Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Aangaande dat Beatles waardig, hij staat nu niet meer op en ik wilde hem eerst in een ander draadje delen, maar daar werd het allemaal erg off-topic, vanmiddag een ''Audiofiel'' de mono Rubber Soul laten horen. Wat denk je wat hij bij Norwegian Wood opmerkte...? He, dat is een nummer van Patricia Barber!

Ja, die Barber is dan toch ouder dan ze er uitziet.

Was het Hans van Liempd?

Ja toch? Ja toch he? :D  :D  :D

- edit - he bah wat flauw KT. Maar Hans kan dat wel hebben. ;)

:D  :D

Maar ik ben geen echte liefhebber van de muziek van PB. Al weet ik wel, dat Norwegian Wood van de Beatles is. Voor een Stones fan (in 1970) al heel wat.

• Members

Nee hoor, Hans was het niet. Die schat ik ook echt wel wat hoger in. Het is me trouwens al 2 x eerder overkomen hoor, op beurzen. Dan lach ik een keer hard, en vergeet ik het weer, maar in dit geval, bij een zogenaamde echte ''kenner'', daar zakte mijn broek toch wel een beetje van af.

• Members

Leuk ding.. iets voor "show your turntable". Effe nieuw topic maken.

Cool, heb nog wel een zooi foto's van wat er hier (soms tegelijkertijd) in huis staat/stond!

Om het on-topic te houden, hier nu 50 words of snow, van... Kate Bush

Kamermuziek van Theo Loevendie, op het label Wendingen

Loevendie-CD.jpg

Theo Loevendie (1930)
Kamermuziek (2000)
CD (W2000) €15,-
ontwerp Annet van Halm
Ter gelegenheid van de zeventigste verjaardag (2000) van Theo Loevendie bood Wendingen hem een CD met kamermuziekpremières aan. Opgenomen zijn:
Aksak en Ackermusik 1997
Kazan Trilogie 1999 (Gimeno & Ferrandiz slagwerk) Strands en Drones 1991
Cycles en Lerchen-Trio 1992
Golliwogg's other dances 1998
Dance 1986

Veel moeite moeten doen om deze te pakken te krijgen, maar dankzij de opnametechnicus is het gelukt.

Aangaande dat Beatles waardig, hij staat nu niet meer op en ik wilde hem eerst in een ander draadje delen, maar daar werd het allemaal erg off-topic, vanmiddag een ''Audiofiel'' de mono Rubber Soul laten horen. Wat denk je wat hij bij Norwegian Wood opmerkte...? He, dat is een nummer van Patricia Barber!

Ben maar heel stilletjes in een hoekje gaan zitten huilen. Dit vind ik nog VEEL erger als of iemand weet hoe een instrument in het echt klinkt, wat een knoeiert (sorry als hij het mocht lezen, maar dat kan toch niet, zelfs niet voor een Beatles hater)...

Ik kan me herinneren dat ze bij zo'n talentenjachtellendeprogramma vroegen wie John Lennon was aan de kandidaten. Van de 20 ie ze het vroegen wist er één het. Een aantal hoorden "John Legend".

Zulke mensen mogen van mij geen muziek maken ;)

HIer draait:

a2767981130_10.jpg

Van Spotify.

Heb de plaat al gekocht, ligt op me te wachten in m'n doos achter de balie van de muziekwinkel.

Hoop wel dat 'ie wat beter klinkt dan deze platgeslagen dunne zooi die op spotify staat.
Anders sla ik aan het remasteren.

Boodschappen wezen doen. Klinkerdeklink, daar ging een fles.

Hee, inspiratie!

Hier nu Une nuit à Paris, van The Original Soundtrack (wie zou die nou willen remasteren?) door 10 CC.

LP uit 1975

Helemaal niet aan gedacht.
Dat draaierige plaatje was Hills - Master Sleeps.
Daarna Jack White - Blunderbuss.

Nu:

front.jpg
Niet zo'n meesterwerk als hun eerste "Sunshine hit me", wat nog steeds mijn favoriete album allertijden is, maar alsnog een zwaar geniale plaat.

Boodschappen wezen doen. Klinkerdeklink, daar ging een fles.

Hee, inspiratie!

Hier nu Une nuit à Paris, van The Original Soundtrack (wie zou die nou willen remasteren?) door 10 CC.

LP uit 1975

Steve Hoffman natuurlijk :)

http://avaxhm.com/music/rock/classic_rock/10cc_the_original_soundtrack_dcc_unreleased.html

Geel en witte letters op een zwarte achtergrond, je zou zeggen dat 't niet veel duidelijker wordt :D.

Het gaat om Every Step's a Yes, van A Band of Bees (vroeger; The Bees)

Tnx.

Heel even offtopic nog: ik heb geen normale oogafwijking, het contrast is niet het probleem maar het herkennen van karakters en symbolen.

Dat gedeelte van de hersenen is stuk (jaja, welk gedeelte niet zullen sommigen nu denken :D  ), zo kan ik bv. ook geen Duits en Engels meer lezen, tenzij heel simpele oneliners.

\Verstaan en spreken gaat gelukkig nog wel.