René N. Posted 17 augustus 2014 Report Share Posted 17 augustus 2014 Hier speelt nu JJ Cale - Troubadour en straks leg ik Nina Simone Sings The Blues op ... ideaal op deze zondagochtend Heb de 200 grams versie van Troubadour gekocht, is toch wel even wat anders dan het origineel. Wel één van mijn favorieten, met dat lekkere niet volmaakte gitaarspel van hem.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 17 augustus 2014 Report Share Posted 17 augustus 2014 De Geluidsdrager draait: Do-Ré-Mi >>link<< Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 17 augustus 2014 Report Share Posted 17 augustus 2014 Heb de 200 grams versie van Troubadour gekocht, is toch wel even wat anders dan het origineel. Wel één van mijn favorieten, met dat lekkere niet volmaakte gitaarspel van hem.... Is deze echt de moeite dan René? Mijn exemplaar is een grijsgedraaid Spaans exemplaar ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 augustus 2014 Report Share Posted 17 augustus 2014 De Geluidsdrager draait: Do-Ré-Mi >>link<< Heu, da's dus iets voor mij... Edoch, bij nader inzien... Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 17 augustus 2014 Report Share Posted 17 augustus 2014 Na tijden niet gedraaid te hebben: Fiona Apple - Extraordinary Machine Voorheen had ik weinig laag, weinig "body" zeg maar. Dát is helemaal weg, het gemis ervan dan bedoel ik . Ik ben komende week vrij, en ik denk dat er weinig van klussen komt: ik ga mijn verzameling maar eens door, kan ik ze meteen tellen, voor dat andere topic.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 17 augustus 2014 Report Share Posted 17 augustus 2014 Is deze echt de moeite dan René? Mijn exemplaar is een grijsgedraaid Spaans exemplaar ... Dan is het sowieso de moeite waard Stef. Ik zal zo eens van elke een stukje draaien ter vergelijk..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 17 augustus 2014 Report Share Posted 17 augustus 2014 Dan is het sowieso de moeite waard Stef. Ik zal zo eens van elke een stukje draaien ter vergelijk..... Wereld van verschil. Hoewel ik altijd viel voor de sfeer van zijn albums, is dit wel van een hele andere orde. De sfeer is behouden (eeuuhhmm, tja, het is en blijft JJ Cale ), maar er zit zoveel meer detail in. Bij "You Got Something" bijvoorbeeld, is heel duidelijk te volgen hoe de houten percussie (hmmm, weet niet hoe dat heet...) de ene keer beter dan de andere keer gespeeld wordt.... Aanrader! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 17 augustus 2014 Report Share Posted 17 augustus 2014 Eventueel cataloog nummer label gegevens René ... maakt het gemakkelijker om te bestellen Thanks ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 18 augustus 2014 Report Share Posted 18 augustus 2014 Eventueel cataloog nummer label gegevens René ... maakt het gemakkelijker om te bestellen Thanks ! Hoi Stef, Kijk hier maar eens: http://www.analogueproductions.com/index.cfm?do=detail&Title_ID=92352 http://www.northendhaarlem.nl/a-29992462/vinyl/j-j-cale-troubadour-hq-lp/ of http://www.happysadrecords.nl/HappySadRecords.pdf Wellicht bij anderen ook nog te koop. Ik had het in de gaten gehouden toen ik zag dat deze persing eraan kwam, maar hem daarna niet kunnen terugvinden bij de reguliere kanalen. Wellicht heel snel uitverkocht? Succes ermee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 18 augustus 2014 Report Share Posted 18 augustus 2014 En nog ééntje uit de oude doos: Mo - Mo Bandje van uit de omgeving hier. Was meteen weg van het geluid door de fagot en de kraakheldere stem van Heili Helder. Hun andere album vond ik een stuk minder. Deze is ook wel behoorlijk poppy maar ligt wel lekker in het gehoor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 19 augustus 2014 Report Share Posted 19 augustus 2014 Hoi Stef, Kijk hier maar eens: