Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Iemand die Xray Spex draait op het highend forum, dat ik dat nog mag meemaken :wub:

Kreeg deze lp ooit cadeau van mijn zus, ergens rond 1996 schat ik, origineel dan nog

kGa gelijk 999 opleggen zie en derna The Undertones

Iemand die Xray Spex draait op het highend forum, dat ik dat nog mag meemaken :wub:

Kreeg deze lp ooit cadeau van mijn zus, ergens rond 1996 schat ik, origineel dan nog

kGa gelijk 999 opleggen zie en derna The Undertones

facebook_15-20110809213350-00005.pngEigenlijk klinkt zo´n "Low-end" opname op een Highe-end installatie helemaal niet verkeerd. Tenminste, X-Ray Spex niet. Vanavond ook maar even Stiff Little Fingers proberen. :-)

Edwin, ik let daar allemaal niet op of het nu op een degelijke installatie kan, zo'n lo-fi opnamen :) Ik geniet altijd als ik die groepen hoor

Het is muziek dat ik altijd graag gehoord heb, nog steeds iegenlijk ... onlangs nog eens naar The Lurkers gaan kijken en verleden jaar SLF

Weet je hoe beter de installatie, of beter de platenspeler, hoe meer je krijgt ook van 77 - 78 groepen

Dynamiek hadden die platen wel !!

Check deze jonge wolven uit Leeds eens, Cyanide Pills

Pure 78 style zonder al te veel politics ;)

Edwin, ik let daar allemaal niet op of het nu op een degelijke installatie kan, zo'n lo-fi opnamen :) Ik geniet altijd als ik die groepen hoor

Het is muziek dat ik altijd graag gehoord heb, nog steeds iegenlijk ... onlangs nog eens naar The Lurkers gaan kijken en verleden jaar SLF

Weet je hoe beter de installatie, of beter de platenspeler, hoe meer je krijgt ook van 77 - 78 groepen

Dynamiek hadden die platen wel !!

Check deze jonge wolven uit Leeds eens, Cyanide Pills

Pure 78 style zonder al te veel politics ;)

'k Ben blij dat ik niet de enige die er zo over denkt. Het gaat tenslotte om de muziek!

147724_0.jpg

Een weekje geleden uit de voordeelbakken van de FNAC in Arles gegraaid (€7,- voor zo'n geweldige dubbel-CD!): het Newport Jazz Festival Concert van Ella Fitzgerald in Carnegie Hall, op 5 juli 1973. Met een uit de dood herrezen Chick Webb Orchestra, pianist Ellis Larkin (van the George Gershwin Songbook!), en het Tommy Flanagan Quartet met o.m. Roy Eldridge en Joe Pass.

Was al heel fijne muziek op de thuisreis, in de auto. Klinkt nu natuurlijk nòg beter via de set in de woonruimte.

Toch niet erg geschikt voor hifi-demonstraties, denk ik...: véél te natuurlijk en levensecht opgenomen! Niet hees, niet schril, niet leeg, niet kil...

http://en.wikipedia.org/wiki/Newport_Jazz_Festival:_Live_at_Carnegie_Hall