spido Posted 31 augustus 2010 Report Share Posted 31 augustus 2010 (...) Wat is het toch heerlijk om 600WpC @ 4Ω ter beschikking te hebben. Hardhorend? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 1 september 2010 Report Share Posted 1 september 2010 Dè uitvoering die alle andere uitvoeringen overbodig maakte... Ga maar na: Martti Talvela (Sarastro) Cristina Deutekom (Königin der Nacht) Stuart Burrows (Tamino) Pilar Lorengar (Pamina) Hermann Prey (Papageno) Renate Holm (Papagena) Gerhard Stolze (Monostatos) Dietrich Fischer-Dieskau (Sprecher) Hanneke van Borg (Erste Dame) Yvonne Minton (Zweite Dame) Hetty Plümacher (Dritte Dame) Hans Sotin (Erster Geharnischter) René Kollo (Zweiter Geharnischter) Kurt Equiluz (Erster Priester) Herbert Lackner (Zweiter Priester) Chor der Wiener Staatsoper Wiener Philharmoniker Dirigent: Georg Solti En toch...als de Königin der Nacht - Cristina Deutekom, dus - haar helse vervloekingen uitschreeuwt: "Der Hölle Rache kocht in meinem Herzen, Tod und Verzweiflung flammet um mich her! Fühlt nicht durch dich Sarastro Todesschmerzen, So bist du meine Tochter nimmermehr. Verstossen sei auf ewig, Verlassen sei auf ewig, Zertrümmert sei'n auf ewig Alle Bande der Natur Wenn nicht durch dich Sarastro wird erblassen! Hört, Rachegötter, hört der Mutter Schwur!", schuift het fadertje dicht om naaldontsporingen te voorkomen. Want dit was bedoeld voor LP, weetjewel? Limiters, dus. Compressors, ook. En zelfs ook - helemaal onnodig - op de CD-heruitgave. De master tapes zijn dus verpest! Heel, héél jammer! Over zoiets kan ik toch zó kwaad worden, hè? Dan kóókt de helse wraak in m'n hart... Maar... het blíjft een onvergelijkelijke uitvoering van een prachtige Mozart opera! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 september 2010 Report Share Posted 1 september 2010 Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 september 2010 Report Share Posted 1 september 2010 haha het is ene hele kunst om goed te grunten en screamen Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 september 2010 Report Share Posted 2 september 2010 Van de ouwe elpee "Perry Como's Golden Records": "When You Were Sweet Sixteen". (First published: 1898. Eerste hit recording: Al Jolson, 1929.) So b-eau-ti-ful!! I love you as I never lov'd before,Since first I met you on the village green. Come to me, or my dream of love is o'vr. I love you as I lov'd you When you were sweet, when you were sweet sixteen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 september 2010 Report Share Posted 2 september 2010 Wat een herrie, ookal is dit wel weer grappig. I went to church listening to this song Onze krantenbezorger is een metalzanger in een band, vanochtend bracht hij al gruntende zijn kranten rond. Als je niet weet wat er aan komt, schrik je, want je denkt dat een hond in de aanval overgaat. Vanuit de stilte opeens dat geluid.... gruuuuuu huuuu... huuu... Nessun Dorma zou passender zijn @Spido: die ovale plaatjes van vroeger, waar zíjn ze toch gebleven? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 september 2010 Report Share Posted 2 september 2010 (...) Spido: die ovale plaatjes van vroeger, waar zíjn ze toch gebleven? Beste mumsoft, Een aantal is hier terechtgekomen: http://www.fotosearch.com/illustration/oval.html http://www.canstockphoto.com/illustration/oval.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 september 2010 Report Share Posted 2 september 2010 Beetje uit mijn humeur, dus dit even knalhard: 16 Horsepower - Low Estate Die %&$# streamer van mij kan niks klassieks meer fatsoenlijk afspelen. D Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 2 september 2010 Report Share Posted 2 september 2010 Beetje uit mijn humeur, dus dit even knalhard: 16 Horsepower - Low Estate Die %&$# streamer van mij kan niks klassieks meer fatsoenlijk afspelen. D Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 2 september 2010 Report Share Posted 2 september 2010 Wim Sonneveld - "Scheveningse tram" Op de goedkope verzamel-CD "De 20 Mooiste Liedjes" (ad € 9,99 bij Cosmox) staat dit juweeltje óók. Maar ik draai het lied van de kostbare, maar prachtig uitgegeven "Complete Discografie" (elf 30 cm LP's in box met boek, PHILIPS 6641 198), die kort na Sonnevelds dood in 1974 werd uitgebracht. Die LP-box is wellicht niet meer zo gemakkelijk te verkrijgen, maar de ware liefhebbers zullen zich ook héél goed kunnen redden met de CD-box "Ik Zou Nooit Iets Anders..." (16 CD's, Universal, EAN 0602498713488, ad € 119,-). Die is qua opnamen zelfs nòg completer dan de Complete Discografie! Wim Sonneveld was een perfectionist. Hij verzamelde dan ook altijd toptalenten om zich heen: niet alleen cabaretiers en acteurs, maar ook musici, componisten, arrangeurs en tekstdichters van het allerhoogste niveau. Het liedje "Scheveningse Tram" is nooit een hit geworden. Daar was het ook veel te goed, veel te muzikaal, veel te poëtisch voor: Daar komt hij zwaar van ouderdom Statig en traag het hoekje om van dromen en herinneringen Hij belt, hij ziet me heus wel staan Zijn open wagen achteraan, de zomertram van Scheveningen En kijk, ik ben weer onverwacht die jongen van een jaar of acht En voel me rijk en houd van hem, die feestelijke gele tram Daar rijdt hij haastig voor zijn doen de stad uit onder wuivend groen Ik stel mij ongeduldig voor dat ik ver weg de zee al hoor als we de Parkstraat in gaan draaien Maar bij de Frankenslag begint er toch pas echt een koeler wind over de hoofden heen te waaien Nu krijgt de wagen vleugels en ik weet dat ik er bijna ben omdat de motor hoog gaat zingen En dan rijdt hij het Zeeplein op met al zijn vlaggetjes in top: de zomertram van Scheveningen! Mijn vader heeft een wandelstok, mijn moeder draagt een witte rok en het ezeltje waarop ik rijd is aardig en neemt alle tijd Tussen de planken van de pier, zit er bij elke stap een kier waardoor je of je wilt of niet, beneden je de golven ziet die groen en woest elkaar begraven Een man met baard knipt mijn portret, 'n zwart en krullend silhouet Een schuit vaart fluitend naar de haven Het strand maakt vrolijk, licht en blij De dag gaat veel te vlug voorbij in flitsen en herinneringen En al die tijd in 't hemelsblauw wacht in de verte boven trouw de zomertram van Scheveningen Ik zit weer op het glimmend hout, de richelvloer ligt vol met goud van 't laatste afgeschudde zand en ik houd een schelpje in mijn hand Daar rijdt de tram weer naar de stad maar nu of hij geen haast meer had De avond komt, maar 't is nog warm Mijn vader drukt mijn moeders arm en ik denk "Zo zou het moeten blijven! Zo met die zeewind in ons haar, zo zondags en zo bij elkaar Geluk door niemand te verdrijven..." Op een balkon hier ver vandaan moet nog een schepje van me staan Zo gaan ze over, al die dingen: een vader met een wandelstok een moeder met een witte rok, de zomertram van Scheveningen... Tekst: Michel van der Plas. Muziek: Ruud Bos Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 september 2010 Report Share Posted 3 september 2010 @Spido: snif @Hansko: ja, alleen klassiek. Na 1 track daarvan stop-ie, en valt er niks meer mee te beginnen. Ik kan dit alleen nog afspelen via albums, zeg maar cd's. Maar dan krijg je dus van alles bij elkaar. Via het menu Classical waarin alles op composities gerangschikt, dus niet. Ik ga een poging wagen terug te gaan naar de vorige firmware. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 3 september 2010 Report Share Posted 3 september 2010 Geweldig hè, die digitale rommel......... Mijn knijpdoos is er een paar weken geleden mee genokt, wil geen netwerk meer zien. Allemaal gezeik over IP adressen, servergeneuzel enz. enz. Ik wil gvd. muziek luisteren, als ik lol had in IT-problemen was ik dat wel voor mijn werk gaan doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 3 september 2010 Report Share Posted 3 september 2010 Geweldig h Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 september 2010 Report Share Posted 3 september 2010 Geweldig h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 3 september 2010 Report Share Posted 3 september 2010 Gewoon vaste adressen gebruiken. Wil je ook DHCP gebruiken op een paar machines dan kan je het beste een kleine pool aanmaken van een adres of 10. De rest van de adressen kan je dan aan vaste apparaten toewijzen zo als de printer en ook de knijp doos. Is een keer goed instellen dan kan je daarna in het vervolg gewoon muziek luisteren. Wil ik ook DHCP gebruiken? Welja, laten we dat dan maar doen (waar h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 september 2010 Report Share Posted 3 september 2010 @Spido prachtig! @KT88 Tja digitaal..... Toch k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 september 2010 Report Share Posted 3 september 2010 Het zijn alleen altijd die andere knuppels, plus die angst om iets open source te maken, die rommel opleveren. In de negen jaar dat ik Linux (open source) gebruik, nooit een ernstig probleem gehad. Als ik de code kon inzien van de Olive, zou ik waarschijnlijk snel weten waar het aan schort. En het kunnen verbeteren. Nu ben ik alleen aan het hacken. M rc Eh, die Opus draait volgens mij Linux. Kun je daarvan niet in de root komen? Het lijkt er op dat je index file vernaggelt is. Dat is nou weer het voordeel van je muziek op een server/NAS hebben. Daar staat alles keurig in een overzichtelijke file structuur, bij mij in EXT2 maar dat maakt voor de buitenwereld niet uit. De UPnP server en SB-server indexeren dat apart zelf en als het mis gaat kun je dat redelijk makkelijk herstellen. Heb ik niet nodig gehad tot nu toe, ze draaien nu al 1 1/2 jaar 24/7 probleemloos. Wil ik ook DHCP gebruiken? Welja, laten we dat dan maar doen (waar hééft-ie het over?) Ik duik er nog wel eens in, vooralsnog geen tijd voor en zin in. Je bedoelt waarschijnlijk vaste IP-adressen OF een DHCP server. Mijn SB-server heeft het (vaste) IP-adres van mijn server/NAS, de SB zelf staat op DHCP. Mijn SB vindt probleemloos de SB-servers, zowel op mijn NAS als op mijn PC. Als je niet bekend bent met deze basiskennis is het eigenlijk sowieso hopeloos om zelf een netwerk te onderhouden en is het eigenlijk een wonder dat je nog kunt forummen Alhoewel de standaard DHCP-servers in modems op zich doorgaans goed werken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 3 september 2010 Report Share Posted 3 september 2010 Gelukkig, daar is-tie, compleet met persoonlijke sneer en al. Ik maakte me al zorgen dat het zo lang stil bleef. " " Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 september 2010 Report Share Posted 3 september 2010 Wie sneert en nu naar de SB en "digitale rommel"? Het was niet als sneer bedoeld hoor maar je doet het zelf zo voorkomen als of je het niet snapt. Natuurlijk weet je wel beter vandaar de smilies. Waar is je relativeringsvermogen gebleven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 september 2010 Report Share Posted 3 september 2010 Wie sneert en nu naar de SB en "digitale rommel"? Het was niet als sneer bedoeld hoor maar je doet het zelf zo voorkomen als of je het niet snapt. Natuurlijk weet je wel beter vandaar de smilies. Waar is je relativeringsvermogen gebleven? die zat in de knijpdoos Link to comment Share on other sites More sharing options...
conqubite Posted 3 september 2010 Report Share Posted 3 september 2010 In het kader van me openstellen voor nieuwe muziek en het ontdekken van vinyl uit mijn eigen collectie wat ik nog niet ofwel nog niet goed ken, zonet deze daarna deze en nu deze Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 september 2010 Report Share Posted 3 september 2010 Het zijn alleen altijd die andere knuppels, plus die angst om iets open source te maken, die rommel opleveren. In de negen jaar dat ik Linux (open source) gebruik, nooit een ernstig probleem gehad. Als ik de code kon inzien van de Olive, zou ik waarschijnlijk snel weten waar het aan schort. En het kunnen verbeteren. Nu ben ik alleen aan het hacken. M rc Eh, die Opus draait volgens mij Linux. Kun je daarvan niet in de root komen? Het lijkt er op dat je index file vernaggelt is. Dat is nou weer het voordeel van je muziek op een server/NAS hebben. Daar staat alles keurig in een overzichtelijke file structuur, bij mij in EXT2 maar dat maakt voor de buitenwereld niet uit. De UPnP server en SB-server indexeren dat apart zelf en als het mis gaat kun je dat redelijk makkelijk herstellen. Heb ik niet nodig gehad tot nu toe, ze draaien nu al 1 1/2 jaar 24/7 probleemloos. Dat de index vernaggeld is, dat weet ik zo ook wel. De lijst met Composers bevat ook Abba, 10CC en nog zo wat artiesten. Dat is bij meer alle gebruikers het geval. Evenwel verhinderde dat niet de juiste werking v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 september 2010 Report Share Posted 4 september 2010 Type O Negative - Life Is Killing Me Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 4 september 2010 Report Share Posted 4 september 2010 Aan gezien de Henrie al tijden niks van the gathering heeft gerdaait/ opstaan heb ik deze 2 cd box maar draaiend gemaakt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 september 2010 Report Share Posted 4 september 2010 Aan gezien de Henrie al tijden niks van the gathering heeft gerdaait/ opstaan heb ik deze 2 cd box maar draaiend gemaakt © 2005 Haha... Ik post lang niet alles wat ik draai hoor. Anders blijf ik bezig... Maar ik moet zeggen, het is inderdaad al weer een tijdje geleden dat ik The Gathering heb gedraaid. Misschien zometeen maar weer eens, na deze (die ik echt een keer moet gaan kopen...): Porcupine Tree - Fear Of A Blank Planet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts