Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

f03751asjj2.jpg

Talk Talk - Laughing Stock

:wub: Mooi, moet ik ook weer eens een draaibeurt geven. Al vind ik hem niet meer zo als toen ik 17 was..

Toen ik 17 was, luisterde ik alleen maar naar teringherrie :D Zeker niet naar Talk Talk, laat staan dit album, waar geen enkel bekend nummer van hun op staat. Maar hij is inderdaad heel goed. Ik had 'm al heel lang niet meer gedraaid, dus het werd weer eens tijd. Vanavond misschien nog maar eens luisteren. Of andere 'The Colour Of Spring', die is eigenlijk net zo goed...

Dat zijn stiekum weg hele mooie platen. Voorbeeld van een band die aanvankelijk commercieel succes inruilden voor pure muzikaliteit.

611MJF271CL._SS500_.jpg

Prince - Sign of the Times.

Bij z'n bezoek hier eind vorig jaar vertelde hij z'n oude platen te laten remasteren nadat Time Warner 's laatse publicatie rechten (dacht op 'Come' uit '94) zouden vervallen. Er werd niet gezegd hoe lang dat nog duurt.

Hoe was dat concert, Eric? Ik hoorde hele verschillende meningen.

Toen ik 17 was, luisterde ik alleen maar naar teringherrie :D Zeker niet naar Talk Talk, laat staan dit album, waar geen enkel bekend nummer van hun op staat. Maar hij is inderdaad heel goed. Ik had 'm al heel lang niet meer gedraaid, dus het werd weer eens tijd. Vanavond misschien nog maar eens luisteren. Of andere 'The Colour Of Spring', die is eigenlijk net zo goed...

Even goed vind ik moeilijk te zeggen, ze zijn zò verschillend.

In 2 atheneum zat iemand met al een goed ontwikkelde muzieksmaak. Via hem kwam ik op Talk Talk, en Prince vond ie ook geweldig, maar dat sloeg pas wat later aan :rolleyes:

-edit-

Teringherrie kwam nog later. Begon met de Pixies geloof ik :D

Hoe was dat concert, Eric? Ik hoorde hele verschillende meningen.

Ben zelf niet geweest, Bart. Zag het een paar dagen van te voren, en toen waren de ‘arena’ kaarten uitverkocht. Had geen trek om op de ringen (Gelredome) plaats te nemen.

Robin is wel geweest, maar die viel het tegen dacht ik. De twee recencies die ik las waren ook niet helemaal lovend (precieze commentaar vergeten). Maar waarschijnlijk in lijn met z ‘n eigen commentaar vooraf (interview Volkskrant) dat hij de Europese tour gebruikte als sound-check voor de Amerikaanse tour daarna.

Het beste wat hier hij gedaan heeft is dacht ik een optreden in Galgenwaard als onderdeel van de SOTT tour (’88 waarschijnlijk). Als bevestiging van het meest veelzijdige talent van de Eighties. Of iets dergelijks. Heb het helaas niet gezien, was toen niet tegen maar ook nog niet fanatiek into Prince.