Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Heerlijk album en een prachtige persing over twee LP's:

0003194593.jpg

Black Dub - Black Dub

Met onder andere Daniel Lanois en Trixie Whitley. Uit de review van AllMusic.com: "Suggestion: more Trixie next time!" En daar kan ik me helemaal in vinden. Helaas speelt ze hier geen gitaar, wat juist wat extra's voor mij zou geven. Hoewel Daniel er ook wat van kan trouwens. Gaaf album. O nee, tegenwoordig is het "Chill" B)

Zal me wel niet populair maken als ik niets van Yello  heb en er ook niet heel warm voor loop (ondanks de ongetwijfeld goede opname kwaliteit)

Anyway, net besteld op Dodax

Even getwijfeld om de de luxe uitgave (originele versie + parsons 87 remix) te kopen, maar die was 5 keer zo duur.

Edited by Duck-Twacy

8 hours ago, Duck-Twacy said:

Zal me wel niet populair maken als ik niets van Yello  heb en er ook niet heel warm voor loop (ondanks de ongetwijfeld goede opname kwaliteit)

Muziek raakt je, of niet. Van Allan Parson heb ik een aantal LP's en CD' s.  Ik vind lang niet alles even goed. Met Yello heb ik dat ook. ;)

Edited by Tubejack

13 hours ago, Duck-Twacy said:

Anyway, net besteld op Dodax

Even getwijfeld om de de luxe uitgave (originele versie + parsons 87 remix) te kopen, maar die was 5 keer zo duur.

Dat is wel een hele mooie! En een beetje eng ook, met dat griezelverhaal van Edgar Allan Poe er in: "The Raven". Het is me overkomen dat ik alsmaar met dichtregels van The Raven in mijn hoofd zat, in de boekenkast heb gezocht, en mijn geheugen afgegraafd heb zonder iets te vinden. Dan laat je het even los, maar het laat jou niet los! En dan, je loopt naar de platenkast, kijkt bij Poe, vindt Parsons... Eureka!

Vermoedelijk heb ik wel een luxe versie, met veel sombere plaatjes en een levensschets van Poe. En nu dus deze fraaie video, waarvoor dank.

Edited by mumsoft

Het hele album, elk nummer heeft een verhaal van Poe als onderwerp. Had voor de grote brand, waarbij ik alles heb verloren, de elpee in een mooie uitklaphoes met een boekwerk erin. Nu heb ik alleen maar een kopie van een SACD op harde schijf. a301.gif

4 hours ago, TL 200 said:

Het hele album, elk nummer heeft een verhaal van Poe als onderwerp. Had voor de grote brand, waarbij ik alles heb verloren, de elpee in een mooie uitklaphoes met een boekwerk erin. Nu heb ik alleen maar een kopie van een SACD op harde schijf. a301.gif

De LP heb ik dus origineel. Ik ben nu op weg naar de Doelen voor een concert, als ik straks terugkom en de boel niet afgefikt is, zal ik de Youtube eens afspelen. Nadat ik eerst de afwas opgeruimd heb, want die staat nog te drogen. Drukke zondag vandaag, maar alles lukte tot nu toe. Was bijna niet weggegaan vanwege dat rotweer, maar heb mezelf een schop onder de kont gegeven. Nu maar hopen dat ik het haal.

7 hours ago, TL 200 said:

Ik ken alleen de sacd van I robot (die heb ik al), Weet je zeker dat je niet een DSD download bedoelt?

1 hour ago, Duck-Twacy said:

Ik ken alleen de sacd van I robot (die heb ik al), Weet je zeker dat je niet een DSD download bedoelt?

Je hebt gelijk, ik heb ook Ammonia Avenue, Turn of a Friendly Card, Eye in the Sky en deze dus. Ik heb ze opgeslagen in de map SACD.

Vandaar de vergissing. Het zijn DSD64/DSF bestanden.