rood en blauw Taal voor jou alleen En met warme mond Zeggen wij elkaar: Eens was er een paar Dat zichzelf weer vond Ook vertel ik jou Van de koning die Stierf van nostalgie Hunkerend naar jou Laat me niet alleen Laat me niet alleen Laat me niet alleen Laat me niet alleen" Ja, dat zit toch wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 24 april 2010 Report Share Posted 24 april 2010 © 1973 uitgebracht © 2000 de complete "officiele zgn bootleg dubbel elpee" zo ook op dubbel cd uitgebracht strak werk nog steeds van Ten Years After Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 26 april 2010 Report Share Posted 26 april 2010 devin townsend - ocean machine Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts