Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Gisteravond helemaal gedraaid, ze kan nog steeds mooi zingen.  Maar om e.e.a. manier raakt het me niet zo, als bij haar eerdere werk.  Maar misschien heb ik dat te veel gedraaid :unsure:   

Of misschien zit er wel geen ontwikkeling meer in haar muziek en wordt het meer van hetzelfde.... Net ontdekt was ze een "ear"-opener maar de reis moet wel verder gaan.

Groovy, effe naar Allmusic.com, artiest opzoeken, naar discography toe en dan het adres van het plaatje kopiëren. Is voor de lezers wat leuker.... :D

Dat gezegd hebbende, ik heb deze in 2x 180 grams versie gekocht. Mega jeugdsentiment en ik werd daardoor ook best wel sentimenteel vanwege de herinneringen....

MI0001852089.jpg?partner=allrovi.com

Jethro Tull - Living in the Past

Een van hun mooiste albums, ook zonder die herinneringsemoties overigens. Prachtig subtiele nummers, waarbij Dharma for One, hoewel een van de bekendste, er voor mij afgelaten had mogen worden.....

En ook:

MI0004023824.jpg?partner=allrovi.com

PJ Harvey - The Hope Six Demolition Project

Ook op 180 grams. Nu pas één draaibeurt en vind er toch (te?) veel op terug van elementen uit songs van Let England Shake. Misschien nog aan wennen, maar de laatste albums waren meer afwisselend van de vorige albums dan deze......

Hoe vinden jullie toch al die artiesten?  Goed hoor.

Als er zoveel dames artiesten zijn, verbaast het me dat er geen radio of TV station is dat deze artiesten niet meer onder de aandacht brengt, een niche station.

Veel artiesten vind ik dankzij Spotify, vaak via de "Discover weekly" optie, maar ook via "vergelijkbare artiesten". Als je eenmaal een begin hebt kun je hierin verder gaan graven, en vooral heel veel luisteren.

Maar ik vind ook veel muziek via websites waar je muziek op een iets minder legale manier kunt downloaden. Als iets bevalt, dan koop ik meestal de cd of lp wel (...) wanneer ik deze voor een paar euro bij Amazon vind.

Maar Spotify is voor bij de grootste leverancier van nieuwe muziek.

Grtz, Edwin

Hoe vinden jullie toch al die artiesten?  Goed hoor.

Als er zoveel dames artiesten zijn, verbaast het me dat er geen radio of TV station is dat deze artiesten niet meer onder de aandacht brengt, een niche station.

Nieuwe releases komen dagelijks binnen Ivan.  Zoveel dat ik het niet kan bijhouden.

Nog niet Ivan, ik weet het nog niet.  Hij is op vinyl €22,99 en cd €18,99 uit. Maar ook op 24bit 44.1Khz via Qobuz Sublime voor maar €13,99.  

Speelt nu 16bit 44.1Khz via Qobuz, echt prachtig  :)

Ik heb hem gekocht Ivan 24bit 44.1Khz.   

Edited by Tubejack