luxmanL81 Posted 15 december 2010 Report Share Posted 15 december 2010 iedereen behalve spido Iedereen? iedereen behalve spido en tito Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 15 december 2010 Report Share Posted 15 december 2010 TAKE THAT PROGRESS © 2010 EFFE DOOR DE BUS GEDAAN DOOR ÉÉN KENNIS MAAR JA IT IS NOT MY PEACE OF CAKE SO HE CAN TAKE THAT.......................BACK Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 15 december 2010 Report Share Posted 15 december 2010 (...) @spido Wij voorzien jouw muzikale bijdragen toch ook niet constant van neg commentaar (al dan niet dr je te quoten) ... met een knipoog of niet Beste Stefk, Wie zijn "wij"? Op zn minst Bart en ik ... meervoud dus wij ... Je kent in de verste verte niets van Bart en mijn muziek uit de jaren 80 en 90 Daarom erger ik mij mateloos als je daar dan altijd tussenkomt, en zo zijn er nog mensen waar ik kwa muziek veel affiniteit mee heb en waar je wederom moet tussenkomen Spido. Laat ons ons genot om herinneringen op te halen en goede platen her te beleven ipv wederom onze muziek, die je helemaal niet kunt duiden, af te kraken of te minimaliseren. Uh ik heb gezegd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 december 2010 Report Share Posted 16 december 2010 (...) @spido Wij voorzien jouw muzikale bijdragen toch ook niet constant van neg commentaar (al dan niet dr je te quoten) ... met een knipoog of niet Beste Stefk, Wie zijn "wij"? Op zn minst Bart en ik ... meervoud dus wij ... Je kent in de verste verte niets van Bart en mijn muziek uit de jaren 80 en 90 Daarom erger ik mij mateloos als je daar dan altijd tussenkomt, en zo zijn er nog mensen waar ik kwa muziek veel affiniteit mee heb en waar je wederom moet tussenkomen Spido. Laat ons ons genot om herinneringen op te halen en goede platen her te beleven ipv wederom onze muziek, die je helemaal niet kunt duiden, af te kraken of te minimaliseren. Uh ik heb gezegd. Beste Stefk, Is er dan muziek gemaakt, in de jaren 80 en 90? Het enige wat in die periode het beluisteren een béétje waard was, waren jazzy retro's. Verder herinner ik me een boel gebeuk, gedreun, gegier, gejank: sex, drugs & slechte rock 'n roll, maniakale necrofilie, aanstellerij, nichtenpop, watjes met kettingen om en leren laarsjes aan. Stakkers, kortom. Maar ik reageerde helemaal niet op de "muziek" zelf. Het ging me om de banale vaststelling dat bepaalde "muziek" uit jouw / jullie voorkeursperiode vooral (of alleen) geschikt was "om de vuist lekker te schudden". Ik neem aan, dat hiermee onanie / masturbatie / solosex wordt bedoeld. Met "How LOW can you GO?" bedoelde ik: hoe diep kan men (in morele zin) afzakken, in zijn "muziek"beleving? In Betere Tijden had muziek een dichterlijker betekenis, Stefk. In die tijden kon muziek mensen nog ontroeren, bijvoorbeeld. Maar dat zul je vermoedelijk nooit te weten komen. Wanneer mensen goede muziek horen vervult die hen met heimwee naar iets wat ze nooit gehad hebben en nooit zullen krijgen E.W. Howe Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 16 december 2010 Report Share Posted 16 december 2010 Het ging me om de banale vaststelling dat bepaalde "muziek" uit jouw / jullie voorkeursperiode vooral (of alleen) geschikt was "om de vuist lekker te schudden". Ik neem aan, dat hiermee onanie / masturbatie / solosex wordt bedoeld. Dit zegt wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 16 december 2010 Report Share Posted 16 december 2010 Deftones - Diamond eyes Ook al zo sterk.. Superloodzware gitaar, bizarre ritmes ook vaak, cool Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 16 december 2010 Report Share Posted 16 december 2010 Is er dan muziek gemaakt, in de jaren 80 en 90? Laat ik je twee voorbeelden geven, Spido! Eva Cassidy en Jennifer Warnes??? En verder zijn er echt nog heel veel goede muziekstukken gemaakt in die tijd hoor, ook in deze tijd! Dat jij ze wellicht niet waardeert is een ander verhaal... Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 16 december 2010 Report Share Posted 16 december 2010 En verder zijn er echt nog heel veel goede muziekstukken gemaakt in die tijd hoor, ook in deze tijd! Dat jij ze wellicht niet waardeert is een ander verhaal... Greetz, Lestat Voor Spido is de wereld stil blijven staan in 1955. Hij gruwde vast ook van Bill Haley met die junglemuziek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 16 december 2010 Report Share Posted 16 december 2010 Als de euro-crisis naar ons overslaat gaan we zo onze boodschappen doen. Kan een buizenversterker dat tempo eigenlijk wel aan, Bart? Spido vergeet dat er geen hifi-wereld zou zijn geweest als er na Helen Shapiro geen platen meer waren gemaakt. En ook deze appelleert aan een paar van z'n machtige kreten: Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 16 december 2010 Report Share Posted 16 december 2010 prince die hek pas nog lijf gezien.... int gelredome. worst sound ever Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 16 december 2010 Report Share Posted 16 december 2010 @buizenbart DIE....heb ik dan weer niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 16 december 2010 Report Share Posted 16 december 2010 prince die hek pas nog lijf gezien.... int gelredome. worst sound ever De recensies waren ook niet allemaal geweldig. Hij had vooraf wel gezegd dat hij de Europese tour als een sound-check voor een latere US tour zag. Was in de prijs van de kaartjes in ieder geval niet terug te zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 16 december 2010 Report Share Posted 16 december 2010 @buizenbart DIE....heb ik dan weer niet Niet lang meer Anders dan White Pony, maar zeker zo sterk. @Erik: geen probleem Al draai ik dat soort muziek zelden hoor, het ging me om het 'vuistschudden'. En Spido shockeren met al die andere beestachtige taferelen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 Is er dan muziek gemaakt, in de jaren 80 en 90? Laat ik je twee voorbeelden geven, Spido! Eva Cassidy en Jennifer Warnes??? En verder zijn er echt nog heel veel goede muziekstukken gemaakt in die tijd hoor, ook in deze tijd! Dat jij ze wellicht niet waardeert is een ander verhaal... Greetz, Lestat Beste Lestat, Eva Cassidy en Jennifer Warnes: twee voorbeelden van retro! Heel goede popartiesten (al zullen onze vuistschudders dat ongetwijfeld niet met ons eens zijn). Maar niet echt vernieuwend, hè? Van beide zangeressen zijn voorgangsters in het grensgebied van folkmusic en jazz van decennia eerder aanwijsbaar. Als werkelijk is wat onze vuistschudders als goede muziek beschouwen, spreek ik hierover mijn grote verwondering, mijn diepe verbazing, onthutsing, ja zelfs ontsteltenis uit. Dat in enkele tientallen jaren zoveel beschaving verloren is gegaan... Zoveel kwaliteit teloor... Het lijken wel wilde beesten, die lui. Weten jullie zeker dat dit niet in één of ander gesticht is opgenomen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 Beste Lestat, Eva Cassidy en Jennifer Warnes: twee voorbeelden van retro! Heel goede popartiesten (al zullen onze vuistschudders dat ongetwijfeld niet met ons eens zijn). Maar niet echt vernieuwend, h Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 Als werkelijk is wat onze vuistschudders als goede muziek beschouwen, spreek ik hierover mijn grote verwondering, mijn diepe verbazing, onthutsing, ja zelfs onsteltenis uit. Dat in enkele tientallen jaren zoveel beschaving verloren is gegaan... Zoveel kwaliteit teloor... Het lijken wel wilde beesten, die lui. Weten jullie zeker dat dit niet in Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 Beste Lestat, Iemand die goede muziek waardeert, móet slechte muziek (àls 't dan al muziek moet worden genoemd, die teringherrie!) wel afwijzen. Tenzij hij volkomen verknipt is, natuurlijk... Harmonie kan chaos niet verdragen: net zomin als het licht het duister tolereert! Jennifer Warnes beschikt over buitengewoon veel "kleuren op haar stem-palet", schreef ik eens. En haar behandeling van muziek èn tekst is heel intelligent, heel inlevend. Maar toch... als je afstandelijk haar stemgebruik analyseert, zul je vaststellen dat zij, om diverse emoties uit te drukken, steeds weer dezelfde truukjes en maniertjes gebruikt. Charmant, geraffineerd, maar wel "gemaakt". Ze doet, qua stembuigingen, wat denken aan die chansonnière célèbre & fabuleuse d'antan: Lucienne Boyer. Aan Edith Piaf, ook, met haar vaak opzettelijk vulgaire, parijs-gutterale "rrr". En aan die bespottelijke blues "growl" van Eric Clapton, zo nu en dan... Zo ònecht! (Maar okay: gitaarspelen kàn-ie!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 deja vu spido is nogal bekrompen op dit vlak. wat hij goed vind IS ook goed. wat hij niet goed vind IS ook niet goed. end of story. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 Dan heb ik ook nog een dooddoener.. Je moet af en toe slechte muziek horen om de goede muziek te kunnen waarderen... En eigenlijk luister ik vaak naar emotie-overdracht. Er is z Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 Licht bestaat niet zonder duisternis. Harmonie bestaat niet zonder chaos. Dan weer wil ik Tsjaikovsky met het strijkkwartet Nr. 1, lekker zacht, en een andere keer zet ik met genoegen Massive Attack op. Of Cradle of Filth, voor een beetje lekkere chaos.Alles op zijn tijd. Hoe heet het? Smaken verschillen. Gevraagd naar zijn opinie over het jongste prachtboek 'De Avonden', zeide eens de oude schrijver Nescio:'Dat boek' Dat is geen boek: dat is een onboek.''Toch pakt het je wel aan, Pappie,' wierp zijn vrouw hem tegen. 'Dat is zo,' gaf hij toe. 'Net als de cholera.'Gerard Reve, Het zingend hart M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 Idem. Na een paar dagen het geweld van de Deftones gewoon Kind of Blue van Miles Davis. Ook geniaal, maar op een wat andere manier Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 Kind of Blue van Miles Davis. Miles heeft gelukkig nog wel andere dingen uitgebracht, anders was tie als heel wat minder geniaal beschreven. Zet z`n Agharta nog maar `ns op en volg `t advies op de hoes: Zo hard mogelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 Kind of Blue van Miles Davis. Miles heeft gelukkig nog wel andere dingen uitgebracht, anders was tie als heel wat minder geniaal beschreven. Zet z`n Agharta nog maar `ns op en volg `t advies op de hoes: Zo hard mogelijk. Bedankt voor de tip, ik realiseerde me dat ik in de rock hele obscure bands ken, maar qua jazz alleen de bekendste klassiekers ken. Yum yum wat ligt er dan nog veel moois op me te wachten. Ik ben hem nu aan het downloaden btw Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 Gelijk de 'Complete collection' maar laten binnenkomen. Is wel een beetje veel, 6,53 GB Nog acht uur.. Maar goed, eindelijk weer in mijn bezit: Alice in Chains - Dirt Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 december 2010 Report Share Posted 17 december 2010 (...) spido is nogal bekrompen op dit vlak. (...) In der Beschränkung zeigt sich der Meister. (Johann Wolfgang von Goethe) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts