Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Vanmiddag had jij deze ''stevige'' fusion opstaan met violist Jerry Goodman. Maar heb jij wel eens deze Cd,s gehoord? :D

OnTheFutureOfAviation.jpg

Ariel.jpg

Zeer fraaie fusion en sympho mix van deze violist, verschenen op Private Music en helemaal DDD opgenomen. :rolleyes:

Deze album's zijn nog verkrijgbaar, ook bij Kroese! :D Ik dacht dat z'n solo-albums niet zo "fusion-achtig" waren, maar ik zal er eens beter naar luisteren dan dat ik een paar maanden terug heb gedaan. ;)

Deze album's zijn nog verkrijgbaar, ook bij Kroese! :D Ik dacht dat z'n solo-albums niet zo "fusion-achtig" waren, maar ik zal er eens beter naar luisteren dan dat ik een paar maanden terug heb gedaan. ;)

Zijn inderdaad na lange tijd out of print te zijn geweest opnieuw heruitgebracht ,maar wel op een ander label .Ook zijn deze op Japans uitgebracht. Echter ik heb de orginele eerste persingen die verschenen zijn op Private Music.

BTW : Deze zijn NIET heavy!! ;)

c07170m0qej.jpg

Procol Harum - Grand Hotel

Op mp3, maar geript van LP, inclusief irritante tikken! Wel mooie muziek. Moet nog eens iets gaan kopen van deze band. Aanraders? A Salty Dog schijnt goed te zijn(?)...

c07170m0qej.jpg

Op mp3, maar geript van LP, inclusief irritante tikken! Wel mooie muziek. Moet nog eens iets gaan kopen van deze band. Aanraders? A Salty Dog schijnt goed te zijn(?)...

Kent niemand deze band of zo? Geen aanraders? :confused::(

Ps. Hij staat weer op trouwens. Hij is mooi! :)

Misschien is "the gathering" wat voor jou. Nederlandse band notabene!

Beetje symphonische metal rock pop. bovendien mag de leadzangeres anneke mag er best wezen.... :lol:

'If then else' is met name een sterk album, zoek het maar eens op

Game :blink:

],11 May 2004, 17:40:29] Misschien is "the gathering" wat voor jou. Nederlandse band notabene!

Beetje symphonische metal rock pop.  bovendien mag de leadzangeres anneke mag er best wezen....  :lol:

Game  :blink:

Je hebt het toch niet tegen DieHardFan van The Gathering Henrie h

],11 May 2004, 17:40:29] Misschien is "the gathering" wat voor jou. Nederlandse band notabene!

Beetje symphonische metal rock pop.  bovendien mag de leadzangeres anneke mag er best wezen....  :lol:

Game  :blink:

Het album daarvoor (How To Measure A Planet) en het album daarna (Souvenirs) zijn allebei beter... :D Vind het trouwens niet (meer) echt symphonisch. En al helemaal geen metal...

c07170m0qej.jpg

Kent niemand deze band of zo? Geen aanraders? :confused::(

Ps. Hij staat weer op trouwens. Hij is mooi! :)

Niet zo ongeduldig Henrie :rolleyes: 'T is namelijk al een oudje en de oudjes van vandaag (die de band dus goed kennen) zijn niet (meer) zo snel ;)

Iedere nono kent Procol Harum van A whiter shade of pale (van hun eerste album) :D

Hehe... :) Tis idd een oudje, dat weet ik. Daarom vraag ik het ook hear: oudjes zat ;):D Ik kan er helaas weinig van vinden om te luisteren, alleen bovengenoemde Grand Hotel dus... A Whiter Shade Of Pale ken ik uiteraard ook. Verder heb ik nog 3 nummers (Conquistador, Homburg en A Salty Dog) waarvan ik de laatste wel mooi vind, maar de eerste niet zo. Homburg is ook wel aardig...

Goh, jij graaft wel wat op zeg! :D Beide lp's (Procol Harum en Deep Purple) draaide ik in mijn jeugd vaak en koester ik nog steeds in m'n verzameling. Het nummer "A salty dog" is ook een van mijn favorieten

De solo-albums van zanger Gary Brooker (van Procol Harum) zijn ook best aardig, daar zitten een paar sterke nummers tussen.

Van Deep Purple draaide ik in de jaren '70 ook dit album helemaal grijs:

f68736ylzsd.jpg

Goh, jij graaft wel wat op zeg! :D Beide lp's (Procol Harum en Deep Purple) draaide ik in mijn jeugd vaak en koester ik nog steeds in m'n verzameling. Het nummer "A salty dog" is ook een van mijn favorieten

De solo-albums van zanger Gary Brooker (van Procol Harum) zijn ook best aardig, daar zitten een paar sterke nummers tussen.

f68736ylzsd.jpg

Ik zit idd flink in de ouwe meuk te graven :) Er is nog genoeg oude muziek (jaren 60 en 70 rock) die ik nog niet ken maar misschien wel goed vind...

Pink Floyd ken ik nu al een tijdje. Ik heb inmiddels Meddle en Whish You Were Here en will iig Dark Side Of The Moon en The Wall nog hebben. Misschien Animals ook nog. Ik ben al een tijdje op zoek naar muziek van Procol Harum. En sinds m'n computer het weer fatsoenlijk doet (sinds vorige week dus) kan ik weer 'nieuwe' muziek downloaden. Helaas staat er dus niet veel van Procol Harum geshared.

Verder heb ik deze week 5 cd's van The Doors gedownload. Nog niet alles gehoord, maar wat ik tot nu toe heb gehoord (The Doors en Strange Days), valt me dat een beetje tegen. Zitten wel een aantal mooie nummers tussen, maar als geheel vind ik het minder. Ben daarna gaan graven naar Deep Purple en Led Zeppelin. Dat laatste moet ik nog downloaden (staat genoeg van geshared). Deep Purple is me meegevallen. Helaas kan ik Firebird nergens vinden (die zocht ik nog wel namelijk). Maar In Rock en Machine Head zijn ook mooi.

Tja als je zo op allmusic.com zit te graven, kom je vanzelf weer wat anders tegen dat je nog niet kent (ik iig wel, voor de 'oudjes' ligt dat misschien anders ;) ). Maar ik kan voorlopig weer even vooruit. Ik ga morgen eens bij Plato langs, om te kijken of ze wat van Procol Harum hebben liggen. En ff de aanbiedingenbak doorzoeken uiteraard :)

f68736ylzsd.jpg

haha die draaide ik ook vaak vroeger (toen ik 13 was ofzo), wel ff terug in de tijd zeg!

now playing:

The Vandermark 5 : Single Piece Flow

e08289v60jy.jpg

Ook maar een oudje opgezet: Dark Side of the Moon - Pink Floyd.

He, die heb ik net gekocht (op SACD hybride)... :)

Heb nu deze opstaan trouwens (ook net gekocht en ook een oudje):

e14798eusx4.jpg

Procol Harum - Shine On Brightly

e14798eusx4.jpg

En Henrie, wat vind je van deze oude muziek? Kan het je bekoren? Ik heb zelf net 'Wish you were here' opgezet van Pink Floyd. Als je 'Dark side of the moon' leuk vindt is dat ook zeker een aanrader.

e14798eusx4.jpg

En Henrie, wat vind je van deze oude muziek? Kan het je bekoren? Ik heb zelf net 'Wish you were here' opgezet van Pink Floyd. Als je 'Dark side of the moon' leuk vindt is dat ook zeker een aanrader.

Die heb ik al :) En Meddle ook. Moet zeggen dat ik Pink Floyd erg goed vind. Led Zeppelin heb ik nog niet genoeg gehoord, maar de eerste indruk is zeker positief (het album 'IV' heb ik het over). Procol Harum is zoals ik verwachtte: orkestraal (en dat mag ik wel; ik hou ook van Dream Theater, Transatlantic (die trouwens een nummer van PH gecoverd hebben) en Spock's Beard). Ik vermaak me wel met die 'ouwe meuk' dus :)