http://www.analogueproductions.com/index.cfm?do=detail&Title_ID=92352 http://www.northendhaarlem.nl/a-29992462/vinyl/j-j-cale-troubadour-hq-lp/ of http://www.happysadrecords.nl/HappySadRecords.pdf Wellicht bij anderen ook nog te koop. Ik had het in de gaten gehouden toen ik zag dat deze persing eraan kwam, maar hem daarna niet kunnen terugvinden bij de reguliere kanalen. Wellicht heel snel uitverkocht? Succes ermee! Super bedankt Rene Ik check het gelijk bij mijn vaste platenwinkel ... Stay Tuned ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 19 augustus 2014 Report Share Posted 19 augustus 2014 De Geluidsdrager draait: Valérie Étienne >>link<< Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 augustus 2014 Report Share Posted 20 augustus 2014 Neil Young - Harvest Moon. Wat een heerlijk, prachtig, dansend nummer is dat. Vond het op Neil Young Greatest Hits met daarbij de video, in drie audio-uitvoeringen, cd-kwaliteit en in resp. 48 en 96Khz (16 bit). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 augustus 2014 Report Share Posted 20 augustus 2014 Neil is eigenlijk een van mij (misschien we de) favoriete muziekanten. Ondanks (wellicht dankzij) zijn matige stem en gemiddeld getaarwerk. Zijn nummers hebben tvaak iets briliants. Simpel maar toch bijzonder. En hij blijft maar doorgaan met muziek maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 20 augustus 2014 Report Share Posted 20 augustus 2014 Op mijn werk luister ik nu naar: Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 augustus 2014 Report Share Posted 20 augustus 2014 Wat zeg je, matige stem??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 augustus 2014 Report Share Posted 20 augustus 2014 jazeker Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 augustus 2014 Report Share Posted 20 augustus 2014 Oh.. nou ja, niet iedereen heeft een stem als Villazon. Maar Neil Young geeft me gemakkelijk kippevel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 20 augustus 2014 Report Share Posted 20 augustus 2014 Neil Young zelf Marc of hetgeen hij neuzelt? Het optreden op de Lokerse feesten was niet slecht , het duurde 2h45 hetgeen heel mooi was maar hij speelde slechts 13nrs ... openen met een uitgesponnen versie van 24min pffff Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 augustus 2014 Report Share Posted 20 augustus 2014 (edited) Zijn stem, Stef. Maar wel in combinatie met de liedteksten natuurlijk. Ik zeg niks over de contemporaine Neil hoor. Ik heb eens een video-opname met hem, Joan Baez (Tapestry), Collin Blunstone Don McClean (Vincent) en nog een paar BA's (Bekende Amerikanen) weggegooid. Eeuwig zonde. Edited 20 augustus 2014 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 20 augustus 2014 Report Share Posted 20 augustus 2014 Wist niet dat Neil op de Lokerse feesten gespeeld heeft. Weer wat gemist, Als het openingsnummer Cortez the Killer was, zou ik geen bezwaar hebben tegen de duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 21 augustus 2014 Report Share Posted 21 augustus 2014 http://www.setlist.fm/setlist/neil-young/2014/grote-kaai-lokeren-belgium-2bce94aa.htmlFYI Ducky !tWas snel uitverkocht hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 21 augustus 2014 Report Share Posted 21 augustus 2014 Geen verkeerde playlist. Ik had misschien wel backstage toegang kunnen krijgen. Een van mn facebook contacts deed mee met de organisatie. Niet dat ik zo close met hem ben (gewoon een ex collega) Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 23 augustus 2014 Report Share Posted 23 augustus 2014 De Geluidsdrager draait: Eliza Gilkyson >>link<< Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 23 augustus 2014 Report Share Posted 23 augustus 2014 http://www.frieze.com/uploads/images/front/Spacemen.jpg Dit ging fout ... Spacemen 3 dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts