Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Ik heb de Acid Junkies aan staan.

Vannacht warm gedanst in doornroosje. De spieren zijn los (had al 3weken niet meer gedanst :( )

Zometeen ga ik naar eindhoven, Zodiak geeft weer een feestje op 't lichtplein.

En dat zijn vette feestjes.

Ik 1 jaar geleden met K-dag :D

simon-in-de-house-groot.jpg

Dancing in the rain!

:P

Ik heb sample 1 ff ged/l (met 10 sec binnen B) ) , maar dat is me toch veels te smooth , sorry :P

Dit is geen vooroordeel: Het is iets wat ik regelmatig beleef, ook onder mijn (jazz)-kennissen:

Vaak zeggen mensen die van jazz houden, of naar jazz luisteren, als ze een paar noten fusion hebben gehoord, dat het smooth is, en gladjes.

Maar als je een heleboel jazz-nummers even zou omzetten van akoestisch naar electrisch, mijn god, dan is heel veel jazz veel smoother dan de smoothste fusion.

Alleen omdat het akoestische instrumenten zijn verbloemt het iets, en geeft het een zogenaamd meer natuurlijk tintje.

Eigenlijk is gewone straight ahead mainstream jazz veel gelikter.

Avantgarde is weer een ander verhaal.

En om even iets recht te zetten:

Ik hou in principe van alle stijlen, ik heb bakken vol cd's van Coltrane tot Metro, van Charlie Parker tot Andrea Marcelli enzovoorts. ;) En ook heel veel avantgarde,

Eric Dolphy,Tim Berne, Bill Frisell,Bobby Previte,John Carter,Anthony Davis,om maar wat bekendere namen te noemen. ;)

Het is ook niet mijn ding....maar smaken verschillen!

Hier staat op:

500686-music-resized200.jpg

Howe/Wooten/Chambers - Extraction (tip met dank aan qwert, inmiddels orgineel aangeschaft)

Goeie cd, heb ik ook! ;) Had ik daar niet ooit Qwert :D mee gemaakt? ;)

Met die cd's van Metro ben ik zeker blij, laat maar komen hoor! :D

Is deze nou echt zooooo rustig? Of zit er toch nog een beetje pit in? Heb enkele samples beluisterd ,maar zo slecht is deze nou ook weer niet. Hopelijk doe ik  :rolleyes:  ipv  :angry:  als deze Cd bij mij in de lade zit. Anders is er nog altijd Audiopaul  :D

Ik let trouwens voortaan wel wat beter op als jij wat aan mij wilt overdoen, want die cd van Dezona viel me erg tegen! :P;)

Ik let trouwens voortaan wel wat beter op als jij wat aan mij wilt overdoen, want die cd van Dezona viel me erg tegen! :P;)

Maar van die Metro ga jij toch behoorlijk watertanden. :P Echt waar!! :D:lol:

BTW: Die Dezona is niks anders dan Frans Bauer op de gitaar. Maar in een fusion nieuwsbrief van Sayonara uit 1995 werdt deze Cd als volgt omschreven.

Mooi sfeervol gitaarproject op het Lipstick label, ruime bezetting, veel instrumenten. fl 39,95,-

Maar van die Metro ga jij toch behoorlijk watertanden. :P Echt waar!! :D:lol:

Ach, ik zet Dezona wel op als m'n schoonmoeder op bezoek komt, valt ze gelijk in slaap! :D

BTW: Die Dezona is niks anders dan Frans Bauer op de gitaar. Maar in een fusion nieuwsbrief van Sayonara uit 1995 werdt deze Cd als volgt omschreven.

Mooi sfeervol gitaarproject op het Lipstick label, ruime bezetting, veel instrumenten. fl 39,95,-

Zijn de prijzen toch behoorlijk gezakt tegenwoordig! :P:D

Ik had zojuist een live (akoestisch/solo) concert van Fred Eaglesmith opstaan, die ik beluisterde via deze site.

Tegelijktijd nam ik 't met m'n PC op, via het programma 'cool-edit' om 't vervolgens in aparte tracks te knippen/plakken en op CD te branden.

Het was mijn eerste experiment met dit programmaatje.

Op de PC klinkt 't helemaal niet verkeerd, maar helaas....(was ook te mooi om waar te zijn) ...via de HiFi-set is 't niet om aan te horen.

(erg schel/hard,totaal geen laag, en geen body in de stem, en s-klanken nogal slisserig)

Maar goed 't concert is prachtig, en met de verhalen tussendoor is 't ook weer lachen geblazen. :DB)

0EAGLESMITHBW.jpg

Greetings y'all,

Alco

Maar in een fusion nieuwsbrief van Sayonara uit 1995 werdt deze Cd als volgt omschreven.

Wat zijn jullie er weer vlot bij!

1995, en nu pas aktueel hear! ;)

Maar in een fusion nieuwsbrief van Sayonara uit 1995 werdt deze Cd als volgt omschreven.

Wat zijn jullie er weer vlot bij!

1995, en nu pas aktueel hear! ;)

In 1995 bestond het forum ook nog niet, wijsneus! :P:D

Sweet d'Buster - Friction. Nederpop uit vervlogen tijden. Met Bertus Borgers op sax.