Jump to content

Welke muziek staat er nu op (part 5) ???

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

On 28-12-2017 at 12:14 AM, Pjotr said:

Yep, Sweelink, Röntgen, ten Holt e.v.a. wat betreft de "oudjes". En in de moderne muziek nog heel veel meer...

Probeer deze componisten eens, er zijn o.a. opnamen van het RCO

WAGENAAR: bv Cyrano de Bergerac Overture

HENKEMANS  bv viool celloconcert

KETTING

T. DE LEEUW

VAN FLIJMEN

DIEPENBROCK

Escher

KEURIS

SCHAT

LOEVENDIE

van KEULEN b.v. Tragische Lieder

HENKEMANS

Ja ja uit de Philips jonge onderzoekersclub. Heb ik een mooi doosje van. En de sector moderne klassiek bevat inmiddels een enorme lijst componisten in mijn verzameling. Veel langer dan de opsomming van Johan Kraus.

Ik zat vandaag nog naar Elegy van the Nice te luisteren. Jammer dat die niet op vinyl te krijgen is, erg fraai en verrassend actueel.

Edited by carl

On 30-12-2017 at 3:17 PM, mumsoft said:

Ja ja uit de Philips jonge onderzoekersclub. Heb ik een mooi doosje van. En de sector moderne klassiek bevat inmiddels een enorme lijst componisten in mijn verzameling. Veel langer dan de opsomming van Johan Kraus.

Ben geen "kenner" van Nederlandse componisten en pretendeer al helemaal niet volledig te zijn. Kwam deze componisten tegen in de box met 125 cd's van historische radio opnamen van het concertgebouw, en daar zit veel moois tussen. jullie kennen zelf wel de sites waar je kunt proefhoren, als je wilt kennismaken zoek naar RCO 125 The radio Legacy Box-set.

Nou ja, voor ik mezelf een kenner ga vinden moet er toch heel wat gebeuren. Naarmate je meer kent ontdek je dat je nog maar weinig kent. Dat doosje waar ik op doelde bevat een aantal cd's uit de tijd van het Philips Natuurkundig Laboratorium, kortweg het Natlab. https://nl.wikipedia.org/wiki/Popular_Electronics